Plantegen que la creació d’una línia de tren per comunicar la localitat amb Alacant beneficie la comarca de la Foia de Castalla

Alcoi, 27 d’octubre de 2019

El senador territorial de Compromís, Carles Mulet, plantejarà al Senat l’execució d’un accés que comunique l’Hospital d’Alcoi amb l’autovia A-7 davant la precarietat de les actuals comunicacions del recinte mèdic. Així ho van acordar després d’una reunió celebrada amb els representants d’aquesta formació a la localitat, de manera que Compromís al Senat plantejarà iniciatives perquè les ambulàncies i usuaris puguen arribar d’una forma ràpida i segura a l’hospital, que dóna servei a unes 180.000 persones de tota la comarca. “Enfront d’altres propostes megalòmanes que plantegen un viaducte molt costós i que eternitzaria la solució, plantegem una carretera de prop d’un quilòmetre que circunvale la localitat per la zona del Serpis i evite haver d’utilitzar carreteres com la de l’Rebolcat venint des de l’A-7. Aquesta solució generaria un accés ràpid, viable i segur per als usuaris de la comarca Alcoià-Comtat”, ha assenyalat Màrius Ivorra, portaveu local de Compromís.

En l’actualitat els accessos són sinuosos i comporten demores de fins a 20 minuts per arribar al centre mèdic. Mulet ha plantejat “un acord entre administracions que faça factible aquest accés des de l’autovia i que l’administració central assumisca l’obra”, de manera que la coalició plantejarà una moció al Senat i esmenes als pressupostos generals perquè s’aborde aquesta necessària obra .

Millora de les comunicacions per tren
D’altra banda la coalició traslladarà la demanda de millorar la connectivitat del servei en tren perquè puguen beneficiar els usuaris d’aquesta localitat, estudiants i connectar alhora el territori. “Per a això ens han traslladat la necessitat de crear la línia Alcoi-Alacant amb trens i maquinària adequada per la Foia de Castalla, on hi ha localitats i una zona molt dinàmica com és la d’Ibi, Castalla, Onil, Sax o Villena i dignificar el servei amb Xàtiva i València, ja que en totes les comarques ens trobem amb el mateix problema de pèrdua de qualitat i de confiança en el servei, el que fa la gent dependents del cotxe davant el transport col·lectiu”, ha conclòs Mulet.

Compromís exigirá un acceso rápido y seguro al hospital de Alcoi desde la A-7 y la mejora de las comunicaciones en tren

Plantean que la creación de una línea de tren para comunicar la localidad con Alacant beneficie a la comarca de la Foia de Castalla

Alcoi, 27 de octubre de 2019

El senador territorial de Compromís, Carles Mulet, planteará en el Senado la ejecución de un acceso que comunique el Hospital de Alcoi con la autovía A-7 ante la precariedad de las actuales comunicaciones del recinto médico. Así lo acordaron tras una reunión celebrada con los representantes de esta formación en la localidad, de manera que Compromís en el Senado planteará iniciativas para que las ambulancias y usuarios puedan llegar de una forma rápida y segura al hospital, que da servicio a unas 180.000 personas de toda la comarca. “Frente a otras propuestas megalómanas que plantean un viaducto muy costoso y que eternizaría la solución, planteamos una carretera de cerca de un kilómetro que circunvale la localidad por la zona del Serpis y evite tener que utilizar carreteras como la del Rebolcat viniendo desde la A-7. Esta solución generaría un acceso rápido, viable y seguro para los usuarios de la comarca Alcoià-Comptat”, ha señalado Màrius Ivorra, portavoz local de Compromís.

En la actualidad los accesos son sinuosos y conllevan demoras de hasta 20 minutos para llegar al centro médico. Mulet ha planteado “un acuerdo entre administraciones que haga factible este acceso desde la autovía y que la administración central asuma la obra”, por lo que la coalición planteará una moción en el Senado y enmiendas a los presupuestos generales para que se aborde esta necesaria obra.

Mejora de las comunicaciones por tren
Por otro lado la coalición trasladará la demanda de mejorar la conectividad del servicio en tren para que puedan beneficiarse los usuarios de esta localidad, estudiantes y conectar a la vez el territorio. “Para ello nos han trasladado la necesidad de crear la línea Alcoi-Alacant con trenes y maquinaria adecuada por la Foia de Castalla, donde hay localidades y una zona muy dinámica como es la de Ibi, Castalla, Onil, Sax o Villena y dignificar el servicio con Xàtiva y València, ya que en todas las comarcas nos encontramos con el mismo problema de pérdida de calidad y de confianza en el servicio, lo que hace a la gente dependientes del coche frente al transporte colectivo”, ha concluido Mulet.