La coalició registra una moció al Senat reclamant que renuncien al compromís d’implantar peatges per ús de carreteres al nostre país

Madrid, 13 de maig de 2021

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha demanat hui al ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, que “recule públicament” i retire el greuge de tornar a recuperar els peatges i el pagament per ús de les carreteres de l’Estat, una vegada constatat el nul consens existent.

“Si Ábalos, que té la credibilitat que té, es creu les seues pròpies paraules que no aplicarà el compromís traslladat a la Comissió Europea d’implantar un sistema de pagament per ús de les carreteres de l’Estat en 2024 si no hi ha consens, ja pot complir i retirar la proposta, perquè no hi haurà consens per part nostra, perquè els valencians estem farts després de quasi 50 anys de peatges per circular”, ha indicat Mulet.

https://soundcloud.com/user-808337040/mulet-demana-retirada-pla-vinyeta-carreteres

El representant valencià ha recordat el cinisme dels últims governs popular i socialista que “no negaven les seues intencions d’implantar la vinyeta en les carreteres, però tampoc ho confirmaven. Ábalos i De la Serna van ser interpel·lats per la coalició i negaven en públic les seues vertaderes intencions, mentre en privat es reunien amb els empresaris que les gestionaven i parasiten l’Administració des de fa dècades com el cas de Mariano Rajoy”. 

En aquest sentit Mulet remarca el “greuge” que una solució de peatges per a tots suposa per als valencians “que hem estat pagant 50 anys després de les pròrrogues en la concessió de PP i PSOE i en un context de nefasta radialització de l’Estat” i ha reiterat la petició de tindre en compte aquesta situació en el futur. Compromís ha registrat una moció en la qual es demana la retirada del pla per a implantar peatges i reclama “mesures per a estar en estàndards de mobilitat homologables als europeus previs a començar a gravar l’ús del cotxe privat i les carreteres”. 

La iniciativa parlamentària insta al Govern que presente un pla de xoc amb finançament suficient per a la millora de tota la xarxa de rodalia de l’Estat, redactar el projecte del tren de la costa entre Dénia i Gandia per a accelerar la seua execució, acabar la connexió pendent de l’A-7 entre l’aeroport de Castelló i l’Hospitalet, accelerar els treballs d’execució de tots els trams del Corredor Mediterrani i fomentar el transport col·lectiu, proporcionando un finançament al transport metropolità de tot l’Estat que siga transparent, justa i proporcional.

Mulet: “Como no hay consenso, ni lo habrá por nuestra parte, Ábalos ya puede cumplir y retirar la propuesta de cobrar por usar las carreteras”

La coalición registra una moción en el Senado reclamando renunciar al compromiso de implantar peajes por uso de carreteras en nuestro país

Madrid, 13 de mayo de 2021

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha pedido hoy al ministro de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana, José Luis Ábalos, que “recule públicamente” y retire el agravio de volver a recuperar los peajes y el pago por uso de las carreteras del Estado, una vez constatado el nulo consenso existente.

“Si Ábalos, que tiene la credibilidad que tiene, se cree sus propias palabras de que no aplicará el compromiso trasladado a la Comisión Europea de implantar un sistema de pago por uso de las carreteras del Estado en 2024 si no hay consenso, ya puede cumplir y retirar la propuesta, pues no habrá consenso por nuestra parte, porque los valencianos estamos hartos tras casi 50 años de peajes por circular”, ha indicado Mulet.

El representante valenciano ha recordado el cinismo de los últimos gobiernos popular y socialista que “no negaban sus intenciones de implantar la viñeta en las carreteras, pero tampoco lo confirmaban. Ábalos y De la Serna fueron interpelados por la coalición y negaban en público sus verdaderas intenciones, mientras en privado se reunían con los empresarios que las gestionaban y parasitan la Administración desde hace décadas como el caso de Mariano Rajoy”. 

En este sentido Mulet remarca el “agravio” que una solución de peajes para todos supone para los valencianos “que hemos estado pagando 50 años tras las prórrogas en la concesión de PP y PSOE y en un contexto de nefasta radialización del Estado” y ha reiterado la petición de tener en cuenta esta situación en el futuro. Compromís ha registrado una moción en la que se pide la retirada del plan para implantar peajes y reclama “medidas para estar en estándares de movilidad homologables a los europeos previas a empezar a gravar el uso del coche privado y las carreteras”. 

La iniciativa parlamentaria insta al Gobierno a que presente un plan de choque con financiación suficiente para la mejora de toda la red de cercanías del Estado, redactar el proyecto del tren de la costa entre Dénia y Gandia para acelerar su ejecución, terminar la conexión pendiente de la A-7 entre el aeropuerto de Castelló y l’Hospitalet, acelerar los trabajos de ejecución de todos los tramos del Corredor Mediterráneo y fomentar el transporte colectivo, proporcionando una financiación al transporte metropolitano de todo el Estado que sea transparente, justa y proporcional.