Carles Mulet: “Senyors de PP i PSOE, donen una eixida als ajuntaments”
 
MADRID, 12 d’octubre de 2020
 
El portaveu de Compromís i del Grup de l’Esquerra Confederal al Senat, Carles Mulet, defensarà aquesta setmana en la Comissió de Transició Ecològica del Senat la moció de la coalició que va ser rebutjada en 2017 en la qual els valencianistes instaven al Govern a assumir el cost del cànon de construcció a satisfer pels ajuntaments de Benicàssim , Orpesa, Cabanes, Moncofa, Xilxes i Sagunt afectats i a eximir-los dels  acords i convenis promoguts per Acuamed  ja que són inviables. 
 
“Per tot això demanarem derogar els convenis subscrits amb els ajuntaments afectats, tant els primers com els transitoris actuals i començar a treballar amb uns altres que contemplen un nou estudi de viabilitat que valore els possibles usos, aprofitaments, costos d’aquestes dues dessaladores i renegociar els acords amb les entitats locals d’acord amb la nova realitat que es determine”, ha indicat el senador castellonenc, que ha realitzat desenes de preguntes i reclamat documentació al Govern en les últimes legislatures.
 
De fet, la coalició ja va presentar una moció en 2017 reclamant soluciones per a aquestes dessaladores, que va ser rebutjada per 15 vots del PP i 10 abstencions. “Cercàvem aleshores, i ara, evitar que aquests municipis, amb poca població i escasses possibilitats de consum d’aigua i creixement acaben abonant milionàries quantitats que són inassumibles pels seus comptes municipals i per uns projectes desproporcionats. El PP va presentar una esmena exigint l’eliminació del punt fonamental en el qual demanavem que s’asumira el cost d’aqueixos convenis, precisament el que ara estan demanant”, ha qüestionat Mulet a la formació conservadora. El valencianista lamenta que “mentre PP i PSOE van reclamar amb entusiasme aquestes dessaladores i ara es van alternant en el Govern i canviant de criteris en funció de quan els toca poder o oposició, els nostres ciutadans veuen castigats els seus drets”.
 
El senador valencianista ha demanat a PSOE i PP “que donen una eixida” als ajuntaments, els grups polítics dels quals i administracions implicades rebutgen per unanimitat els preus de subministrament d’una aigua que no necessiten i que no podran pagar. La moció de la coalició demana elaborar un pla per a analitzar els possibles usos alternatius d’aquestes plantes dessaladores i els recursos que generen d’acord amb les administracions implicades.

Compromís reclamará de nuevo que el Gobierno pague las desaladoras valencianas, moción que el PP rechazó en 2017 con la abstención del PSOE

Carles Mulet: “Señores de PP y PSOE, den una salida a los ayuntamientos”

MADRID, 12 de octubre de 2020

El portavoz de Compromís y del Grupo de la Izquierda Confederal en el Senado, Carles Mulet, defenderá esta semana en la Comisión de Transición Ecológica del Senado la moción de la coalición que fue rechazada en 2017 en la que los valencianistas instaban al Gobierno a asumir el coste del canon de construcción a satisfacer por los ayuntamientos de Benicàssim, Orpesa, Cabanes, Moncofa, Xilxes y Sagunt afectados y a eximirles de los acuerdos y convenios promovidos por Acuamed ya que son inviables. 

“Por todo ello pediremos derogar los convenios suscritos con los ayuntamientos afectados, tanto los primeros como los transitorios actuales y empezar a trabajar con otros que contemplen un nuevo estudio de viabilidad que valore los posibles usos, aprovechamientos, costes de estas dos desaladoras y renegociar los acuerdos con las entidades locales de acuerdo a la nueva realidad que se determine”, ha indicado el senador castellonense, que ha realizado decenas de preguntas y reclamado documentación al Gobierno en las últimas legislaturas.

De hecho, la coalición ya presentó una moción en 2017 reclamando soluciones para estas desaladoras, que fue rechazada por 15 votos del PP y 10 abstenciones. “Buscábamos entonces y ahora evitar que estos municipios, con poca población y escasas posibilidades de consumo de agua y crecimiento acaben abonando millonarias cantidades que son inasumibles por sus cuentas municipales y por unos proyectos desproporcionados. El PP presentó una enmienda exigiendo la eliminación del punto fundamental en el cual pedíamos que se asumiera el coste de esos convenios, precisamente lo que ahora piden”, ha afeado Mulet a la formación conservadora. El valencianista lamenta que “mientras PP y PSOE reclamaron con entusiasmo estas desaladoras y ahora se van alternando en el Gobierno y cambiando de criterios en función de cuando les toca poder u oposición, nuestros ciudadanos ven pisoteados sus derechos”.

El senador valencianista ha pedido a PSOE y PP “que den una salida” a los ayuntamientos, cuyos grupos políticos y administraciones implicadas rechazan por unanimidad los precios de suministro de un agua que no necesitan y que no van a poder pagar. La moción de la coalición pide elaborar un plan para analizar los posibles usos alternativos de estas plantas desaladoras y los recursos que generan de acuerdo con las administraciones implicadas.