El portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, ha volgut posar en valor la creació del grup parlamentari de l’Esquerra Confederal al Senat com a mostra de com la diversitat partidista i política no ha de ser un impediment per a arribar a grans acords.

Mulet ha recordat que en el Cambra Alta ha sigut possible crear un grup parlamentari que aglutina a l’esquerra parlamentària “entre el PSOE o el grup d’ERC-Bildu, era possible crear un grup propi”. Així, la qual cosa semblava impossible que era que Podemos i Més Madrid compartiren grup, no va generar cap problema. “La generositat de Podemos a deixar mutar el seu grup a extingir per la pèrdua de senadors, en un nova realitat política, ha permés en aquesta frustrada candidatura configurar un pol aglutinador entre iguals”, ha declarat.

Així, a més de Compromís, es va configurar grup amb Adelante Andalucía (coalició formada per Podemos Andalusia, Esquerra Unida Els Verds-Convocatòria per Andalusia, Esquerra Andalusista i Primavera Andalusa), Catalunya en Comú-Podem (coalició que aglutina a Catalunya en Comú, Podem, Barcelona en Comú, Iniciativa per Catalunya Verds i Esquerra Unida i Alternativa), amb el grup gallec Común da Esquerda, o Más Madrid i Més per Mallorca. “Tècnicament, tres d’aquestes formacions polítiques competim electoralment en les autonòmiques amb Podemos, que configura les altres tres opcions polítiques, i això no ha sigut en cap moment motiu de desconfiança, retrets, o dubtes per a entendre que estem necessitats d’entendre’ns, i tampoc mirem qui tenia més vots o millors resultats electorals, l’opció va ser buscar sempre el consens, l’equitat, el respecte i el poder mirar-nos tots de tu a tu, de manera horitzontal”.

En aqueix sentit, per al senador valencianista davant un cas d’emergència democràtica, “no és el moment de mesurar-se entre les forces d’esquerra, de marcar territoris, de buscar essències, és el moment de donar una lliçó de maduresa i reil·lusionar a tota la gent que des del 2015 ha pogut veure’s desanimada entre divisions, vots útils inútils, errors. És el moment de configurar una gran candidatura que d’una bona lliçó a l’arrogància del PSOE, incapaç d’assumir que el bipartidisme és cosa del passat. Al Senat hem tingut una experiència modesta, però que pot servir d’exemple”, ha assegurat.

Mulet confia que totes les organitzacions polítiques de l’esquerra transformadora arriben a un gran acord que possibilite ser la primera força progressista a les Corts Generals.

Mulet: “en el Senado hemos demostrado que la izquierda plural puede convivir armónicamente”

El portavoz de Compromís en el Senado, Carles Mulet, ha querido poner en valor la creación del grupo parlamentario de la Izquierda Confederal en el Senado como muestra de cómo la diversidad partidista y política no ha de ser un impedimento para llegar a grandes acuerdos.

Mulet ha recordado que en el Cámara Alta ha sido posible crear un grupo parlamentario que aglutina a la izquierda parlamentaria “entre el PSOE o el grupo de ERC-Bildu, era posible crear un grupo propio”. Así, lo que parecía imposible que era que Podemos y Más Madrid compartieran grupo, no generó ningún problema. “La generosidad de Podemos en dejar mutar su grupo a extinguir por la pérdida de senadores, en un nueva realidad política, ha permitido en esta frustrada candidatura configurar un polo aglutinador entre iguales”, ha declarado.

Así, además de Compromís, se configuró grupo con Adelante Andalucía (coalición formada por Podemos Andalucía, Izquierda Unida Los Verdes-Convocatoria por Andalucía, Izquierda Andalucista y Primavera Andaluza), Catalunya en Comú-Podem (coalición que aglutina a Catalunya en Comú, Podem, Barcelona en Comú, Iniciativa per Catalunya Verds y Esquerra Unida i Alternativa), con el grupo gallego Común da Esquerda, o Más Madrid y Més per Mallorca. “Técnicamente, tres de estas formaciones políticas competimos electoralmente en las autonómicas con Podemos, que configura las otras tres opciones políticas, y eso no ha sido en ningún momento motivo de desconfianza, reproches, o dudas para entender que estamos necesitados de entendernos, y tampoco miramos quien tenía más votos o mejores resultados electorales, la opción fue buscar siempre el consenso, la equidad, el respeto y el poder mirarnos todos de tú a tú, de manera horizontal”.

En ese sentido, para el senador valencianista ante un caso de emergencia democrática, “no es el momento de medirse entre las fuerzas de izquierda, de marcar territorios, de buscar esencias, es el momento de dar una lección de madurez y reilusionar a toda la gente que desde el 2015 ha podido verse desanimada entre divisiones, votos útiles inútiles, errores. Es el momento de configurar una gran candidatura que de una buena lección a la arrogancia del PSOE, incapaz de asumir que el bipartidismo es cosa del pasado. En el Senado hemos tenido una experiencia modesta, pero que puede servir de ejemplo”, ha asegurado.

Mulet confía en que todas las organizaciones políticas de la izquierda transformadora lleguen a un gran acuerdo que posibilite ser la primera fuerza progresista en las Cortes Generales.