Carles Mulet: “Atenem les peticions d’organitzacions com Savet The Children que lamentablement no s’han vist ateses en el Congrés”

Madrid, 5 de maig de 2023

El portaveu de Compromís al Senado, Carles Mulet ha registrat diferents esmenes a la Llei de l’Habitatge durant la fase oberta en la seua tramitació en la Cambra Alta. El parlamentari ha reclamat que la Llei contemple que en casos de llançament dels qui ocupen un habitatge, es done  trasllat a les Administracions Públiques competents en matèria d’habitatge, assistència social, avaluació i informació de situacions de necessitat social i atenció immediata a persones en situació o risc d’exclusió  social, per si procedira la seua actuació, “de manera que en presencia de menors d’edat a la llar, les Administracions Públiques hagen d’emetre  un informe obligatòriament i com a pas previ, per a prevenir situacions de vulnerabilitat en la infància i l’adolescència”.

Save the Children va anunciar que la llei d’habitatge no abordava amb la suficient contundència la protecció de la infància enfront dels desnonaments. Des de 2008 s’han produït a Espanya prop de 700.000 desnonaments i s’estima que entre el 70% i el 80% afecten famílies amb menors, segons dades de l’ONU. “Urgeix, per tant, una mesura clau com la proposta per a protegir als xiquets dels desnonaments, que són la forma més extrema d’exclusió residencial i poden tenir efectes irreparables sobre ells”, ha assenyalat.

D’altra banda, el senador valencianista ha demanat que, en prevenció de discriminacions en matèria d’edat de cara a la protecció de la infància i l’adolescència, es garantitze el dret constitucional a un habitatge digne i adequat a preu assequible i s’incloga la protecció de la infància i l’adolescència entre les finalitats de les polítiques públiques d’habitatge, per tal de garantir el respecte de la funció social de l’habitatge com un dret. 

Serà un argument més, que ens alinee amb instruments internacionals com a comunicacions individuals i informes del Comitè dels Drets del Xiquet i del Comitè de Drets Econòmics, Socials i Culturals de Nacions Unides i la Garantia Infantil Europea de la Unió Europea. Els drets de la infància han de poder reforçar el dret a un habitatge digne i adequat, a preu assequible, en l’esperit de la legislació ara proposada”, ha afegit.  

Compromís registrarà 60 esmenes aproximadament al text legislatiu, que es tramita pel procediment urgent.

Compromís enmienda la Ley de la Vivienda para introducir una mayor protección de la infancia y la adolescencia en caso de lanzamientos

Carles Mulet: “Atendemos las peticiones de organizaciones como Savet The Children que lamentablemente no se han visto atendidas en el Congreso”

Madrid, 5 de mayo de 2023

El portavoz de Compromís en el Senado, Carles Mulet ha registrado distintas enmiendas a la Ley de la Vivienda durante la fase abierta en su tramitación en la Cámara Alta. El parlamentario ha reclamado que la Ley contemple que en casos de lanzamiento de quienes ocupan una vivienda, se dará traslado a las Administraciones Públicas competentes en materia de vivienda, asistencia social, evaluación e información de situaciones de necesidad social y atención inmediata a personas en situación o riesgo de exclusión social, por si procediera su actuación, “de manera que en presencia de menores de edad en el hogar, las Administraciones Públicas tengan que emitir un informe obligatoriamente y como paso previo, para prevenir situaciones de vulnerabilidad en la infancia y la adolescencia”.

Save the Children anunció que la ley de vivienda no abordaba con la suficiente contundencia la protección de la infancia frente a los desahucios. Desde 2008 se han producido en España cerca de 700.000 desahucios y se estima que entre el 70 % y el 80 % afectan a familias con menores, según datos de la ONU. “Urge, por tanto, una medida clave como la propuesta para proteger a los niños de los desahucios, que son la forma más extrema de exclusión residencial y pueden tener efectos irreparables sobre ellos”, ha señalado.

Por otro lado, el senador valencianista ha pedido que, en prevención de discriminaciones en materia de edad de cara a la protección de la infancia y la adolescencia, se garantice el derecho constitucional a una vivienda digna y adecuada a precio asequible y se incluya la protección de la infancia y la adolescencia entre los fines de las políticas públicas de vivienda, para garantizar el respeto de la función social de la vivienda como un derecho. 

Será un argumento más, que nos alinee con instrumentos internacionales como comunicaciones individuales e informes del Comité de los Derechos del Niño y del Comité de Derechos Económicos, Sociales y Culturales de Naciones Unidas y la Garantía Infantil Europea de la Unión Europea. Los derechos de la infancia deben poder reforzar el derecho a una vivienda digna y adecuada, a precio asequible, en el espíritu de la legislación ahora propuesta”, ha añadido.  

Compromís registrará 60 enmiendas aproximadamente al texto legislativo, que se tramita por el procedimiento urgente.