La coalición estima un ahorro de cientos de euros al año, que beneficiaría a los propietarios de segundas residencias, agricultores o abonados que no necesitan gas o internet en determinados períodos del año

MADRID, 31 de marzo de 2022 

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha propuesto que, atendiendo la situación excepcional de los costes en los suministros de energía, se realicen de forma urgente modificaciones legales que permitan a los consumidores poder adecuar los contratos de suministros a sus necesidades, de forma que en determinadas épocas del año puedan interrumpir sus suministros sin que existan penalizaciones en esta práctica. “Esto permitiría a los agricultores que tienen contratada determinada potencia eléctrica contratada por ejemplo para poder regar en verano, no tener que pagar el mínimo de la factura durante el resto de meses. También ocurre con las facturas eléctricas en segundas residencias, donde para poder tener electricidad en verano es necesario tener el contrato todo un año a pesar que no se utilice, ya que dar de baja temporalmente este suministro implica tener que volver a pagar un alta que disuade a los abonados de solicitar una baja”, ha explicado.

Con la eclosión de las energías renovables, recuerdan desde la coalición valenciana, muchos abonados a suministros como el gas natural lo mantienen sin consumo gracias a las placas fotovoltaicas, de agua caliente sanitaria o a las temperaturas más benignas. Mulet ha indicado que “a pesar de ello están obligados a pagar siempre 15 o 20 euros al mes por tener el contador sin funcionamiento. Lo mismo nos trasladan organizaciones agrarias, que ven cómo el sector podría ahorrarse cientos o miles de euros permitiendo este cambio”.

Por otro lado, la coalición ve “técnicamente factibles” cambios en los que los cambios en la potencia contratada sean sin ninguna clase de coste, ya sea si se trata de una bajada o de una subida de la misma. “Con los contadores inteligentes y los millones que ingresan al año las compañías distribuidoras y comercializadoras, no tiene ningún sentido mantener estos peajes para que nada cambia, para seguir teniendo unos clientes cautivos, secuestrados y atados de manos ante unas potencias que necesitan para unos consumos tan solo unas semanas al año”, ha agregado. 

Se trata de voluntad política y en un entorno como el actual son pequeños cambios que pueden suponer un ahorro importante para muchas economías domésticas y empresas. De la misma manera que se hacen tramitaciones exprés de cuestiones que deben pasar con toda la premura por el Congreso y Senado se podrían ejercer esta clase de iniciativas, con el permiso de las puertas giratorias y de los principales partidos”, ha concluido.

ESTALVI SUBMINISTRAMENTS

Compromís proposa que els consumidors puguen interrompre temporalment els seus subministraments d’energia i telefonia per a adequar-los a les seues necessitats

La coalició estima un estalvi de centenars d’euros a l’any, que beneficiaria als propietaris de segones residències, agricultors o abonats que no necessiten gas o internet en determinats períodes de l’any

MADRID, 31 de març de 2022 

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha proposat que, atenent la situació excepcional dels costos en els subministraments d’energia, es realitzen de manera urgent modificacions legals que permeten als consumidors poder adequar els contractes de subministraments a les seues necessitats, de manera que en determinades èpoques de l’any puguen interrompre els seus subministraments sense que existisquen penalitzacions per aquesta pràctica. “Això permetria als agricultors que tenen contractada determinada potència eléctrica, contractada per exemple per a poder regar a l’estiu, no haver de pagar el mínim de la factura durant la resta de mesos. També ocorre amb les factures elèctriques en segones residències, on per a poder tenir electricitat a l’estiu és necessari tenir el contracte tot un any a pesar que no s’utilitze, ja que donar de baixa temporalment aquest subministrament implica haver de tornar a pagar un alta que dissuadeix als abonats de sol·licitar la baixa”, ha explicat.

Amb l’eclosió de les energies renovables, recorden des de la coalició valenciana, molts abonats a subministraments com el gas natural el mantenen sense consum gràcies a les plaques fotovoltaiques, d’aigua calenta sanitària o a les temperatures més benignes. Mulet ha indicat que “malgrat això estan obligats a pagar sempre 15 o 20 euros al mes per tenir el comptador sense funcionament. El mateix ens traslladen organitzacions agràries, que veuen com el sector podria estalviar-se centenars o milers d’euros permetent aquest canvi”.

D’altra banda, la coalició veu “tècnicament factibles” canvis en els quals els canvis en la potència contractada siguen sense cap classe de cost, ja siga si es tracta d’una baixada o d’una pujada d’aquesta. “Amb els comptadors intel·ligents i els milions que ingressen a l’any les companyies distribuïdores i comercialitzadores, no té cap sentit mantenir aquests peatges perquè res canvie, per a continuar tenint uns clients captius, segrestats i lligats de mans davant unes potències que necessiten per a uns consums tan sols unes setmanes a l’any”, ha afegit. 

Es tracta de voluntat política i en un entorn com l’actual són xicotets canvis que poden suposar un estalvi important per a moltes economies domèstiques i empreses. De la mateixa manera que es fan tramitacions expresses de qüestions que han de passar amb tota la urgència pel Congrés i Senat, es podrien exercir aquesta classe d’iniciatives, amb el permís de les portes giratòries i dels principals partits”, ha conclòs.