Mulet ha indicat que aquestes xifres, amb més de 7.500 supressions, aclareixen d’una manera contundent que la normalitat no és una tònica en els trens de País Valencià com diu el Govern i que els que fan soroll amb xiulets tenen raó. “El Govern ha de prendre cartes en l’assumpte de forma immediata i tornar la credibilitat a el servei i puntualitat que els ciutadans mereixen”, ha indicat.

Compromís va reclamar la passada setmana la compareixença de el ministre de Foment, José Luís Ábalos, així com dels màxims responsables d’ADIF, de President de Renfe i dels responsables del nucli de Rodalies de València, davant del “caos” que es viu per la manca de puntualitat de el servei i constants cancel·lacions.

“La seua nefasta gestió, que no és nova ni exclusiva d’aquest Govern, està satisfent la paciència de nombrosos usuaris, que estan abandonant per la poca confiança i mal servei el tren convencional i servei públic per desplaçar-se en vehicles privats”, ha retret el senador Carles Mulet.

La coalició ha presentat una moció recentment a la cambra alta perquè el Govern inverteixi en 2020 una partida de 174 milions per a les Rodalies de València, per actualitzar el servei per la manca d’inversions que no s’han realitzat en els últims anys, “en personal, electrificació de la xarxa, connectar ciutats i col·laborar amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible que marca l’Agenda 2030 a què ens vam comprometre com a país que viu en una emergència climàtica “.

PREGUNTA GOVERN PDF
RESPOSTA GOVERN PDF

14 veces más supresiones de trenes en València en cinco años

Mulet ha indicado que tales cifras, con más de 7.500 supresiones, aclaran de una forma contundente que la normalidad no es una tónica en los trenes del País Valenciano como dice el Gobierno y que quienes hacen ruido con silbatos tienen razón. “El Gobierno debe tomar cartas en el asunto de forma inmediata y devolver la credibilidad al servicio y puntualidad que los ciudadanos merecen”, ha indicado.

Compromís reclamó la pasada semana la comparecencia del ministro de Fomento, José Luís Ábalos, así como de los máximos responsables de ADIF, del Presidente de Renfe y de los responsables del núcleo de Cercanías de València, ante el “caos” que se vive por la falta de puntualidad del servicio y constantes cancelaciones.

“Su nefasta gestión, que no es nueva ni exclusiva de este Gobierno, está colmando la paciencia de numerosos usuarios, que están abandonando por la poca confianza y mal servicio el tren convencional y servicio público para desplazarse en vehículos privados”, ha reprochado el senador Carles Mulet.

La coalición ha presentado una moción recientemente en la Cámara Alta para que el Gobierno invierta en 2020 una partida de 174 millones para las Cercanías de València, para actualizar el servicio por la falta de inversiones que no se han realizado en los últimos años, “en personal, electrificación de la red, conectar ciudades y colaborar con los Objetivos de Desarrollo Sostenible que marca la Agenda 2030 a la que nos comprometimos como país que vive en una emergencia climática”.

03022020SUPRESSIONS R 03022020SUPRESSIONS