Un bitllet d’anada en AVE i tornada en Alvia per a dues persones té un cost superior als 400 euros

Madrid, 5 de maig de 2023

El portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, ha denunciat hui els “indecents” preus que estan assumint els usuaris de tren castellonencs per a desplaçar-se a destinacions com la capital de l’Estat. El senador ha publicat en el seu perfil de twitter el cost d’un bitllet en Alta Velocitat d’anada i tornada en Alvia en turista per 216 euros per persona. “Més de 400 euros per a una parella per anar des de Castelló a Madrid”, denúncia, el que al seu judici “porta al fet que la gent utilitze el seu cotxe privat enfront d’altres formes de mobilitat més sostenibles com el transport col·lectiu”.

El cost de fer un desplaçament d’anada i tornada similar amb cotxe pot aproximar-se als 70 euros, una diferència abismal que decanta a la gent per l’ús del seu vehicle, en el qual poden anar acompanyats de més persones. En opinió de Mulet “amb preus així des de Renfe no es descarboniza el transport ni es lluita contra el canvi climàtic. És un atracament”.

Des de la coalició recorden que és possible viatjar amb empreses de la competència des de 35 euros per un trajecte similar des de València també d’anada i tornada. “Són preus dissuasius. Podem entendre que des de Castelló siga una mica més car el trajecte malgrat anar per les mateixes vies i a velocitats de tren de Rodalia gràcies a la nefasta planificació i execució pels governs del PP, però ens sembla que el Govern i Renfe s’estan disparant al peu amb polítiques i preus així. No existeix cap justificació per a aquesta mena de mesures llevat que cerquen precisament desincentivar el seu ús per a acabar amb aquest trajecte”.

Mulet ha anunciat que demanarà explicacions al Govern sobre el “contrasentit” d’aquesta classe de polítiques en matèria de transport.

Mulet califica de “indecentes” los precios que soportan los usuarios castellonenses de larga distancia frente a las salidas desde València

Un billete de ida en AVE y vuelta en Alvia para dos personas tiene un coste superior a los 400 euros

Madrid, 5 de maig de 2023

El portavoz de Compromís en el Senado, Carles Mulet, ha denunciado hoy los “indecentes” precios que están asumiendo los usuarios de tren castellonenses para desplazarse a destinos como la capital del Estado. El senador ha publicado en su perfil de twitter el coste de un billete en Alta Velocidad de ida y vuelta en Alvia en turista por 216 euros por persona. “Más de 400 euros para una pareja para ir desde Castelló a Madrid”, denuncia, algo que a su juicio “lleva a que la gente utilice su coche privado frente a otras formas de movilidad más sostenibles como el transporte colectivo”.

El coste de hacer un desplazamiento de ida y vuelta similar en coche puede aproximarse a los 70 euros, una diferencia abismal que decanta a la gente por el uso de su vehículo, en el que pueden ir acompañados de más personas. En opinión de Mulet “con precios así desde Renfe no se descarboniza el transporte ni se lucha contra el cambio climático. Es un atraco”.

Desde la coalición recuerdan que es posible viajar con empresas de la competencia desde 35 euros por un trayecto similar desde València también de ida y vuelta. “Son precios disuasorios. Podemos entender que desde Castelló sea un poco más caro el trayecto a pesar de ir por las mismas vías y a velocidades de tren de Cercanías gracias a la nefasta planificación y ejecución por los gobiernos del PP, pero nos parece que el Gobierno y Renfe se están disparando al pie con políticas y precios así. No existe justificación alguna para este tipo de medidas a no ser que busquen precisamente desincentivar su uso para acabar con este trayecto”.

Mulet ha anunciado que pedirá explicaciones al Gobierno sobre el “sinsentido” de esta clase de políticas en materia de transporte.