La coalició demana al ministre que deixe d’improvisar i que admeta d’una vegada que les pretensions del Govern passen per deixar lligats els futurs peatges a les autopistes

Madrid, 2 de novembre de 2018

El grup de senadors de Compromís ha manifestat la seua ‘estupefacció’ pels canvis d’opinió del PSOE i del ministre de Foment, José Luis Ábalos, respecte al futur rescat de l’AP-7. “Després d’aquests matisos i anuncis que no hi haurà res gratis i que ara només es podran beneficiar els veïns de l’AP-7 hi ha les intencions de deixar lligada la implantació d’una eurovinyeta o taxa de pagament per circulació al vial, sense cap dubte“, ha indicat el portaveu al Senat, Carles Mulet.

Compromís considera que “qui sembla que mane a Espanya igual ordena construir un dipòsit de gas que arreglar els peatges perquè la gent seguisca pagant mig segle més per desplaçar-se de manera segura per les autopistes, mentre que altres carreteres de gran capacitat han estat gratuïtes durant tots aquests anys en àmplies zones del país“. Mulet ha lamentat la política del PSOE d’ignorar la filosofia del Pacte del Botànic, unànimement contraria a més peatges o eurovinyetes, de manera que se’ns posa “el cos agre” escoltar al ministre parlar del futur de l’autopista. “Això és com un embaràs senyor Ábalos, o s’està o no s’està i ací pareix cada vegada més clar quines són les seues prioritats, no poden seguir movent-se més temps per la zona de l’ambigüitat“, ha dit Mulet.

Dos clars mandats

El portaveu de la coalició i senador territorial ha recordat al PSOE i al ministre Ábalos com en poc més de dos mesos han tingut dos serioses missives al Senat (11 de setembre) i Congrés (30 d’octubre) a instàncies de Compromís en què es demana la fi dels peatges a l’autopista i la inclusió de bonificacions en el tram valencià. “Mandats que el PSOE hauria d’acatar sense piular, sense plantejar fosques maniobres amb empreses especialitzades en concessions, manteniments i en sagnar als usuaris i que saben moure’s molt bé en reunions amb presidents del Govern o amb la fontaneria dels partits. Ábalos sap moure molt bé en aquests nivells i potser peca un poc de visió com a ministre, per la qual cosa seria bo que deixés pas a algú que pensés més en les persones, la seguretat i la justícia que en els peatges i els consells d’administracions“, ha conclòs Mulet.

Compromís cree que tras los virajes de Ábalos con la AP-7 están los intereses ‘de quien parece que mande en España’

La coalición pide al ministro que deje de improvisar y que admita de una vez que las pretensiones del Gobierno pasan por dejar atados los futuros peajes en las autopistas

Madrid, 2 de noviembre de 2018

El grupo de senadores de Compromís ha manifestado su ‘estupefacción’por los cambios de opinión del PSOE y del ministro de Fomento, José Luis Ábalos,respecto al futuro rescate de la AP-7. “Tras estos matices y anuncios que no habrá nada gratis y que ahora solo se podrán beneficiar los vecinos de la AP-7 están las intenciones de dejar atada la implantación de una euroviñeta o tasa de pago por circulación en el vial, sin lugar a dudas”, ha indicado el portavoz en el Senado, Carles Mulet.

 

Compromís considera que “quien parece que mande en España igual ordena construir un depósito de gas que arreglar los peajes para que la gente siga pagando medio siglo más por desplazarse de forma segura por las autopistas, mientras que otras carreteras de gran capacidad han sido gratuitas durante todos estos años en amplias zonas del país”. Mulet ha lamentado la política del PSOE de ignorar la filosofía del Pacte del Botànic, unánimemente contrario a más peajes o euroviñetas, por lo que se nos pone “el cuerpo agrio” al escuchar al ministro hablar del futuro de la autopista. “Esto es como un embarazo señor Ábalos, o se está o no se está y aquí parece cada vez más claro cuales son sus prioridades, no pueden seguir desplazándose más tiempo por la zona de la ambigüedad”, ha espetado Mulet.

Dos claros mandatos

El portavoz de la coalición y senador territorial ha recordado al PSOE y al ministro Ábalos como en poco más de dos meses han tenido dos serias misivas en el Senado (11 de septiembre) y Congreso (30 de octubre) a instancias de Compromís en las que se pide el fin de los peajes en la autopista y la inclusión de bonificaciones en el tramo valenciano. “Mandatos que el PSOE debería acatar sin rechistar, sin plantear oscuras maniobras con empresas especializadas en concesiones, mantenimientos y en sangrar a los usuarios y que saben moverse muy bien en reuniones con presidentes del Gobierno o con la fontanería de los partidos. Ábalos sabe moverse muy bien en esos niveles y tal vez adolece un poco de visión como ministro, por lo que sería bueno que dejara paso a alguien que pensara más en las personas, la seguridad y la justicia que en los peajes y los consejos de administraciones”, ha concluido Mulet.