Ábalos va nomenar fa quasi un any a Juan Carlos Fulgencio per a reforçar la gestió integral de la rodalia valenciana però la situació està pitjor que quan va començar

Madrid, 9 de setembre de 2021 

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha sol·licitat al Govern arran de les últimes protestes i cancel·lacions de desenes de trens, informació sobre els assoliments, informes i actuacions realitzades pel nou coordinador de Rodalia a la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Fulgencio, de qui ha demanat la seua destitució. Mulet recorda que Fulgencio “ha fet el que semblava impossible; precarizar encara més el servei de rodalia al País Valencià”.

En aquest sentit el senador ha recordat que “malgrat les queixes, iniciatives i preguntes al Govern, cada dia que passa el caos va a més i s’està treballant a desmantellar la rodalia valenciana”, per això ha demanat al Govern que explique quin sou mensual cobra el Coordinador de Rodalia a la Comunitat Valenciana; en què consisteix la seua gestió i competències i si vist que és una figura que no serveix per a res, si “pensa el Govern eliminar-la o és un pacte dins del PSOE com a premi de consolació per descavalcar-lo de la Delegació del Govern”.

Compromís ha denunciat en les últimes setmanes l’ús propagandístic de la comunicació de la companyia en eliminar un tren, però anunciar només que se’n recuperen dos, quan segueixen sense recuperar-se les freqüències precovid i les cancel·lacions es compten per trentenes, la qual cosa ha saturat la paciència tant de maquinistes com d’usuaris. Per a Mulet “a Renfe i Rodalia es precisen de mesures urgents de reorganització enfront dels quiosquets que va crear Ábalos sense cap resultat positiu en les xifres, per la qual cosa no podem més que demanar responsabilitats”. 

La coalició va reclamar al Senat la compareixença de l’anterior ministre de Transport i dels màxims responsables de Renfe, a més de preguntar en cada ocasió que es tenen constància de denúncies per part d’usuaris i plataformes per l’absència de trens, cancel·lacions, falta de maquinistes, etcètera. “Les respostes que rebem del Govern són cada vegada més lamentables, la qual cosa diu ben poc de l’actual executiu, que viu aliè a la realitat”, ha conclòs.

El senador de Compromís pide la destitución del coordinador de Cercanías ante su manifiesta incompetencia


Ábalos nombró hace casi un año a Juan Carlos Fulgencio para reforzar la gestión integral de las cercanías valencianas pero la situación está peor que cuando empezó

Madrid, 9 de septiembre de 2021 

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha solicitado al Gobierno a raíz de las últimas protestas y cancelaciones de decenas de trenes, información sobre los logros, informes y actuaciones realizadas por el nuevo coordinador de Cercanías en la Comunidad Valenciana, Juan Carlos Fulgencio, de quien ha pedido su destitución. Mulet recuerda que Fulgencio “ha hecho lo que parecía imposible; precarizar todavía más el servicio de cercanías en el País Valenciano”.

En este sentido el senador ha recordado que “a pesar de las quejas, iniciativas y preguntas al Gobierno, cada día que pasa el caos va a más y se está trabajando en desmantelar las cercanías valencianas”, por eso ha pedido al Gobierno que explique qué sueldo mensual cobra el Coordinador de Cercanías en la Comunidad Valenciana; en qué consiste su gestión y competencias y si visto que es una figura que no sirve para nada, si “piensa el Gobierno eliminarla o es un pacto dentro del PSOE como premio de consolación por descabalgarlo de la Delegación del Gobierno”. 

Compromís ha denunciado en las últimas semanas la utilización propagandística de la comunicación de la compañía al eliminar un tren, pero anunciar tan solo que se recuperan dos, cuando siguen sin recuperarse las frecuencias precovid y las cancelaciones se cuentan por treintenas, lo que ha colmado la paciencia tanto de maquinistas como de usuarios. Para Mulet “en Renfe y Cercanías se precisan de medidas urgentes de reorganización frente a los chiringuitos que creó Ábalos sin ningún resultado positivo en las cifras, por lo que no podemos más que pedir responsabilidades”. 

La coalición reclamó en el Senado la comparecencia del anterior ministro de Transporte y de los máximos responsables de Renfe, además de preguntar en cada ocasión que se tienen constancia de denuncias por parte de usuarios y plataformas por la ausencia de trenes, cancelaciones, falta de maquinistas, etcétera. “Las respuestas que recibimos del Gobierno son cada vez más lamentables, lo que dice bien poco del actual ejecutivo, que vive ajeno a la realidad”, ha concluido.