La coalició s’avergonyeix que una senadora del PP considere adoctrinament infantil un treball sobre igualtat de gènere i tolerància

Madrid, 21 de febrer  de 2020

El senador Carles Mulet ha presentat una moció en la qual s’i nsta al Govern a reformular  el Codi Penal existent, per a dotar de protecció  als docents enfront de  els delictes d’odi i/o violència o intromissions com el pin parental. En aquest sentit la moció demana “articular mesures amb la finalitat de perseguir amb contundència aquelles accions que tinguen com a objectiu  desacreditar al sistema educatiu i els seus professionals, en comptes de donar-los el reconeixement que mereixen quelcom que, lamentablement, no cessa el que és especialment de lamentar venint les acusacions de formacions polítique”, ha remarcat el senador.

Mulet ha posat com a exemple d’aquestes “intromissions i atacs” a la labor docent les realitzades aquesta mateixa setmana per una senadora del PP, que ha qualificat de “adoctrinament a les aules” el videoclip “Depèn dels dos”, que ha realitzat una escola a Toledo per a treballar amb els valors de la igualtat, el feminisme, la coeducació i la tolerància a les aules. Per al senador les constants desautoritzacions que pateixen els docents des de mitjans de comunicació i la classe política “han d’arribar a la seua fi” i “no hi ha més vies que una regulació més específica que tipifique com a delictes aquestes insinuacions cap a aquestes autoritats, que han passat unes dures oposicions i el treball de les quals requereix estar al marge d’ocurrències externes com el pin parental o les constants acusacions i objeccions al seu treball, que els impedisquen educar a les futures generacions en valors”.

D’altra banda, el senador ha reiterat la necessitat de fer costat als professors especialitzats en el coneixement de les diferents llengües cooficials de l’estat, amb la finalitat de crear una societat multilingüe i multicultural, “sinònim d’una societat rica”.

El senador ha recordat que la fòbia al PP li ve des de lluny. Així, ha recordat la campanya dels populars al País Valencià per a recollir denúncies de pares i mares, docents i altres col·lectius del món educatiu sobre casos de suposat “adoctrinament” a les aules valencianes, on a partir d’una plataforma online es podien denunciar de manera anònima l’existència de negació de llibertat a les aules públiques del País Valencià. Altres genialitats en aquesta matèria provenen de denúncies falses de la ultradreta sobre pràctiques i consells sexuals als menors dins les aules. “Cal posar alguna classe de fre i que s’actue d’una vegada contra els qui no respecten l’autoritat dels col·legis i el seu professorat”, ha conclòs.

Compromís reclama proteger a los docentes en el Código penal ante ataques como el ‘pin parental’ de formaciones políticas a su trabajo

La coalición se avergüenza que una senadora del PP considere adoctrinamiento infantil un trabajo sobre igualdad de género y tolerancia

Madrid, 21 de febrero de 2020

El senador Carles Mulet ha presentado una moción en la que se insta al Gobierno a reformular el Código Penal existente, para dotar de protección a los docentes frente a los delitos de odio y/o violencia o intromisiones como el pin parental. En este sentido la moción busca “articular medidas con el fin de perseguir con contundencia aquellas acciones que tengan como objetivo desacreditar al sistema educativo y sus profesionales, en vez de darles el reconocimiento que merecen, algo que lamentablemente no cesa lo que es especialmente de lamentar viniendo las acusaciones de formaciones políticas”, ha remarcado el senador.

Mulet ha puesto como ejemplo de estas “intromisiones y ataques” a la labor docente las realizadas esta misma semana por una senadora del PP, que ha calificado de “adoctrinamiento en las aulas” el videoclip “depende de los dos”, que ha realizado una escuela en Toledo para trabajar con los valores de la igualdad, el feminismo, la coeducación y la tolerancia en las aulas. Para el senador las constantes desautorizaciones que sufren los docentes desde medios de comunicación y la clase política “deben llegar a su fin” y “no hay más vías que una regulación más específica que tipifique como delitos estas insinuaciones hacia estas autoridades, que han pasado unas duras oposiciones y cuyo trabajo precisa estar al margen de ocurrencias externas como el pin parental o las constantes acusaciones y reparos a su trabajo, que les impidan educar a las futuras generaciones en valores”.

Por otro lado, el senador ha reiterado la necesidad de apoyar a los profesores especializados en el conocimiento de las distintas lenguas cooficiales del estado, con el fin de crear una sociedad multilingüe y multicultural, “sinónimo de una sociedad rica”.

El senador ha recordado que la fobia al PP le viene de lejos. Así, ha recordado la campaña de los populares en el País Valenciano para recoger denuncias de padres y madres, docentes y otros colectivos del mundo educativo sobre casos de supuesto “adoctrinamiento” en las aulas valencianas, donde a partir de una plataforma online se podían denunciar de forma anónima la existencia de negación de libertad en las aulas públicas del País Valenciano. Otras genialidades en esta materia provienen de denuncias falsas de la ultraderecha sobre prácticas y consejos sexuales a los menores dentro de las aulas. “Hay que poner alguna clase de freno y que se actúe de una vez contra quienes no respetan la autoridad de los colegios y su profesorado”, ha concluido.