El senador Carles Mulet lamenta que únicament es puguen beneficiar d’aquesta oferta els usuaris de Madrid-Barcelona i que la companyia estatal no aposte per les capitals valencianes
 
Madrid, 1 de març de 2021
El senador Carles Mulet ha reclamat al ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana que implante també en les capitals valencianes el concepte de tren lowcost, perquè els usuaris d’aquesta autonomia puguen beneficiar-se d’un servei amb més freqüències i a preus més assequibles. “La dinàmica de desmantellament de línies i de concentració d’oferta en l’AVE ha deixat uns territoris amb poques freqüències i una oferta excessivament cara i prohibitiva per a moltes famílies. En l’actualitat la oferta no està modulada per a tots els usuaris i els preus dels bitllets són elitistes”, ha indicat el portaveu de Compromís. 
 
Per això, la formació insisteix a conèixer els terminis i previsions per a la implantació de la nova marca AVLO després que el Govern, que ha decidit prioritzar en la línia Madrid-Saragossa-Tarragona-Barcelona-Girona-Figueres, no concrete dates, freqüències i preus en les seues respostes a la coalició. Per a Mulet “aquest concepte de lowcost ha d’implantar-se en l’àrea de la tercera àrea metropolitana i millorar de forma generalitzada les seues comunicacions, tant amb les principals ciutats com amb les del seu entorn, com Terol, Conca o amb les comarques litorals d’Alacant amb el Tren de la Costa”. El senador ha recordat la necessitat que té l’empresa espanyola de millorar el servei i recuperar els milers d’usuaris que ha perdut en els últims anys fruit del mal servei. “Especialment a les portes de l’arribada de competència d’empreses estrangeres, la companyia ha de reflexionar sobre la sostenibilitat dels seus preus davant un nou escenari econòmic i el Govern abandonar d’una vegada la seua política egocèntrica que Espanya és Madrid i que tot ha de beneficiar al centre, unes polítiques que depreden a la resta de territoris i afebleixen l’economia i competitivitat dels territoris perifèrics”, ha indicat.
 
Mulet recorda que “per a o per B les diferents iniciatives sempre reforcen Madrid i això no és casual”. La coalició insistirà en la justícia inversora en tota la geografia, en la recuperació de la xarxa de trens convencional i en l’execució del Corredor Mediterrani que comunica l’Est peninsular i els seus ports, que implica un retard important en la seua execució.

Compromís reclama para las capitales valencianas la implantación del concepto de tren lowcost con Madrid y Barcelona

El senador Carles Mulet lamenta que únicamente se puedan beneficiar de esta oferta los usuarios de Madrid-Barcelona y que la compañía estatal no apueste por las capitales valencianas
 
Madrid, 1 de marzo de 2021
El senador Carles Mulet ha reclamado al ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana que implante también en las capitales valencianas el concepto de tren lowcost, para que los usuarios de esta autonomía puedan beneficiarse de un servicio con más frecuencias y a precios más asequibles. “La dinámica de desmantelamiento de líneas y de concentración de oferta en el AVE ha dejado unos territorios con pocas frecuencias y una oferta excesivamente cara y prohibitiva para muchas familias. En la actualidad la oferta no está modulada para todos los usuarios y los precios de los billetes son elitistass”, ha indicado el portavoz de Compromís. 
 
Por ello, la formación insiste en conocer los plazos y previsiones para la implantación de la nueva marca AVLO después que el Gobierno, que ha decidido priorizar en la línea Madrid-Zaragoza-Tarragona-Barcelona-Girona-Figueres, no concrete fechas, frecuencias y precios en sus respuestas a la coalición. Para Mulet “este concepto de lowcost debe implantarse en el área de la tercera área metropolitana y mejorar de forma generalizada sus comunicaciones, tanto con las principales ciudades como con las de su entorno, como Teruel, Cuenca o con las comarcas litorales de Alacant con el Tren de la Costa”. El senador ha recordado la necesidad que tiene la empresa española de mejorar el servicio y recuperar los miles de usuarios que ha perdido en los últimos años fruto del mal servicio. “Especialmente a las puertas de la llegada de competencia de empresas extranjeras, la compañía debe reflexionar sobre la sostenibilidad de sus precios ante un nuevo escenario económico y el Gobierno abandonar de una vez su política egocéntrica de que España es Madrid y que todo debe beneficiar al centro, unas políticas que depredan al resto de territorios y debilitan la economía y competitividad de los territorios periféricos”, ha indicado.
 
Mulet recuerda que “por A o por B las distintas iniciativas siempre refuerzan Madrid y esto no es casual”. La coalición insistirá en la justicia inversora en toda la geografía, en la recuperación de la red de trenes convencional y en la ejecución del Corredor Mediterráneo que comunica el Este peninsular y sus puertos, que acarrea un retraso importante en su ejecución.