Carles Mulet: “És indecent la manca de democràcia, bloqueig i representativitat que existeix a dia de hui al camp espanyol, que segueix sense afrontar els seus problemes”

Madrid, 22 febrer 2019

Compromís ha donat suport a la Proposició de Llei d’Eleccions al Camp, que ha estat recolzada pels grups minoritaris de la Cambra Alta, sense que ni PP, ni PSOE ni Ciutadans ho hagen fet. El portaveu al Senat, Carles Mulet, ha assenyalat que “és molt trist que la democràcia no haja arribat al camp espanyol encara 40 anys després de recuperats els drets i que encara persistisquen autonomies que no han realitzat eleccions des de 1978”.

Amb la signatura la coalició dóna suport a la reivindicació de les organitzacions agràries de celebrar un procés estatal d’eleccions al camp’per renovar la representativitat en el sector. El representi territorial ha titllat de “justa” la reivindicació de més democràcia “per acabar amb el veto a l’entrada de noves organitzacions, modernes i avalades per unes urnes als fòrums oficials de l’Estat”.

La coalició va presentar l’any passat una esmena als PGE per valor de 300.000 euros per garantir l’organització de les eleccions al camp espanyol, tot i que els vots de PP, PSOE i Ciutadans van rebutjar aquest extrem i van preferir seguir perpetuant una “interlocució per a uns privilegiats”, per damunt de realitzar la consulta democràtica que marca la llei.

Compromís firma la Proposición de Ley para las Elecciones en el Campo, que deberá esperar a la próxima legislatura

Carles Mulet: “Es indecente la falta de democracia, bloqueo y representatividad que existe a día de hoy en el campo español, que sigue sin afrontar sus problemas”

Madrid, 22 de febrero de 2019

Compromís ha dado apoyo a la Proposición de Ley de Elecciones en el Campo, que ha sido apoyada por los grupos minoritarios de la Cámara Alta, sin que ni PP, ni PSOE ni Ciudadanos lo hayan hecho. El portavoz en el Senado, Carles Mulet, ha señalado que “es muy triste que la democracia no haya llegado al campo español todavía 40 años después de recuperados los derechos y que todavía persistan autonomías que no han realizado elecciones desde 1978”.

Con la firma la coalición apoya la reivindicación de las organizaciones agrarias de celebrar un proceso estatal de ‘elecciones en el campo’ para renovar la representatividad en el sector. El represente territorial ha tildado de “justa” la reivindicación de más democracia “para acabar con el veto a la entrada de nuevas organizaciones, modernas y avaladas por unas urnas a los foros oficiales del Estado”.

La coalición presentó el pasado año una enmienda a los PGE por valor de 300.000 euros para garantizar la organización de las elecciones en el campo español, aunque los votos de PP, PSOE y Ciudadanos rechazaron este extremo y prefirieron seguir perpetuando una “interlocución para unos privilegiados”, por encima de realizar la consulta democrática que marca la ley.