La coalició va preguntar al Govern per la frivolitat de les declaracions del president del Govern davant els informes de salut i recomanacions sanitàries sobre el consum de carn

Madrid, 18 de setembre de 2021 
El Govern vol oblidar les declaracions del president Pedro Sánchez, quan va donar poca importància als efectes sobre la salut del consum de carn i les recomanacions d’organismes com l’OMS. Així, en una resposta parlamentària sobre la qüestió, ha assenyalat a Compromís que ara “l’Executiu té com a prioritat fer front als reptes actuals, com el context sanitari i la vacunació, la recuperació de l’economia i la creació d’ocupació, en base en principis de justícia social, amb l’objectiu de millorar la vida de les i els espanyols”.

El senador Carles Mulet va interpel·lar al president del Govern per frivolitzar amb una cosa tan seriosa com són les recomanacions de l’OMS o l’ONU sobre els efectes sobre la salut de les persones i del medi ambient, que comporta el consum excessiu de carn. “És imbatible per al president del Govern un chuletón al punt, a totes les recomanacions de salut, o mediambientals de les ONG internacions i estaments supraestatals amb competències en la matèria? ¿A què es deu aquest nivell de frivolitat i irresponsabilitat, més pròpia de dirigents de la dreta més rància?”, va preguntar. 

Des de Compromís recorden que l’informe Espanya 2050 presentat recentment pel Govern, apunta, entre altres aspectes que nombrosos estudis assenyalen que el consum de carn de la població espanyola és entre dues i cinc vegades superior a allò recomanable i que Espanya és hui el segon país d’Europa en major consum de carn, amb una ingesta molt superior a allò recomanat per l’OMS, segons es consideren les dades del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentación o la FAO.

Per a Mulet “el Govern ha de ser més responsable al opinar sobre polèmiques d’aquest tipus. El menjar és una cosa molt seriosa. No tothom pot menjar-se un chuletón al punt per molt imbatible que siga i al nostre país es continuen malbaratant massa aliments mentre hi ha gent que pateix fam. Faria bé el Govern a promoure hàbits d’alimentació més saludables, complir amb mocions aprovades -com la de Compromís- que li insten a promoure el consum de fruites com els cítrics i defensar als nostres agricultors que es veuen obligats a destruir per inviables massa cultius, mentre veuen com impunement entren cultius tractats amb productes no permesos a Europa amb els quals competeixen de manera deslleial. Replantegen-se les seues polítiques ja”.

El ‘chuletón imbatible’ ya no es una prioridad para el presidente

La coalición preguntó al Gobierno por la frivolidad de las declaraciones del presidente del Gobierno ante los informes de salud y recomendaciones sanitarias sobre el consumo de carne

Madrid, 18 de septiembre de 2021 
El Gobierno quiere olvidar las declaraciones del presidente Pedro Sánchez, cuando dio poca importancia a los efectos sobre la salud del consumo de carne y las recomendaciones de organismos como la OMS. Así, en una respuesta parlamentaria sobre la cuestión, ha señalado a Compromís que ahora “el Ejecutivo tiene como prioridad hacer frente a los retos actuales, como el contexto sanitario y la vacunación, la recuperación de la economía y la creación de empleo, con base en principios de justicia social, con el objetivo de mejorar la vida de las y los españoles”. 

El senador Carles Mulet interpeló al presidente del Gobierno por frivolizar con algo tan serio como son las recomendaciones de la OMS o la ONU sobre los efectos sobre la salud de las personas y del medio ambiente, que comporta el consumo excesivo de carne. “¿Es imbatible para el presidente del Gobierno un chuletón al punto, a todas las recomendaciones de salud, o medioambientales de las ONG internaciones y estamentos supraestatales con competencias en la materia? ¿A qué se debe este nivel de frivolidad e irresponsabilidad, más propia de dirigentes de la derecha más rancia?”, preguntó. 

Desde Compromís recuerdan que el informe España 2050 presentado recientemente por el Gobierno, apunta, entre otros aspectos que numerosos estudios señalan que el consumo de carne de la población española es entre dos y cinco veces superior al recomendable y que España es hoy el segundo país de Europa en mayor consumo de carne, con una ingesta muy superior a lo recomendado por la OMS, según se consideren los datos del Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación o la FAO.

Para Mulet “el Gobierno debe ser más responsable al opinar sobre polémicas de este tipo. La comida es una cosa muy seria. No todo el mundo puede ni comerse un chuletón al punto por muy imbatible que sea y en nuestro país se sigue desperdiciando demasiados alimentos mientras hay gente que sufre hambre. Haría bien el Gobierno en promover hábitos de alimentación más saludables, cumplir con mociones aprobadas -como la de Compromís- que le instan a promover el consumo de frutas como los cítricos y defender a nuestros agricultores que se ven obligados a destruir por inviables demasiados cultivos mientras ven como impunemente entran cultivos tratados con productos no permitidos en Europa con los que compiten de forma desleal. Replantéense sus políticas ya”.