Mulet pregunta al Govern quines mesures de protecció dels càrrecs ha ordenat i si pensa posar fre a la tensa situació que es viu en la caserna de la localitat valenciana

MADRID, 16 de juliol de 2020

El senador de Compromís , Carles Mulet, ha reclamat hui la compareixença de la màxima responsable de la Guàrdia CivilMaría Gámez, per a informar de les actuacions que s’han pres o pensa prendre per a posar fre a la tensa situació que es viu en la localitat de Paiporta  (València), concretament en la caserna de la Benemèrita, “el comandant de la qual està sent investigat per assetjament, abús d’autoritat, imputat en el Jutjat Togat Militar central número 1, amb seu a Madrid, per haver frenat una investigació per una presumpta estafa amb màscares en ple confinament, enfrontaments, comandaments de baixa i últimament amb vetlades amenaces a càrrecs públics electes de la localitat i crítiques a altres cossos policials”.

Per a Mulet “els casos, àudios i amenaces abocades cap a la màxima autoritat municipal són gravíssims i no poden quedar impunes. Ens preguntem com és possible que, amb les mesures cautelars que siguen oportunes, no s’han atorgat ja mesurades de protecció i ordenat apartar de la caserna al comandant investigat”. 

Així Mulet ha preguntat Qué actuacions s’han pres o pensa prendre el Govern per a posar fre a la tensa situació que es viu en aquesta localitat i que está focalitzada en un comandament i caserna de l’institut armat? i Per qué no s’ha actuat amb celeritat ni ordenat mesures cautelars militars en aquest cas? S’han ordenat mesures de protecció dels càrrecs públics amenaçats? 

L’alcaldessa Isabel Martín ha reclamat hui mateix l’empara de la Delegada del Govern, de la Directora General de la Guàrdia Civil i el ministre d’Interior, així com l’actuació de la Fiscalia davant uns casos tan greus. “És inadmissible que qui té la missió de preservar la seguretat de milers persones, i té tants i tantes agents armats al seu càrrec, mantinga aqueixa actitud masclista i amenaçadora respecte d’un càrrec públic pel simple fet de ser dona. No és la primera vegada que rep amenaces i vexacions masclistes per part d’aquesta persona”, ha afegit.

Compromís pide la comparecencia de la Directora General de la Guardia Civil y que se tomen medidas inmediatas ante unos hechos “gravísimos”

Mulet pregunta al Gobierno qué medidas de protección de los cargos ha ordenado y si piensa poner freno a la tensa situación que se vive en el cuartel de la localidad valenciana

MADRID, 16 de julio de 2020

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha reclamado hoy la comparecencia de la máxima responsable de la Guardia Civil, María Gámez, para informar de las actuaciones que se han tomado o piensa tomar para poner freno a la tensa situación que se vive en la localidad de Paiporta (València), concretamente en el cuartel de la Benemérita, “cuyo comandante está siendo investigado por acoso, abuso de autoridad, imputado en el Juzgado Togado Militar central número 1, con sede en Madrid, por haber frenado una investigación por una presunta estafa con mascarillas en pleno confinamiento, enfrentamientos, mandos de baja y últimamente con veladas amenazas a cargos públicos electos de la localidad y críticas a otros cuerpos policiales”.

Para Mulet “los casos, audios y amenazas vertidas hacia la máxima autoridad municipal son gravísimos y no pueden quedar impunes. Nos preguntamos como es posible que, con las medidas cautelares que sean oportunas, no se han otorgado ya medidas de protección y ordenado apartar del cuartel al comandante investigado”. 

Así Mulet ha preguntado ¿Qué actuaciones se han tomado o piensa tomar el Gobierno para poner freno a la tensa situación que se vive en esta localidad y que está focalizada en un mando y cuartel del instituto armado? y ¿Por qué no se ha actuado con celeridad ni ordenado medidas cautelares militares en este caso? ¿Se han ordenado medidas de protección de los cargos públicos amenazados? 

La alcaldesa Isabel Martín ha reclamado hoy mismo el amparo de la Delegada del Gobierno, de la Directora General de la Guardia Civil y el ministro de Interior, así como la actuación de la Fiscalía ante unos casos tan graves. “Es inadmisible que quien tiene la misión de preservar la seguridad de miles personas, y tiene tantos y tantas agentes armados a su cargo, mantenga esa actitud machista y amenazante respecto de un cargo público por el simple hecho de ser mujer. No es la primera vez que recibo amenazas y vejaciones machistas por parte de esta persona”, ha agregado.