Carles Mulet: “Les concessionàries poden estar ben contentes amb l’actual Govern, ja que ha mentit amb les bonificacions i tot ens fa témer que lligaran en pocs mesos la perpetuació dels seus negocis”

Madrid, 1 de març de 2019
Els peatges valencians segueixen sense estar bonificats i s’incompleix així ho anunciat pel ministre de Foment al Senat a preguntes de Compromís. El seu titular, el valencià José Luís Ábalos, ha assegurat que es bonificarien els peatges per als seus usuaris i s’obligaria als camions a circular des de Torreblanca fins a Peníscola per la via de pagament. Però ni una cosa ni l’altra.

El portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, ha retret al Govern que “se’n vaja sense fer els deures, sense complir amb el poble valencià que no entén per què en altres autonomies les autopistes es poden rescatar a càrrec de fons públics o bonificar i ells han de seguir pagant, el que perjudica la competitivitat del nostre destinacions turístic, economies domèstiques i la de les nostres empreses”, ha dit.

Mulet ha recordat que “ja va ser de per si vergonyós que després d’anunciar a l’estiu aquestes bonificacions les situaren tan sols en un xicotet tram entre Peníscola i Torreblanca d’escassos quilòmetres, deixant tota la resta de la geografia valenciana sense els mateixos drets d’altres territoris bonificats , quan es donen greus problemes d’accidentalitat a comarques sense alternatives gratuïtes a la N-340 o N-332, com passa per exemple al Maestrat o la Marina i quan es preveuen variants i traumàtiques obres amb serioses afeccions territorials que serien evitables tan sols alliberant l’AP-7”.

Per al representant de la coalició “PP i PSOE han actuat de la mateixa manera, deixant passar el temps, sense mullar-se amb les respostes o deixant-les abonades al dubte per la seua falta de concreció i deixant oberts escletxes als negocis d’empreses que parasiten el sector públic amb multimilionaris fiascos que suposen un elevat cost per a tots els ciutadans”, pel que ha demanat als electors que “no deixen passar per alt aquestes traïcions, aquests incompliments de promeses i com volen que uns pocs seguisquen fent el negoci amb el nostre diners”.

Amb la dissolució dels parlaments, la coalició tem que amb la dissolució de les càmeres al País Valencià seguisca amb l’angoixant incògnita de què passarà amb la gestió de l’AP-7.

Compromís denuncia que acaba febrero sin las bonificaciones en los peajes para las autopistas valencianas

Carles Mulet: “Las concesionarias pueden estar bien contentas con el actual Gobierno, ya que ha mentido con las bonificaciones y todo nos hace temer que atarán en pocos meses la perpetuación de sus negocios”

Madrid, 1 de marzo de 2019
Los peajes valencianos siguen sin estar bonificados y se incumple así lo anunciado por el ministro de Fomento en el Senado a preguntas de Compromís. Su titular, el valenciano José Luís Ábalos, aseguró que se bonificarían los peajes para sus usuarios y se obligaría a los camiones a circular desde Torreblanca hasta Peñíscola por la vía de pago. Pero ni una cosa ni la otra.

El portavoz de Compromís en el Senado, Carles Mulet, ha reprochado al Gobierno que “se marche sin hacer los deberes, sin cumplir con el pueblo valenciano que no entiende por qué en otras autonomías las autopistas se pueden rescatar con cargo a fondos públicos o bonificar y ellos deben seguir pagando, lo que perjudica la competitividad de nuestro destinos turístico, economías domésticas y la de nuestras empresas”, ha dicho.

Mulet ha recordado que “ya fue de por si vergonzoso que tras anunciar en verano estas bonificaciones se situaran tan solo en un pequeño tramo entre Peñíscola y Torreblanca de escasos kilómetros, dejando todo el resto de la geografía valenciana sin los mismos derechos de otros territorios bonificados, cuando se dan graves problemas de accidentalidad en comarcas sin alternativas gratuitas a la N-340 o N-332, como ocurre por ejemplo en el Maestrat o la Marina y cuando se prevén variantes y traumáticas obras con serias afecciones territoriales que serían evitables tan solo liberando la AP-7”.

Para el representante de la coalición “PP y PSOE han actuado de la misma manera, dejando pasar el tiempo, sin mojarse con las respuestas o dejándolas abonadas a la duda por su falta de concreción y dejando abiertos resquicios a los negocios de empresas que parasitan el sector público con multimillonarios fiascos que suponen un elevado coste para todos los ciudadanos”, por lo que ha pedido a los electores que “no dejen pasar por alto estas traiciones, estos incumplimientos de promesas y como quieren que unos pocos sigan haciendo el negocio con nuestro dinero”.

Con la disolución de los parlamentos, la coalición teme que con la disolución de las cámaras el País Valenciano siga con la angustiosa incógnita de qué ocurrirá con la gestión de la AP-7.