Carles Mulet: “El Ministeri de Foment durant les èpoques de PP i PSOE no va activar cap reclamació durant el termini de 10 anys de garantia de la construcció”

MADRID, 7 de març de 2022 

El senador territorial de Compromís, Carles Mulet, ha denunciat que “de nou amb diners públics vagen a reparar-se goteres i defectes constructius que correspondria abonar a l’empresa constructora de l’estació de Renfe de Castelló, inaugurada l’any 2000”. Mulet ha recordat que “amb les pluges l’aparició de goteres és habitual en aquesta estació” des que es va inaugurar. “El Govern ens admet que no té constància que es realitzaren diligències de reclamació o depuració de responsabilitats a l’empresa constructora en els primers 10 anys de la seua construcció”, ha afegit.

El portaveu de Compromís es va interessar per les causes de les enormes goteres, els motius pels quals no s’han solucionat aquests problemes en 20 anys i si s’havien derivat responsabilitats cap a l’empresa constructora per aquest empastre.

Les respostes no poden ser més decebedores i són una mostra de com es gestionen els diners des dels ministeris, que encarreguen projectes caríssims cridats a ser emblemàtics, però amb els primers problemes s’eludeixen les responsabilitats de les empreses que es van encarregar de construir aquesta obra pública i es constata un nul control supervisor per part de l’Administració amb l’obra entregada”, ha lamentat el representant de Compromís.

A tenor de la pregunta del senador castellonenc, el Govern ha informat que en l’actualitat existeixen dos projectes en fase de redacció que permetran solucionar el problema de goteres en l’estació de Castelló de la Plana. El primer d’ells és el “Projecte d’execució de col·locació d’aparells de junta en estructures”, adjudicat per un import de 57.742,77 euros (IVA inclòs) i un altre “Projecte de substitució de les claraboies de coberta”, per un import de 61.522, 64 euros (IVA inclòs). Mentrestant, està previst iniciar pròximament les “Obres de reparació de la coberta (claraboies)”, el termini estimat d’ejecución de les quals serà de 3 mesos. 

Compromís denuncia que van a gastarse 120.000 euros en las goteras de la estación de Castelló y que ‘no se ejerció ninguna responsabilidad hacia el contratista’

Carles Mulet: “El Ministerio de Fomento durante las épocas de PP y PSOE no activó ninguna reclamación durante el plazo de 10 años de garantía de la construcción”

MADRID, 7 de marzo de 2022 

El senador territorial de Compromís, Carles Mulet, ha denunciado que “de nuevo con dinero público vayan a repararse goteras y defectos constructivos que correspondería abonar a la empresa constructora de la estación de Renfe de Castelló, inaugurada en el año 2000”. Mulet ha recordado que “con las lluvias la aparición de goteras es habitual en esta estación” desde que se inauguró. “El Gobierno nos admite que no tiene constancia de que se realizaran diligencias de reclamación o depuración de responsabilidades a la empresa constructora en los primeros 10 años de su construcción”, añade.

El portavoz de Compromís se interesó por las causas de las enormes goteras, los motivos por los que no se han solucionado estos problemas en 20 años y si se habían derivado responsabilidades hacia la empresa constructora por este empastre.

Las respuestas no pueden ser más decepcionantes y son una muestra de cómo se gestiona el dinero desde los ministerios, que encargan proyectos carísimos llamados a ser emblemáticos, pero con los primeros problemas se eluden las responsabilidades de las empresas que se encargaron de construir esta obra pública y se constata un nulo control supervisor por parte de la Administración con la obra entregada”, ha lamentado el representante de Compromís.

A tenor de la pregunta del senador castellonense, el Gobierno ha informado que en la actualidad existen dos proyectos en fase de redacción que permitirán solucionar el problema de goteras en la estación de Castelló de la Plana. El primero de ellos es el “Proyecto de ejecución de colocación de aparatos de junta en estructuras”, adjudicado por un importe de 57.742,77 euros (IVA incluido) y otro “Proyecto de sustitución de los lucernarios de cubierta”, por un importe de 61.522, 64 euros (IVA incluido). Mientras tanto, está previsto iniciar próximamente las “Obras de reparación de la cubierta (lucernarios)”, cuyo plazo estimado de ejecución es de 3 meses.