Reestructuració i condonació del deute per la falta de finançament són aspectes que Compromís vol prioritzar per mitigar l’infrafinançament que pateix l’autonomia

Madrid, 1 de febrer de 2019

El senador territorial i portaveu de Compromís a la Cambra Alta, Carles Mulet, ha anunciat hui que la formació reclamarà en el Ple de dimarts que la petició realitzada des de la Generalitat perquè el Govern Central assumisca 20.693,2 milions d’euros la part del deute de l’autonomia valenciana com a pròpia, per haver-se generat a causa de la manca de finançament suficient per atendre els serveis públics fonamentals que són competència autonòmica.

Els Pressupostos Generals de l’Estat de 2019 constaten un any més el perjudici que per l’autonomia valenciana suposa l’actual sistema de finançament, en situar-nos en els 88,3 euros per habitant ajustat enfront dels 124 de Cantàbria o els 122 de la Rioja. Si no hi ha voluntat de revertir aquesta situació, hem de reclamar compensacions pel mal sistema per una altra via com és la condonació, ja que amb l’actual sistema és inviable atendre els serveis públics fonamentals“, ha indicat el senador.

Compromís realitzarà aquesta petició com a esmena durant el debat de la moció de Units Podem i confia en el suport de la resta de formacions. Compromís reclamarà d’altra banda els canvis normatius necessaris que incorporin l’establiment de límits de dèficit asimètrics entre comunitats autònomes, en la mesura que l’actual sistema imposa el mateix límit de dèficit a les CCAA pobres i infrafinançades que a la resta d’autonomies afavorides en el sistema de finançament.

Així mateix demanarà el compliment de l’article 156 de la Constitució i una reforma que analitze el model de finançament de les entitats locals ja que assumeixen competències que no són de la seua estricta competencia, però que es veuen obligades a assimilar i quina part d’aquest deute s’ha de considerar il·legítim i quina part pot ser condonat (per un finançament injust o un infra inversió).

01022019mociofinan

Compromís pide en el Pleno del próximo martes que el Estado asuma una quita de 20.000 millones por la infrafinanciación valenciana

Reestructuración y condonación de la deuda por la falta de financiación son aspectos que Compromís quiere priorizar para mitigar la infrafinanciación que sufre la autonomía

Madrid, 1 de febrero de 2019

El senador territorial y portavoz de Compromís en la Cámara Alta, Carles Mulet, ha anunciado hoy que la formación reclamará en el Pleno del próximo martes la petición realizada desde la Generalitat para que el Gobierno Central asuma 20.693,2 millones de euros la parte de la deuda de la autonomía valenciana como propia, por haberse generado debido a la falta de financiación suficiente para atender los servicios públicos fundamentales que son competencia autonómica.

Los Presupuestos Generales del Estado de 2019 constatan un año más el perjuicio que para la autonomía valenciana supone el actual sistema de financiación, al situarnos en los 88,3 euros por habitante ajustado frente a los 124 de Cantabria o los 122 de la Rioja. Si no hay voluntad de revertir esta situación, debemos reclamar compensaciones por el mal sistema por otra vía como es la condonación, ya que con el actual sistema es inviable atender los servicios públicos fundamentales”, ha indicado el senador.

Compromís realizará esta petición como enmienda durante el debate de la moción de Unidos Podemos y confía en el apoyo del resto de formaciones. Compromís reclamará por otro lado los cambios normativos necesarios que incorporen el establecimiento de límites de déficit asimétricos entre comunidades autónomas, en tanto en cuanto el actual sistema impone el mismo límite de déficit a las CCAA pobres e infrafinanciadas que al resto de autonomías favorecidas en el sistema de financiación. Asimismo pedirá el cumplimiento del artículo 156 de la Constitución y una reforma que analice el modelo de financiación de las entidades locales en cuando a las competencias asumidas que no son de su estricta competencia pero que se ven obligadas a asimilar y qué parte de esta deuda ha de considerarse ilegítima y qué parte puede condonarse (por una financiación injusta o una infra inversión).