El Grup de l’Esquerra Confederal presenta diferents esmenes per a reduir els “vergonyosos” tipus impositius a les empreses digitals, que generen greus problemes a les empreses tradicionals

MADRID, 7 d’octubre de 2020

El portaveu de Compromís i del Grup de l’Esquerra Confederal al Senat, Carles Mulet, ha justificat les esmenes presentades a les lleis de l’Impost de Determinats Serveis Digitals i de l’Impost sobre les Transaccions Financeres. En la seua intervenció Mulet ha posat en relleu la diferencial fiscalitat que assumeixen al nostre país les empreses tradicionals i les grans digitals i ha justificat que hagen de pagar “una part justa dels impostos en els Estats on exerceixen la seua activitat econòmica, com estan fent aquelles empreses a les quals s’està fent competència d’una forma deslleial”.

El representant valencianista ha assenyalat que “en una situació com la que estem vivint amb vendes online disparades, és necessari fer un ajust que permeta destinar aquests diners per a frenar els efectes de la pandèmia sobre l’estat del benestar”. Així, ha qualificat de “maquillatge comptable” els comptes d’algunes d’aquestes empreses, ja que “han pogut continuar venent com si res, mentre que qui alça la persiana cada matí ha eixit escaldat d’aquesta crisi i continua suportant una càrrega fiscal que no suporten aquestes empreses als qui la derechona defensa, al no tenir el valor de demanar-los el mateix que s’aplica al xicotet comerç”.

Suport al finançament de las CCAA
Les esmenes presentades pel Grup de l’Esquerra Confederal (Adelante Andalucía, Més per Mallorca, Más Madrid, Compromís, Catalunya en Comú Podem i Geroa Bai) reclamaven l’augment del tipus impositiu del 0,2 al 0,3%, penalitzar les operacions d’alta freqüència (HFT) en borsa, que el valor de capitalització borsària del us contribuents siguen superiors als 500 i 700 milions d’euros en funció de l’impost; la cessió del 50% de la recaptació líquida de l’Impost de Determinats Serveis Digitals i del 60% en l’Impost sobre les Transaccions Financeres a les comunitats autònomes en pagaments mensuals del recaptat en cada territori, per a finançar les competències en benestar de les persones, davant l’actual model “ineficaç i injust”. “Reiterem la necessitat de millorar el finançament de les CCAA, ja que necessitem recursos per a fer les nostres polítiques. I ho necessitem ja, quan abans millor. Per això reclamem la posada en marxa com més prompte millor d’aquests impostos”, ha conclòs.

Mulet defiende en el Senado los impuestos digitales Google y Tobin para gravar las actividades con enormes cifras de negocio y especulativas

El Grupo de la Izquierda Confederal presenta distintas enmiendas para reducir los “vergonzosos” tipos impositivos a las empresas digitales, que generan graves problemas a las empresas tradicionales

MADRID, 7 de octubre de 2020

El portavoz de Compromís y del Grupo de la Izquierda Confederal en el Senado, Carles Mulet, ha justificado las enmiendas presentadas a las leyes del Impuesto de Determinados Servicios Digitales y del Impuesto sobre las Transacciones Financieras. En su intervención Mulet ha puesto de relieve la diferencial fiscalidad que asumen en nuestro país las empresas tradicionales y las grandes digitales y ha justificado que deban pagar “una parte justa de los impuestos en los Estados donde ejercen su actividad económica, como están haciendo aquellas empresas a las que se está haciendo competencia de una forma desleal”.

El representante valencianista ha señalado que “en una situación como la que estamos viviendo con ventas online disparadas, es necesario hacer un ajuste que permita destinar este dinero para frenar los efectos de la pandemia sobre el estado del bienestar”. Así, ha calificado de “maquillaje contable” las cuentas de algunas de estas empresas, ya que “han podido seguir vendiendo como si nada, mientras que quien levanta la persiana cada mañana ha salido escaldado de esta crisis y sigue soportando la carga fiscal que no soportan estas empresas a quienes la derechona defiende, al no tener el valor de pedirles lo mismo que se aplica al pequeño comercio”.

Apoyo a la financiación de las CCAA
Las enmiendas presentadas por el Grupo de la Izquierda Confederal (Adelante Andalucía, Més per Mallorca, Más Madrid, Compromís, Catalunya en Comú Podem y Geroa Bai) reclamaban el aumento del tipo impositivo del 0,2 al 0,3%, penalizar las operaciones de alta frecuencia (HFT) en bolsa, que el valor de capitalización bursátil de los contribuyentes sean superiores a los 500 y 700 millones de euros en función del impuesto; la cesión del 50% de la recaudación líquida del Impuesto de Determinados Servicios Digitales y del 60% en el Impuesto sobre las Transacciones Financieras a las comunidades autónomas en pagos mensuales de lo recaudado en cada territorio, para financiar las competencias en bienestar de las personas, ante el actual modelo “ineficaz e injusto”. “Reiteramos la necesidad de mejorar la financiación de las CCAA, ya que necesitamos recursos para hacer nuestras políticas. Y lo necesitamos ya, cuanto antes. Por eso reclamamos la puesta en marcha cuanto antes de estos impuestos”, ha concluido.