Els senadors de la coalició reclamen que es convertisca en cambra de primera lectura per abordar iniciatives que afecten les competències autonòmiques

Madrid, 12 de setembre de 2018

Compromís al Senat ha aconseguit suports per a incloure en una moció presentada pel PP la utilitat i conversió de la cambra alta en una cambra de representació territorial. “Al Senat estan representades totes les nacions i autonomies de l’Estat i, com a tal, la seua utilitat ha d’encaminar a un paper territorial, per cohesionar-i millorar les seues relacions. Aquest és el paper que s’ha de reivindicar, no el paper buit de contingut del que el PP ha fet gala i escàndols en aquests anys” ha afirmat el senador territorial, Carles Mulet.

Els senadors de la coalició valencianista han presentat quatre esmenes a la moció del Grup Parlamentari Popular. Entre les esmenes presentades per Compromís, es troba la proposta d’activar la Ponència de reforma de funcionament del Senat, que va ser aprovada el 2016 o convertir el Senat en una veritable eina parlamentària territorial.

En l’esmena d’addició proposem una reforma completa del Senat que permeta convertir-lo en cambra de primera lectura per a aquelles qüestions que facen referència a competències territorials“, consideració que ha estat admesa.

A més, la coalició valencianista al Senat ha plantejat una reforma de la Cambra perquè aquesta vaja més enllà i contemple el “control de repartiment de fons de la UE que vagen dirigits al desenvolupament territorial i la cohesió“. Entre les reformes que proposa la coalició, es trobava també l’establiment de “circumscripcions autonòmiques i no provincials, el repartiment de senadors i senadores per territori que tinga en compte la població real d’aquests“.

L’única voluntat del PP és continuar fent del Senat una eina de govern per als seus propis interessos i no una cambra que complisca amb la seua funció territorial. Per això, des de Compromís apostem per acabar amb l’actual situació abusiva” ha afegit el senador Mulet, que ha retret al PP “haver convertit el Senat en una institució indigna, allunyada de l’educació i dels problemes de la gent, amb propostes que no serveixen de res“.

Mulet ha recordat que el Senat “serveix perquè una formació com el PP, amb el 30% dels vots tinga una majoria absolutíssima i l’estiga utilitzant per convertir-la en un búnquer amb el qual fer oposició al Govern; que hi haja senadors elegits amb 4.000 vots i d’altres que han d’obtenir un milió de vots; que estiga paralitzada la ponència de reforma i que la Presidència permeta que s’insulte amb impunitat als senadors en l’ús de la paraula o puguen anar deambulant els imputats de grup en grup interferint en el seu funcionament“, ha conclòs.

07092018_esmenesmociosenatpp_reg_122120

Compromís logra apoyos para la reforma del Senado y su conversión en una verdadera cámara territorial

Los senadores de la coalición reclaman que se convierta en cámara de primera lectura para abordar iniciativas que afecten a las competencias autonómicas

Madrid, 12 de septiembre de 2018

Compromís en el Senado ha logrado apoyos para incluir en una moción presentada por el PP la utilidad y conversión de la Cámara Alta en una cámara de representación territorial. “En el Senado están representadas todas las naciones y autonomías del Estado y, como tal, su utilidad debe encaminarse a un papel territorial, para cohesionarlo y mejorar sus relaciones. Ese es el papel que se debe reivindicar, no el papel vacío de contenido del que el PP ha hecho gala y escándalos en estos años” ha afirmado el senador territorial, Carles Mulet.

Los senadores de la coalición valencianista han presentado cuatro enmiendas a la moción del Grupo Parlamentario Popular. Entre las enmiendas presentadas por Compromís, se encuentra la propuesta de activar la Ponencia de reforma de funcionamiento del Senado, que fue aprobada en 2016 o convertir al Senado en una verdadera herramienta parlamentaria territorial.

En la enmienda de adición proponemos una reforma completa del Senado que permita convertirlo en cámara de primera lectura para aquellas cuestiones que se refieran a competencias territoriales”, consideración que ha sido admitida.

Además, la coalición valencianista en el Senado ha planteado una reforma de la Cámara para que ésta vaya más allá y contemple el control de reparto de fondos de la UE que vayan dirigidos al desarrollo territorial y la cohesión. Entre las reformas que propone la coalición, se encontraba también el establecimiento de “circunscripciones autonómicas y no provinciales, el reparto de senadores y senadoras por territorio que tenga en cuenta la población real de estos”.

La única voluntad del PP es continuar haciendo del Senado una herramienta de gobierno para sus propios intereses y no una cámara que cumpla con su función territorial. Por eso, desde Compromís apostamos por acabar con la actual situación abusiva” ha agregado el senador Mulet, que ha reprochado al PP “haber convertido el Senado en una institución indigna, alejada de la educación y de los problemas de la gente, con propuestas que no sirven de nada”.

Mulet ha recordado que el Senado “sirve para que una formación como el PP, con el 30% de los votos tenga una mayoría absolutísima y la esté utilizando para convertirla en un búnker con el que hacer oposición al Gobierno; que haya senadores elegidos con 4.000 votos y otros que deben obtener un millón de votos; que esté paralizada la ponencia de reforma y que la Presidencia permita que se insulte con impunidad a los senadores en el uso de la palabra o puedan ir deambulando los imputados de grupo en grupo interfiriendo en su funcionamiento”, ha concluido.