El portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, ha volgut mostrar hui la solidaritat amb tots els municipis afectats per l’últim temporal causat per la borrasca “Glòria” i ha confiat que entre totes les administracions es pugui fer un ràpid balanç i aportar solucions als desperfectes.

Segons Mulet “aquest nou i bàrbar episodi ha de fer-nos entendre a tots davant de quin fenomen estem, no podem estar d’esquena als efectes ja evidents del canvi climàtic, i per això, cal repensar i reorientar dràsticament la política d’ordenació i actuacions en litoral, no són simples temporals més o menys cruents, hem vist com de nord a sud del nostre país el mar s’ha empassat platges, passejos i infraestructures, i això, malauradament, té aspecte d’anar cada vegada a més. Les actuacions no es poden limitar a reparar els desperfectes, a abocar sediments a les zones devastades per esperar de nou a nous temporals. Això anarà a més i cal tindre una estratègia clara. No són actuacions contra els temporals, són actuacions contra el canvi climàtic”.

El senador ha recordat que la immensa majoria de la població valenciana es concentra a les zones costaneres, que són les més sensibles a aquest canvi climàtic. “Estem parlat de l’afecció directa a un dels motors econòmics del nostre país com és el turisme del sol i platja, on aquestes destrosses costen barbaritats de reposar, però també estem parlant de la seguretat de la majoria de la població, de danys materials greus, fins i tot de vides, com ja estem lamentant”, ha afegit.

Per això, segons Mulet “no es pot frivolitzar amb actuacions que augmenten aquesta degradació de litoral, com l’ampliació bàrbara del Port de València, ja que no es tracta de qüestions tècniques, sinó ètiques; de quin futur volem deixar als nostres fills. Pensar que les transformacions del litoral no tenen efectes negatius en altres parts de la platja. És d’una inconsciència i irresponsabilitat tremenda. Els espigons que s’autoritzen en algunes platges, els ports esportius o ampliacions de molls, acaben fent desaparèixer les platges de més a sud i, a la fi, s’acaben empassant passejos marítims o habitatges que fa pocs anys estaven molt lluny de la línia de costa”, ha conclòs.


Mulet: “Los estragos en la costa de este temporal han de hacer repensar la estrategia global de nuestro litoral”
Madrid, 21 de enero de 2020

El portavoz de Compromís en el Senado, Carles Mulet, ha querido hoy mostrar la solidaridad con todos los municipios afectados por el último temporal causado por la borrasca “Gloria” y ha confiado que entre todas las administraciones se pueda hacer un rápido balance y aportar soluciones a los desperfectos.

Según Mulet “este nuevo y bárbaro episodio ha de hacernos entender a todos ante qué fenómeno estamos, no podemos estar de espaldas a los efectos ya evidentes del cambio climático, y por ello, hay que repensar y reorientar drásticamente la política de ordenación y actuaciones en litoral, no son simples temporales más o menos cruentos, hemos visto como de norte a sur de nuestro país el mar se ha tragado playas, paseos e infraestructuras, y eso, desgraciadamente, tiene visos de ir cada vez a más. Las actuaciones no se pueden limitar a reparar los desperfectos, a abocar sedimentos en las zonas devastadas para esperar de nuevo a nuevos temporales. Esto va a ir a más y hay que tener una estrategia clara, no son actuaciones contra los temporales, son actuaciones contra el cambio climático”.

El senador ha recordado que la inmensa mayoría de la población valenciana se concentra en las zonas costeras, que son las más sensibles a este cambio climático. “Estamos hablado de la afección directa a uno de los motores económicos de nuestro país como es el turismo de la sol y playa, donde estos destrozos cuestan barbaridades de reponer, pero también estamos hablando de la seguridad de la mayoría de la población, de daños materiales graves, incluso de vidas, como ya estamos lamentando”, ha añadido.

Por ello, según Mulet “no se puede frivolizar con actuaciones que acrecientan esta degradación del litoral, como la ampliación bárbara del Puerto de València, ya que no se trata de cuestiones técnicas, sino éticas; de qué futuro queremos dejar a nuestros hijos. Pensar que las transformaciones del litoral no tienen efectos negativos en otras partes de la playa. Es de una inconsciencia e irresponsabilidad tremenda. Los espigones que se autorizan en algunas playas, los puertos deportivos o ampliaciones de muelles, acaban haciendo desaparecer las playas de más al sur y, al final, se acaban tragando paseos marítimos o viviendas que hace pocos años estaban muy lejos de la línea de costa”, ha concluido.