Dolors Pérez assenyala que els càrrecs públics implicats en este escàndol haurien de dimitir i donar respostes clares, com les que li venim exigint pel Cas Castor

   
La senadora de Compromís, Dolors Pérez, ha presentat un escrit en el Senat sol·licitant la compareixença del ministre de Indústria, Turisme i Energia, José Manuel Soria, en el Ple de la Cambra Alta perquè done explicacions sobre la inclusió del seu nom en els anomenats “papers de Panamà”.

Pérez ha qualificat de “vergonyoses” les informacions que s’han donat a conèixer recentment pel Consorci Internacional de Periodistes d’Investigació en relació a la inclusió del ministre Soria en la llista de personatges amb societats offshore a Panamà per tal d’eludir pagar impostos a la Hisenda Pública.

La senadora destaca que “resulta lamentable que un membre destacat del govern de l’austericidi estiga implicat en un fet de gran frau fiscal. Els que ens han estat repetint durant quatre anys que havíem d’apretar-nos el cinturó i fer sacrificis realitzaven pirules legals per tal de no pagar impostos”.

És per este motiu que Compromís en el Senat ha demanat la compareixença del ministre amb l’objectiu de preguntar-li quina és exactament la seua vinculació amb les empreses UK Lines Limited i Oceanic Lines LTD, així com si pensa dimitir per figurar en esta llista mentre ell i el seu govern aprovaven polítiques d’austericidi que incidien sobretot sobre les capes més febles i desfavorides de la societat.

En opinió de la senadora de Compromís “el del ministre Soria és un cas més de la falta d’ètica que este govern ha demostrat des del minut u del seu mandat. Mentre promulgaven polítiques contra les persones i a favor dels grans poders com l’anomenat impost al sol, realitzaven este tipus d’operacions d’enginyeria fiscal”. Tot això contrasta amb la seua manera de defugir de les seues responsabilitats i no donar resposta a les desenes de preguntes que hem presentat sobre el projecte Castor. “Hem demanat que derogue l’Ordre per la qual s’estableixen els peatges i cànons associats a l’accés de tercers a les instal·lacions gasistes i la retribució de les activitats regulades “i que no siguen els consumidors els perjudicats”, tot i que segueixen sense donar senyals de vida.

______________________________________________________________

Compromís pide la comparecencia del ministro Soria para que explique su inclusión en los papeles de Panamá

 

Dolores Pérez señala que los cargos públicos implicados en este escándalo deberían dimitir y dar respuestas claras, como las que le venimos exigiendo por el Caso Castor

La senadora de Compromís, Dolores Pérez, ha presentado un escrito en el Senado solicitando la comparecencia del ministro de Industria, Turismo y Energía, José Manuel Soria, en el Pleno de la Cámara Alta para que dé explicaciones sobre la inclusión de su nombre en los llamados “papeles de Panamá“.

Pérez ha calificado de “vergonzosas” las informaciones que se han dado a conocer recientemente por el Consorcio Internacional de Periodistas de Investigación en relación a la inclusión del ministro Soria en la lista de personajes con sociedades offshore en Panamá para eludir pagar impuestos a la Hacienda Pública.

La senadora destaca que “resulta lamentable que un miembro destacado del gobierno del austericidio esté implicado en un hecho de gran fraude fiscal. Los que nos han venido repitiendo durante cuatro años que nos teníamos que apretar el cinturón y hacer sacrificios mientras realizaban pirulas legales para no pagar impuestos“.

Es por este motivo que Compromís en el Senado ha pedido la comparecencia del ministro con el objetivo de preguntarle cuál es exactamente su vinculación con las empresas UK Lines Limited y Oceanic Lines LTD, así como si piensa dimitir por figurar en esta lista mientras él y su gobierno aprobaban políticas de austericidio que incidían sobretodo sobre las capas más débiles y desfavorecidas de la sociedad.

En opinión de la senadora de Compromís “el del ministro Soria es un caso más de la falta de ética que este gobierno ha demostrado desde el minuto uno de su mandato. Mientras promulgaban políticas contra las personas y a favor de los grandes poderes como el llamado impuesto al sol, realizaban este tipo de operaciones de ingeniería fiscal“. Todo esto contrasta con su manera de rehuir de sus responsabilidades y no dar respuesta a las decenas de preguntas que hemos presentado sobre el proyecto Castor. “Le hemos pedido que derogue la Orden por la que se establecen los peajes y cánones asociados al acceso de terceros a las instalaciones gasistas y la retribución de las actividades reguladas” y que no sean los consumidores los perjudicados, aunque siguen sin dar señales de vida.