COMISSIÓ DE DESPOBLACIÓ

Demana que els governs lideren la no aplicació de polítiques que provoquen la despoblació, un pla d’urgència de serveis mínims bàsics (transport, telecomunicacions, serveis bancaris, habitatge, recolzament a l’agroalimentació i farmàcies i inversions en infraestructures)

MADRID, 12 de novembre de 2020
El senador Carles Mulet ha celebrat hui el consens aconseguit en l’aprovació de la moció de Compromís sobre la política de foment del desenvolupament local, la garantia de serveis públics i contra el despoblament. La normativa aprovada hui recull les conclusions del Fòrum de la Nova Ruralitat del País Valencià i les recomanacions de la Ponència del Pirineu Occidental i ha sigut impulsada des del Grup de l’Esquerra Confederal.

La moció exposa la problemàtica de la despoblació rural i la pèrdua de serveis de tota classe, analitza les causes i proposa un canvi de mentalitat legislativa des de les administracions perquè deixen d’actuar en contra de l’equilibri territorial. “Hem detectat nombrosos aspectes i plantejat possibilitats per a fer reversible la despoblació per al que necessitem incorporar als governs autonòmics, diputacions, consells insulars i resta d’administracions públiques perquè deixen d’aplicar polítiques que provoquen la despoblació i contribuïsquen activament en aquest objectiu amb un pla d’urgència, de mínims per a garantir uns serveis bàsics”, ha exposat Mulet.

En la proposta aprovada es proposa al Govern que, entre d’altres mesures, active borses de treball territorialitzades, habitatges per a joves, propostes per a tractar comunicativament la ruralitat o un pla normatiu amb dos marcs legislatius, amb normativa específica per a aquestes zones i l’adaptació de l’actual a les especificitats del medi rural i inversions en infraestructures.

Suport a les farmàcies
En la moció s’ha aconseguit una transaccional amb els grups per incidir en la importància de les farmàcies i en el manteniment de les mateixes com a centre soci sanitari de referència per als habitants del medi rural.

El Senado aprueba la moción de Compromís contra la despoblación por unanimidad 

COMISIÓN DE DESPOBLACIÓN

Pide que los gobiernos lideren la no aplicación de políticas que provoquen la despoblación, un plan de urgencia de servicios mínimos básicos (transporte, telecomunicaciones, servicios bancarios, vivienda, apoyo a la agroalimentación y farmacias e inversiones en infraestructuras)

MADRID, 12 de noviembre de 2020
El senador Carles Mulet ha celebrado hoy el consenso alcanzado en la aprobación de la moción de Compromís sobre la política de fomento del desarrollo local, la garantía de servicios públicos y contra la despoblación. La normativa aprobada hoy recoge las conclusiones del Foro de la Nueva Ruralidad del País Valenciano y las recomendaciones de la Ponencia del Pirineo Occidental y ha sido impulsada desde el Grupo de la Izquierda Confederal.

La moción expone la problemática de la despoblación rural y la pérdida de servicios de toda clase, analiza las causas y propone un cambio de mentalidad legislativa desde las administraciones para que dejen de actuar en contra del equilibrio territorial. “Hemos detectado numerosos aspectos y planteado posibilidades para hacer reversible la despoblación para lo que necesitamos incorporar a los gobiernos autonómicos, diputaciones, consejos insulares y resto de administraciones públicas para que dejen de aplicar políticas que provocan la despoblación y contribuyan activamente en este objetivo con un plan de urgencia, de mínimos para garantizar unos servicios básicos”, ha expuesto Mulet.

En la propuesta aprobada se propone al Gobierno que, entre otras medidas, active bolsas de trabajo territorializadas, viviendas para jóvenes, propuestas para tratar comunicativamente la ruralidad o un plan normativo con dos marcos legislativos, con normativa específica para estas zonas y la adaptación de la actual a las especificidades del medio rural e inversiones en infraestructuras.

Apoyo a las farmacias
En la moción se ha conseguido una transaccional con los grupos para incidir en la importancia de las farmacias y en el mantenimiento de las mismas como centro socio sanitario de referencia para los habitantes del medio rural.