El senador Carles Mulet considera que és “del gènere tonto” la mesura dels populars, carregada de populisme i hipocresía, quan han renunciat al mailing conjunt, que haguera suposat un important estalvi pressupostari

El senador Carles Mulet ha valorat com “cínics”, “populistes” i “hipòcrites” els cartells enganxats pel Partit Popular en l’inici de campanya anunciant que no penjaran cartells “per mantindre neta la imatge de la ciutat i apostant per la millora del medi ambient”.

Per a Mulet “en primer lloc els cartells van per barris, ja que hem sondejat la qüestió i en molt municipis no estan a favor de la mesura i han enganxat cartells electorals amb el lema ‘A Favor’, sense que ni ta sols isca el seu candidat per Castelló, ni Mariano Rajoy”. Per al representant territorial de Compromís a la Cambra Alta “darrere aquesta classe de mesures només hi poden dues explicacions: que sense Gürtels ni dopatges els costa més fer campanya electoral, o que be tenen vergonya de donar la cara i dels seus candidats, que estan generant rebuig entre la ciutadania fins al punt que eludeixen participar en debats, compareixen via plasma o eviten un territori que han sembrat de lladrocini i corrupció”.

La mesura, anunciada pel candidat al Congrés dels Diputats per Castelló, Miguel Barrachina i Javier Moliner, president dels populars de Castelló, és d’un cinisme majúscul. “I més quan han rebutjat fer un mailing conjunt a totes les cases del Estat espanyol, el que suposa la principal despesa de la campanya electoral i que ens haguera permés estalviar un terç del cost i garantir que tot el món tinguera paperetes on triar”, ha dit. Per a Mulet “està clar que al PP no li interessa que es parle de propostes, alternatives de govern, ni es denuncie la seua nefasta gestió com el balafiament dels estalvis de la Seguretat Social o el sobreendeutament públic espanyol que supera el 100% del PIB i que hipotecarà futurs governs, com va passar amb el País Valencià”, ha afegit.

 

Mulet ha recordat que ja als anys 90, en el cas de Castelló, l’aleshores intocable i ciutadà exemplar Carlos Fabra era candidat a les Corts, ja van optar per no posar cartells electorals. “Entenem que els interessa que la campanya passe el màxim desapercebuda per la gent. Ara ho fan tot de forma molt més còmoda, no posen cartells estalviant-se les perretes de la impremta, poal i cola i posen pàgines senceres a la premsa, i monten costosos escenaris amb megafonia per a dir que ja no seran corruptes”, ironitza. Mai més. I tal vegada esta vegada no van desencaminats, “perquè la gent no és tonta i els apartaran de la gestió”, ha conclòs Mulet.

 


Compromís censura el cinismo del PP de hacer carteles para decir que no hará carteles electorales

El senador Carles Mulet considera que es “del género tonto” la medida de los populares, cargada de populismo y hipocresía, cuando han renunciado al mailing conjunto, que hubiera supuesto un importante ahorro presupuestario

 

El senador Carles Mulet ha valorado como “cínicos“, “populistas” e “hipócritas” los carteles pegados por el Partido Popular en el inicio de campaña anunciando que no colgarán carteles “para mantener limpia la imagen de la ciudad y apostando por la mejora del medio ambiente“.

Para Mulet “en primer lugar los carteles van por barrios, ya que hemos sondeado la cuestión y en muchos municipios no están a favor de la medida y han pegado carteles electorales con el lema ‘A Favor’, sin que ni tan sólo salga su candidato por Castelló, ni Mariano Rajoy“. Para el representante territorial de Compromís en la Cámara Alta “detrás de esta clase de medidas sólo pueden dos explicaciones: que sin Gürteles ni dopajes les cuesta más hacer campaña electoral o, que tienen vergüenza de dar la cara y la de sus candidatos, que están generando rechazo entre la ciudadanía hasta el punto que eluden participar en debates, comparecen vía plasma o evitan un territorio que han sembrado de ladrocinio y corrupción“.

La medida, anunciada por el candidato al Congreso por Castelló, Miguel Barrachina y Javier Moliner, presidente de los populares de Castelló, es de un cinismo mayúsculo. “Y más cuando han rechazado hacer un mailing conjunto a todas las casas del Estado español, lo que supone el principal gasto de la campaña electoral y que nos hubiera permitido ahorrar un tercio del coste y garantizar que todo el mundo tuviera papeletas donde elegir“, dijo. Para Mulet, “está claro que al PP no le interesa que se hable de propuestas, alternativas de gobierno, ni se denuncie su nefasta gestión como el despilfarro de los ahorros de la Seguridad Social o el sobreendeudamiento público español que supera el 100% del PIB y que hipotecará futuros gobiernos, como ocurrió con el País Valenciano“, añadió.

Mulet ha recordado que ya en los años 90, en el caso de Castelló, el entonces intocable y ciudadano ejemplar Carlos Fabra era candidato a las Cortes, ya optaron por no poner carteles electorales. “Entendemos que les interesa que la campaña pase el máximo desapercibida para la gente. Ahora lo hacen todo de forma mucho más cómoda, no ponen carteles ahorrándose las Perret de la imprenta, cubo y cola y ponen páginas enteras en la prensa, y montan costosos escenarios con megafonía para decir que ya no serán corruptos“, ironiza . Nunca más. Y tal vez esta vez no desencaminados, “porque la gente no es tonta y los apartarán de la gestión“, concluyó Mulet.