Compromís lamenta que se entesten en polémicas como el bypass de València y no en obras estratégicas de país y confía un cambio con la nueva ministra

Madrid, 14 de julio de 2021

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha denunciado la inacción del gobierno español por conectar de una vez la A-7 a su paso por las comarcas de Castelló, lo que supondría el desdoblamiento real de la N-340 por el interior, una mejor seguridad en el tráfico rodado, una apuesta contra la despoblación y nuevas oportunidades para los municipios interiores de estas comarcas. Desde la coalición recuerdan que según el Protocolo de Carreteras la prolongación a través del territorio valenciano debería estar finalizada desde 2010. Se mantiene por tanto una autovía de gran capacidad cuyo trazado es inexistente desde l’Hospitalet hasta Vilanova.

Para Mulet “esto supone un hecho sin explicación alguna, sin justificación posible atribuible a los gobiernos de PP y PSOE que jamás han apostado por este vial, lo que penaliza nuestra economía, posibilidades y supone un agravio con otros territorios, que cuentan con autovías seguras, rápidas y gratuitas y facilitan las exportaciones de sus productos”.

El senador ha recordado que Compromís siempre ha mantenido la misma opinión respecto este necesario vial, que debe ejecutarse de la forma más sensible posible con la fragilidad del territorio y ha recordado que “Ábalos se entestaba con polémicas como el by pass de València y actuaciones insostenibles e innecesarias y otras que nadie reclamaba, mientras realizaba oposición a la Generalitat. Confiemos que la nueva ministra entienda de la importancia de las comunicaciones en el corredor y se deje de estudios para demorar una obra prioritaria y de improvisar constantemente con los valencianos y nuestras necesidades”, ha insistido Mulet.

El senador valencianista ha recordado que la gratuidad en la AP-7 ha conllevado una huida del tráfico de camiones del interior a la costa, lo que ha dejado la autopista al borde de la saturación y aumentado su peligrosidad, mientras que este tráfico podría optar por el interior fácilmente si tuviese una autovía que no esté condenada al punto negro que supone la CV-13 y a ir desviándose por estar interrumpida en 110 kilómetros. 

CARRETERES

Mulet recorda que la prolongació de la CV-10 (A-7) hauria d’estar finalitzada en 2010 segons el Protocol de Carreteres

Compromís lamenta que s’entesten en polèmiques com el bypass de València i no en obres estratègiques de país i confia en un canvi amb la nova ministra

Madrid, 14 de juliol de 2021

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha denunciat la inacció del govern espanyol per connectar d’una vegada l’A-7 al seu pas per les comarques de Castelló, la qual cosa  suposaria el desdoblament real de la N-340 per l’interior, una millor seguretat en el trànsit rodat, una aposta contra el despoblament i noves oportunitats per als municipis interiors d’aquestes comarques. Des de la coalició recorden que segons el Protocol de Carreteres la prolongació a través del territori valencià hauria d’estar finalitzada des de 2010. Es manté per tant una autovia de gran capacitat el traçat de la qual és inexistent des de l’Hospitalet  fins a Vilanova.

Per a Mulet “això suposa un fet sense cap explicació, sense justificació possible, atribuïble als governs de PP i PSOE que mai han apostat per aquest vial, la qual cosa penalitza la nostra economia, possibilitats i suposa un greuge amb altres territoris, que compten amb autovies segures, ràpides i gratuïtes i faciliten les exportacions dels seus productes”.

El senador ha recordat que Compromís sempre ha mantingut la mateixa opinió respecte aquest necessari vial, que ha d’executar-se de la forma més sensible possible amb la fragilitat del territori i ha recordat que “Ábalos s’entestava amb polèmiques com el by pass de València i actuacions insostenibles i innecessàries que ningú reclamava, mentre realitzava oposició a la Generalitat. Confiem que la nova ministra entenga de la importància de les comunicacions en el corredor i es deixe d’estudis per a demorar una obra prioritària i d’improvisar constantment amb els valencians i les nostres necessitats”, ha insistit Mulet.

El senador valencianista ha recordat que la gratuïtat en l’AP-7 ha comportat una fugida del trànsit de camions de l’interior a la costa, la qual cosa ha deixat l’autopista a la vora de la saturació i augmentat la seua perillositat, mentre que aquest trànsit podria optar per l’interior fàcilment si tinguera una autovia que no estiga condemnada al punt negre que suposa la CV-13 i a haver de desviar-se per estar interrompuda en 110 quilòmetres.