El Govern lliura a Compromís una relació que la coalició havia reclamat amb els accidents en vies urbanes i interurbanes des de 2015 a 2019 de tot l’Estat

Madrid, 17 de febrer de 2020
El representant de Compromís, Carles Mulet, ha obtingut hui del Govern una relació del nombre d’accidents desglossat per províncies que va reclamar la coalició. L’informe lliurat inclou els accidents amb víctimes i víctimes en vies interurbanes (còmput morts 24 h.) Desagregat per províncies, entre els anys 2010 a octubre de 2019 amb l’excepció de les comunitats autònomes de Catalunya i País Basc. Les dades de l’any 2019 tenen caràcter provisional.

A la vista de les dades Mulet ha indicat que “si bé les dades no marquen una tendència clara per províncies, encara ens donen calfreds algunes de les xifres de l’nombre de víctimes en accidents, entre morts i ferits”, pel que ha animat al Govern a “no parar i insistir en les campanyes de prevenció d’accidents tant en vies urbanes com interurbanes ja persistir en la millora i extensió del transport públic col·lectiu, com un mitjà ideal per a la mobilitat, segur i ecològic”.

El senador ha recordat a més que “amb la liberalització de l’AP7 i el nefast funcionament dels trens de rodalies i Mitja Distància dels ciutadans estan tornant cada vegada més al vehicle privat, de manera que és convenient reconduir aquesta situació per evitar una nova escalada en l’accidentalitat”, ha insistit.

accidents annexo

Compromís urge una política de movilidad sostenible para atajar la accidentalidad en nuestro país

El Gobierno entrega a Compromís una relación que la coalición había reclamado con los accidentes en vías urbanas e interurbanas desde 2015 a 2019 de todo el Estado

Madrid, 17 de febrero de 2020
El representante de Compromís, Carles Mulet, ha obtenido hoy del Gobierno una relación del número de accidentes desglosado por provincias que reclamó la coalición. El informe entregado incluye los accidentes con víctimas y víctimas en vías interurbanas (cómputo fallecidos 24 h.) desagregado por provincias, entre los años 2010 a octubre de 2019 con la excepción de las comunidades autónomas de Cataluña y País Vasco. Los datos del año 2019 tienen carácter provisional.

A la vista de los datos Mulet ha indicado que “si bien los datos no marcan una tendencia clara por provincias, todavía nos dan escalofríos algunas de las cifras del número de víctimas en accidentes, entre fallecidos y heridos”, por lo que ha animado al Gobierno a “no cesar e insistir en las campañas de prevención de accidentes tanto en vías urbanas como interurbanas y a persistir en la mejora y extensión del transporte público colectivo, como un medio ideal para la movilidad, seguro y ecológico”.

El senador ha recordado además que “con la liberalización de la AP7 y el nefasto funcionamiento de los trenes de cercanías y Media Distancia los ciudadanos están volviendo cada vez más al vehículo privado, por lo que es conveniente reconducir esta situación para evitar una nueva escalada en la accidentalidad”, ha insistido.