La coalició manté també viva una petició per a que comparega la ​ministra d’Hisenda i Funció Pública per les càrregues policials a Benimaclet i en les protestes per l’empresonament de Hasél

Madrid, 14 d’octubre de 2021 

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha demanat hui la compareixença del ministre d’Interior, Fernando Grande-Marlaska, després que la delegada del Govern al País Valencià, Gloria Calero, es justificara en l’existència de problemes de seguretat importants i d’amenaces reals de violència per impedir que formacions com Compromís, PSOE i Podem pogueren participar en la marxa cívica del 9 d’octubre a València. Paradògicament, es van posar totes les facilitats a formacions de dreta, ultradreta i grupuscles minoritaris de el nacionalisme espanyol per a que pogueren participar en el dia gran dels valencians i valencianes.

En els últims mesos no s’entenen algunes justificacions i actuacions que han tingut lloc als carrers del País Valencià i especialment a València, tal com es va poder veure el passat 16 de febrer en les càrregues policials contra una ciutadania pacífica que protestava per l’empresonament del raper Pablo Hasél o les càrregues policials de desembre en Benimaclet, on la posició del Govern no se sostenia de cap manera. Ara ha passat un nou episodi del món al revés i es penalitza formacions democràtiques i pacífiques, mentre admet que hi ha riscos reals de violència. Per això volen que ens ho expliquen. És inconsistent que siguen condescendents amb la llibertat de grups feixistes que es manifesten i es reprimisca i es tinguen constants eixides de to a les xarxes socials contra formacions polítiques i persones que no són del seu partit. No pareix que l’autoritat s’exercisca adequadament”, ha afegit Mulet.

Mulet ha demanat també al Govern conéixer quins motius de seguretat legitimen que els cóssos i forces de seguretat impedisquen el dret a manifestació al costat de la societat civil de tres partits polítics en compliment del bando municipal i les indicacions donades per l’autoritat municipal. Així mateix es pregunta si és habitual no donar explicacions i acordonar-los per a que no es manifesten.

La coalició manté també viva des de febrer passat una petició per a que comparega la ​ministra d’Hisenda i Funció Pública i explique quan serà cessada la delegada “ja que erosiona la imatge del govern i les institucions, genera conflictes i no pareix capacitada per gestionar les funcions que li han sigut encomanades. Si hi ha riscos de violència s’ha d’actuar preventivament i no deixar-los actuar i no optar per fer pagar aquesta situació a les forces democràtiques”, conclou el senador.

Mulet pide la comparecencia del ministro de Interior para que explique el “riesgo real de violencia” en València que ve la delegada del Gobierno


La coalición mantiene también viva una petición para que comparezca la ​ministra de Hacienda y Función Pública por las cargas policiales a Benimaclet y en las protestas por el encarcelamiento de Hasél 

Madrid, 14 de octubre de 2021 

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha pedido hoy la comparecencia del ministro de Interior, Fernando Grande-Marlaska, después de que la delegada del Gobierno al País Valenciano, Gloria Calero, se justificara en la existencia de problemas de seguridad importantes y de amenazas reales de violenciapara impedir que formaciones como Compromís, PSOE y Podemos pudieran participar en la marcha cívica del 9 d’octubre en València. Paradógicamente, se pusieron todas las facilidades a formaciones de derecha, ultraderecha y grupúsculos minoritarios del nacionalismo español para que pudieran participar en el día grande de los valencianos y valencianas. 

En los últimos meses no se entienden algunas justificaciones y actuaciones que han tenido lugar en las calles del País Valenciano y especialmente en València, tal como se pudo ver el pasado 16 de febrero en las cargas policiales contra una ciudadanía pacífica que protestaba por el encarcelamiento del rapero Pablo Hasél o las cargas policiales de diciembre en Benimaclet, donde la posición del Gobierno no se sostenía de ninguna forma. Ahora ha pasado un nuevo episodio del mundo al revés y se penaliza formaciones democráticas y pacíficas, mientras admiten que hay riesgos reales de violencia. Por eso queremos que nos lo expliquen. Es inconsistente que sean condescendientes con la libertad de grupos fascistas que se manifiestan y se reprima y se tengan constantes salidas de tono en las redes sociales contra formaciones políticas y personas que no son de su partido. No parece que la autoridad se ejerza adecuadamente”, ha añadido Mulet.

Mulet ha pedido también al Gobierno conocer qué motivos de seguridad legitiman que los cuerpos y fuerzas de seguridad  impidan el derecho a manifestación  junto a la sociedad civil de tres partidos políticos en cumplimiento del bando municipal y las indicaciones dadas por la autoridad municipal. Así mismo, se pregunta si es habitual no dar explicaciones y acordonarlos para que no se manifiestan.

La coalición mantiene también viva desde febrero pasado una petición para que comparezca la ​ministra de Hacienda y Función Pública y explique cuándo será cesada la delegada “puesto que erosiona la imagen del gobierno y las instituciones, genera conflictos y no parece capacitada para gestionar las funciones que le han sido encomendadas. Si hay riesgos de violencia se tiene que actuar preventivamente y no dejarlos actuar y no optar por hacer pagar esta situación a las fuerzas democráticas”, concluye el senador.