La coalició vigilarà al Senat que els Pressupostos Generals de l’Estat incorporen els fons per a les actuacions que siguen necessàries

Madrid, 28 de febrer  de 2020

El senador Carles Mulet ha manifestat la seua satisfacció pel fet que el Govern confirme que es troba tramitant la reobertura de l’estació de tren de Monòver, tal com va reivindicar la coalició en un acte en la localitat a l’octubre de 2019. La coalició ha presentat de nou una sol·licitud per a saber en quein estat es troba el treball de la fase de valoració de les actuacions de tipus tècnic i de condicionament de l’estació, necessàries per a atendre la petició i les solucions a les quals ja s’ha compromès el Govern.

El portaveu local de la coalició, Segis Morán, ha assenyalat que “de nou a través de Carles Mulet al Senat ens preocupem i interessem per aquest projecte que tan beneficiós pot ser per a la localitat, encara que serà necessari reurbanitzar l’entorn, perquè no compta amb uns accessos adequats i veiem com pot suposar un revulsiu reobrir l’estació, ja que pot comportar la millora de les comunicacions amb un carril bici per als qui acudisquen caminant des de la localitat i tenim el servei d’autobús Monòver-Elda que passa per allí cada 30 minuts, quelcom imprescindible per a millorar la mobilitat de la gent de la zona”.

Carles Mulet ha indicat que “les mesures a Monòver van en la línia del que estem demanant, com és un servei digne i uns trens que responguen a les necessitats de les persones, que porten ja massa temps desateses, com estem veient per tota la geografia valenciana. Abans de qualsevol transferencia de competències, la xarxa ha de ser actualitzada de manera integral, els vehicles modernitzats i amb un respecte cap als seus usuaris exemplar. El tren ha de servir per a unir i com a eina de lluita contra el canvi climàtic”.

L’activitat que es genera en la localitat i el volum poblacional d’aquest enclavament del Vinalopó (que supera els 100.000 habitants entre Monòver, El Pinós, Villena, Elda, Novelda i La Romana) “fa perfectament viable aquesta parada”, ha agregat.

Així el senador ha recordat la voluntat d’ADIF de despreocupar-se d’estacions com la d’Elda-Petrer, La Encina, Agres, Alcoi, Novelda-Asp i unes altres en considerar que no tenen una importància estratègica, cosa que mesuren en nombre de bitllets venuts i milers de trens que circulen anualment “pel que hem d’estar damunt d’aquesta empresa i del Ministeri, ja que prioritzen les inversions en Alta Velocitat sobre tota la xarxa i el 96% dels usuaris reals del país”.

tren monover r tren monover repregunta moniver

Compromís celebra que se estudie la posible reapertura de la estación de tren de Monòver y presenta solicitud de información

La coalición vigilará en el Senado que los Presupuestos Generales del Estado incorporen los fondos para las actuaciones que sean necesarias

Madrid, 28 de febrero de 2020

El senador Carles Mulet ha manifestado su satisfacción por el hecho que el Gobierno confirme que se encuentra tramitando la reapertura de la estación de tren de Monòver, tal y como reivindicó la coalición en un acto en la localidad en octubre de 2019. La coalición ha presentado de nuevo una solicitud para saber en qué estado está el trabajo de la fase de valoración de las actuaciones de tipo técnico y de acondicionamiento de la estación, necesarias para atender la petición y las soluciones a las que se haya comprometido el Gobierno.

El portavoz local de la coalición, Segis Morán, ha señalado que “de nuevo a través de Carles Mulet en el Senado nos preocupamos e interesamos por este proyecto que tan beneficioso puede ser para la localidad, aunque será necesario reurbanizar el entorno, pues no cuenta con unos accesos adecuados y vemos como puede suponer un revulsivo reabrir la estación, ya que puede conllevar la mejora de las comunicaciones con un carril bici para quienes acudan andando desde la localidad y tenemos en servicio de autobús Monòver-Elda que pasa por allí cada 30 minutos, algo imprescindible para mejorar la movilidad de la gente de la zona”.

Carles Mulet ha indicado que “las medidas en Monòver van en la línea de lo que estamos pidiendo, como es un servicio digno y unos trenes que respondan a las necesidades de las personas, que llevan ya demasiado tiempo desatendidas, como estamos viendo por toda la geografía valenciana. Antes de cualquier transferencia de competencias, la red debe ser actualizada de forma integral, los vehículos modernizados y con un respeto hacia sus usuarios ejemplar. El tren debe servir para unir y como herramienta de lucha contra el cambio climático”.

La actividad que se genera en la localidad y el volumen poblacional de este enclave del Vinalopó (que supera los 100.000 habitantes entre Monòver, El Pinós, Villena, Elda, Novelda y La Romana) “hace perfectamente viable esta parada”, ha agregado.

Así el senador ha recordado la voluntad de ADIF de despreocuparse de estaciones como la de Elda-Petrer, La Encina, Agres, Alcoi, Novelda-Asp y otras al considerar que no tienen una importancia estratégica, algo que miden en número de billetes vendidos y miles de trenes que circulan anualmente “por lo que debemos estar encima de esta empresa y del Ministerio, ya que priorizan las inversiones en Alta Velocidad sobre toda la red y el 96% de los usuarios reales del país”.