El senador Jordi Navarrete recorda que els valencians duen dècades infrafinançats i que l’actual sistema és insostenible si no es reconeix la població real

Madrid 2 de novembre de 2017

Quan va a concretar una reforma del sistema de finançament autonòmic que siga justa per als valencians?”. Aquesta serà la pregunta que el senador Jordi Navarrete formularà al ministre Cristóbal Montoro dimarts que ve.

La coalició busca saber les previsions del Govern per a l’entrada del nou sistema de finançament, després dels retards en els quals incorre deliberadament el Govern central i que estan afectant en gran manera a l’autonomia valenciana, la més castigada en l’actual sistema. “Injusta és la nostra situació a finançar-nos l’Estat en base a una població que no és la real, quelcom que ens perjudicaria segons l’últim informe de la Fundació d’Estudis d’Economia Aplicada (Fedea), en uns altres 360 milions d’euros addicionals de dèficit, pel que no són de rebut aquestos retards ni el menyspreu als nostres ciutadans, que no volen ser més que altres però tampoc menys“, ha indicat Navarrete.

Aquesta situació d’infrafinançament, reflectida pel Comitè d’Experts de la Generalitat, exposada en informes de la Cambra de Contractistes i que ha posat en peu fins a la pròpia Confederació Empresarial Valenciana (CEV) ha de tenir un punt i final. “És el que exigim des de Compromís, per això esperem dia i hora per un finançament i inversions justes al territori valencià i deixar de tindre el menor finançament per habitant“, ha afegit Navarrete.

Els valencians participaran en una protesta contra l’infrafinançament el proper dia 19. El manifest recull que “fins ara, cap dels diferents sistemes de finançament ha tractat amb justícia a la Comunitat Valenciana. Aquest mateix any, cada valenciana i valencià rebrem 237 euros menys que la mitjana de ciutadans de l’estat, o 839 menys que l’autonomia millor finançada, el que equival a un 10% i 29% menys de recursos, respectivament. Aquestes diferències són la causa fonamental dels nostres grans dèficits pressupostaris, generats any rere any, tot i gastar menys que la mitjana de les comunitats. Sumant infrafinançament i infra inversió, enguany, la nostra discriminació arribarà als 1.600 milions d’euros, només comparant-nos amb la mitjana. Estem, per tant, en una situació insòlita, tenim una renda per càpita inferior en 12 punts a la mitjana i necessitem més d’aquestos 1.600 milions d’euros per a acostar-nos a aquesta mitjana“.

02112017 pregunta montoro reg_66360

Compromís pedirá a Montoro la fecha para la entrada en vigor de un sistema de financiación justo para los valencianos

El senador Jordi Navarrete recuerda que los valencianos llevan décadas infrafinanciados y que el actual sistema es insostenible si no se reconoce la población real

Madrid, 2 de noviembre de 2017

¿Cuando va a concretarse una reforma del sistema de financiación autonómica que sea justa para los valencianos?”. Esta será la pregunta que el senador Jordi Navarrete formulará al ministro Cristóbal Montoro el próximo martes.

La coalición busca saber las previsiones del Gobierno para la entrada del nuevo sistema de financiación, después de los retrasos en los que incurre deliberadamente el Gobierno central y que están afectando sobremanera a la autonomía valenciana, la más castigada en el actual sistema. “Injusta es nuestra situación al financiarnos el Estado en base a una población que no es la real, algo que nos perjudicaría según el último informe de la Fundación de Estudios de Economía Aplicada (Fedea), en otros 360 millones de euros adicionales de déficit, por lo que no son de recibo tales retrasos ni este desprecio a nuestros ciudadanos, que no quieren ser más que otros pero tampoco menos”, ha indicado Navarrete.

Tal situación de infrafinanciación, reflejada por el Comité de Expertos de la Generalitat, expuesta en informes de la Cámara de Contratistas y que ha puesto en pie hasta la propia Confederación Empresarial Valenciana (CEV) tiene que tener un punto y final. “Es lo que exigimos desde Compromís, por ello esperamos día y hora para una financiación e inversiones justas en el territorio valenciano y dejar de tener la menor financiación por habitante”, ha agregado Navarrete.

Los valencianos participarán en una protesta contra la infrafinanciación el próximo día 19. El manifiesto recoje que “hasta la fecha, ninguno de los diferentes sistemas de financiación ha tratado con justicia a la Comunitat Valenciana. Este mismo año, cada valenciana y valenciano recibiremos 237 euros menos que la media de ciudadanos del estado, o 839 menos que la autonomía mejor financiada, lo que equivale a un 10% y 29% menos de recursos, respectivamente. Esas diferencias son la causa fundamental de nuestros mayores déficits presupuestarios, generados año tras año, a pesar de gastar menos que la media de las comunidades

Sumando infrafinanciación e infra inversión, en este año, nuestra discriminación alcanzará los 1600 millones de euros, solo comparándonos con la media. Estamos, por tanto, en una situación insólita, tenemos una renta per cápita inferior en 12 puntos a la media y necesitamos más de esos 1.600 millones de euros para acercarnos a esta media”.