“La tercera ciutat d’Espanya no pot seguir sent la gran castigada de la manca d’inversió de l’Estat”, ha indicat Mulet

Madrid, 16 setembre 2019

El senador valencianista Carles Mulet (Compromís) ha preguntat per escrit al Govern pels terminis que preveu per al proper desenvolupament de la implantació del quart paquet ferroviari i ha demanat “garanties perquè València, no seguisca quedant relegada de les principals rutes intracomunitàries de les que es beneficiaran principalment Madrid i Barcelona tot i la rendibilitat de les principals línies i combois que connecten amb València”.

“Mentre són ja desenes les empreses espanyoles i internacionals que han manifestat la seua intenció d’operar a nivell intracomunitari amb orígens a Madrid i Barcelona, ​​València té encara per emprendre els seus grans reptes en aquesta matèria, fruit de l’abandonament i desinversió que arrossega de les últimes dècades”, ha advertit Mulet.

El representant territorial ha recordat que Espanya està endarrerint la implantació de l’anomenat quart paquet ferroviari, que inclou liberalitzar el transport de passatgers, de manera que Renfe segueix sense tindre competència en el sector. Les xifres de resultats per línies constaten que algunes d’elles són molt rendibles i altres deficitàries, però en el cas de les autonomies com el cas de la valenciana (amb línies cap a Barcelona i Madrid que obtenen beneficis) “el servei segueix sent lamentable com denuncien les plataformes d’usuaris i sindicats”, ha indicat el senador. “Per a Compromís”, remarca “és imprescindible que les nostres poblacions estiguen ben comunicades amb Europa i entre elles, amb infraestructures de qualitat i estacions operatives, el que redunda en la qualitat de vida, possibilitats per al sector turístic i en definitiva per a l’economia”.

A la situació actual han contribuït la manca d’inversió per part dels governs de PP i PSOE i la mala planificació dels treballs del tercer fil, falta de maquinistes, priorització d’altres línies i obsolescència del material rodant, que experimenta avaries contínuament i que ha minat la confiança dels usuaris. El passat estiu el sector hauria d’estar ja liberalitzat, encara que la incertesa política i el fet que aquesta no figure entre les prioritats dels últims governs estan retardant la transposició de les directives de la cambra paquet. “La tercera ciutat d’Espanya no pot seguir sent la gran castigada de la manca d’inversió de l’Estat”, ha conclòs Mulet.

Mulet reclama actuaciones e inversiones que sitúen a València en el mapa de las comunicaciones intracomunitarias

“La tercera ciudad de España no puede seguir siendo la gran castigada de la falta de inversión del Estado”, ha indicado Mulet

Madrid, 16 de septiembre de 2019

El senador valencianista Carles Mulet(Compromís) ha preguntado por escrito al Gobierno por los plazos que maneja para el próximo desarrollo de la implantación del cuarto paquete ferroviario y ha pedido “garantías para que València, no siga quedando relegada de las principales rutas intracomunitarias de las que se beneficiarán principalmente Madrid y Barcelona a pesar de la rentabilidad de las principales líneas y convoyes que conectan con València”.

“Mientras son ya decenas las empresas españolas e internacionales que han manifestado su intención de operar a nivel intracomunitario con orígenes en Madrid y Barcelona, València tiene todavía por acometer sus grandes retos en esta materia, fruto del abandono y desinversión que arrastra de las últimas décadas”, ha advertido Mulet.

El representante territorial ha recordado que España está retrasando la implantación del denominado cuarto paquete ferroviario, que incluye liberalizar el transporte de pasajeros, de manera que Renfe sigue sin tener competencia en el sector. Las cifras de resultados por líneas constatan que algunas de ellas son muy rentables y otras deficitarias, pero en el caso de las autonomías como el caso de la valenciana (con líneas hacia Barcelona y Madrid que arrojan beneficios) “el servicio sigue siendo lamentable como denuncian las plataformas de usuarios y sindicatos”, ha indicado el senador. “Para Compromís”, remarca “es imprescindible que nuestras poblaciones estén bien comunicadas con Europa y entre ellas, con infraestructuras de calidad y estaciones operativas, lo que redunda en la calidad de vida, posibilidades para el sector turístico y en definitiva para la economía”.

A la situación actual han contribuido la falta de inversión por parte de los gobiernos de PP y PSOE y la mala planificación de los trabajos del tercer hilo, falta de maquinistas, priorización de otras líneas y obsolescencia del material rodante, que experimenta averías continuamente y que ha minado la confianza de los usuarios. El pasado verano el sector debería estar ya liberalizado, aunque la incertidumbre política y el hecho que esta no figure entre las prioridades de los últimos gobiernos están retrasando la transposición de las directivas del cuarto paquete. “La tercera ciudad de España no puede seguir siendo la gran castigada de la falta de inversión del Estado”, ha concluido.