El senador arreplega de l’alcalde Joan Miquel Garcés (Compromís), esta demanda que cerca millorar una mobilitat sana i sense emissions entre els municipis d’aquesta comarca, que no compten amb cap xarxa de carrils bici

XALÓ, 29 de juliol de 2022 

El senador de Compromís, Carles Mulet, traslladarà la petició de l’alcalde de Xaló, Joan Miquel Garcés, de crear en aquest municipi de la Marina una xarxa de rutes cicloturístiques que satisfacen la demanda existent i contribuïsquen al foment de l’exercici i una mobilitat saludable i sense emissions. Per a això Mulet durà la petició del batle de cercar la implicació del Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana a l’hora d’invertir en el territori valencià per a descarbonitzar i desenvolupar una sèrie de carrils bici pel Vall del Pop, aprofitant els fons Next Generation del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

El munícep ha demanat la col·laboració del màxim nombre d’institucions per a tractar d’aconseguir fons per a una mobilitat sostenible, activa i alternativa, així com aprofitar el potencial dels municipis d’interior, que passen per l’agroalimentació, el turisme centreeuropeu, el ciclisme i el senderisme “el que hem de fomentar i aprofitar”, ha insistit Garcés. Mulet ha recordat que “aquest tipus de fons discriminen als municipis de menor grandària per a aconseguir fons i els obliga a competir amb municipis amb un elevat número de personal especialitzat, quan pensem que hauria de tindre’s una especial consideració amb ells”.

Des de Xaló parteixen rutes ciclistes que discorren per carreteres convencionals, compartint asfalt amb altres vehicles, cap a Alcalalí, Benissa, Llíber, Dénia, Gata, Pego, Xàbia, el Coll de Rates, Parcent, Bèrnia o Tàrbena, recorreguts d’una gran bellesa paisatgística pensats per a esportistes amb diferents condicions físiques. Després de la reunió amb l’alcalde, el senador va signar el Llibre d’Honor de la localitat.

Compromís pide la implicación del Ministerio de Transporte, Movilidad y Agenda Urbana para crear rutas cicloturistas en la comarca de la Marina

El senador recoge del alcalde Joan Miquel Garcés (Compromís), esta demanda que busca mejorar una movilidad sana y sin emisiones entre los municipios de esta comarca, que no cuentan con ninguna red de carriles bici

XALÓ, 29 de julio de 2022 

El senador de Compromís, Carles Mulet, trasladará la petición del alcalde de Xaló, Joan Miquel Garcés, de crear en este municipio de la Marina una red de rutas cicloturísticas que satisfagan la demanda existente y contribuyan al fomento del ejercicio y una movilidad saludable y sin emisiones. Para ello Mulet llevará la petición del munícipe de buscar la implicación del Ministerio de Transporte, Movilidad y Agenda Urbana a la hora de invertir en el territorio valenciano para descarbonizar y desarrollar una serie de carriles bici por el Vall del Pop, aprovechando los fondos Next Generation del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia.

El munícipe ha pedido la colaboración del máximo número de instituciones para tratar de conseguir fondos para una movilidad sostenible, activa y alternativa, así como aprovechar el potencial de los municipios de interior, que pasan por la agroalimentación, el turismo centroeuropeo, el ciclismo y el senderismo “algo que hemos de fomentar y aprovechar”, ha insistido Garcés. Mulet ha recordado que “este tipo de fondos discriminan a los municipios de menor tamaño para conseguir fondos y les obliga a competir con municipios con un elevado número de personal especializado, cuando pensamos que debería tenerse una especial consideración con ellos”.

Desde Xaló parten rutas ciclistas que discurren por carreteras convencionales, compartiendo asfalto con otros vehículos, hacia Alcalalí, Benissa, Llíber, Dénia, Gata, Pego, Xàbia, el Coll de Rates, Parcent, Bèrnia o Tàrbena, recorridos de una gran belleza paisajística pensados para deportistas con distintas condiciones físicas. Tras la reunión con el alcalde, el senador firmó el Libro de Honor de la localidad.