El Govern es ventila en sis línies buides de compromisos la pregunta del senador sobre la reforma pendent del sistema de finançament

València, agost 31 de 2019

El portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, ha retret hui al Govern i al PSOE que seguisquen més interessats a seguir fent pagar als valencians per circular per autopistes i autovies que a resoldre l’injust sistema de finançament autonòmic “que com un peatge etern castiga els valencians i ens fa perdre milers de milions anualment i ens asfixia com autonomia”.

Per a Mulet “és massa simptomàtic que en les seues declaracions transcendisquen constantment les seues intencions per veure com poden seguir cobrant als ciutadans” per circular ara que s’aixecaran els peatges amb l’AP-7. “Un debat que abans no havien tingut i que, per a la nostra desgràcia tant els socialistes valencians com José Luís Ábalos semblen avalar, quan des de Compromís considerem que ja està bé d’estar sempre pagant i que aquest xollo per a les empreses de sempre arriba al final”, ha indicat el senador valencianista.

Aquest entusiasme socialista amb el pagament per ús (la famosa eurovinyeta que ens temíem acabaren aplicant), “ens sembla injusta quan una família normal perfectament ha pogut estar pagant mil euros anuals per circular-hi, peatges que no tenen en altres llocs d’Espanya, on es ha invertit en infraestructures que aquí no tenim i els seus autovies s’han mantingut amb càrrec als PGE”, denuncia. Això contrasta amb la resposta telegràfica a la interpel·lació sobre una de les nostres prioritats com a valencians com és el sistema de finançament.

“El Govern ens respon dient que no es compromet amb res, amb paraules buides que després incompleix, ja que en l’actualitat els valencians estem sent clamorosament maltractats, com a ciutadans de segona, amb una escassa inversió i boicotejant els nostres serveis públics i qualitat de vida”, ha afegit.

31082019 p finançament 31082019finançament r

Mulet: “El PSOE parece más preocupado en que paguemos por circular que en acabar con nuestro injusto sistema de financiación”

El Gobierno se ventila en seis líneas vacías de compromisos la pregunta del senador sobre la reforma pendiente del sistema de financiación

València, 31 de agosto de 2019

El portavoz de Compromísen el Senado, Carles Mulet, ha reprochado al Gobierno y al PSOE que sigan más interesados en seguir haciendo pagar a los valencianos por circular por autopistas y autovías que en resolver el injusto sistema de financiación autonómico “que como un peaje eterno castiga a los valencianos y nos hace perder miles de millones anualmente y nos asfixia como autonomía”.

Para Mulet “es demasiado sintomático que en sus declaraciones trasciendan constantemente sus intenciones para ver como pueden seguir cobrando a los ciudadanos por circular ahora que se levantarán los peajes con la AP-7. “Un debate que antes no habían tenido y que, para nuestra desgracia tanto los socialistas valencianos como José Luís Ábalos parecen avalar, cuando desde Compromís consideramos que ya está bien de estar siempre pagando y que este chollo para las empresas de siempre toca a su fin”, ha indicado el senador valencianista.

Este entusiasmo socialista con el pago por uso “la famosa euroviñeta que nos temíamos acabaran aplicando, nos parece injusta cuando una familia normal perfectamente ha podido estar pagando mil euros anuales por circular por ella, peajes que no tienen en otros lugares de España, donde se ha invertido en infraestructuras que aquí no tenemos y sus autovías se han mantenido con cargo a los PGE”, denuncia. Ello contrasta con la respuesta telegráfica a la interpelación sobre una de nuestras prioridades como valencianos como es el sistema de financiación.

“El Gobierno nos responde diciendo que no se compromete con nada, con palabras vacías que luego incumple, ya que en la actualidad los valencianos estamos siendo clamorosamente maltratados, como ciudadanos de segunda, con una escasa inversión y boicoteando nuestros servicios públicos y calidad de vida”, ha añadido.