L’anunci publicat hui en alguns mitjans confirma les pretensions que l’administració arrossega després del “drama” per a les concessionàries de la fi dels peatges a l’AP-7

València, 13 de juliol de 2019

El portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, ha reclamat als representants socialistes que han criticat a Compromís per alertar dels plans de l’administració de voler cobrar peatges per l’ús de les autopistes un cop vencen les concessions “que siguen conseqüents i demanen perdó i es disculpen per aquesta nova punyalada als valencians, després de marejar la perdiu durant mesos i en període electoral amb que no hi haurien nous peatges”.

El senador valencianista ha lamentat que “el temps i els anuncis ens estiguin donant la raó en els nostres temors, el que ja vam denunciar en el període del ministre De la Serna a Foment i es confirma ara amb el famós ‘no hi ha res gratis’de José Luís Ábalos”. Per a la coalició, “senadors i diputats socialistes haurien de preguntar als seus superiors si tenim raó, abans de criticar el que diem, ja que Ábalos ha confirmat el que augurem des de fa anys i és que no deixaran de cobrar als usuaris”.

L’anunci de peatges simbòlics arriba després del rescat de les fracassades autopistes radials amb diners de tots i de la construcció de nombrosa infraestructura gratuïta per tot l’Estat “però aleshores ningú al PP ni al PSOE plantejava peatges tous ni es qüestionava el negoci d’Abertis a l’AP7 després de les successives pròrrogues”. “És ara”, denuncia Mulet “quan el sistema s’ensorra i, en comptes de equiparar-nos amb la resta d’autonomies compensant el greuge que hem tingut per mig segle de peatges, ens plantegen nous peatges per circular amb seguretat, això sí, simbòlics”.

Per al senador “és indigne el maltractament que els valencians tenen enfront d’altres autonomies. Seguim sent, sembla ser, una terra abonada per robar, recaptar i maltractar. El concepte que ara van a recaudar-nos de nou per utilitzar les carreteres per reduir el peatge en autopistes on encara existisquen és obscè. El que faltava”, ha retret. Finalment Mulet ha denunciat que justifiquen com simbòlic qualsevol pagament més “ja siguen 6 euros o 0,60”.

Mulet: “los cargos socialistas deberían pedir perdón ante los planes de Fomento de cobrar de nuevo peajes por simbólicos que sean”

El anuncio publicado hoy en algunos medios confirma las pretensiones que la administración arrastra tras “el drama”para las concesionarias del fin de los peajes en la AP-7

València, 13 de julio de 2019

El portavoz de Compromísen el Senado, Carles Mulet, ha reclamado a los representantes socialistas que han criticado a Compromís por alertar de los planes de la administración de querer cobrar peajes por el uso de las autopistas una vez venzan las concesiones “que sean consecuentes y pidan perdón y se disculpen por esta nueva puñalada a los valencianos, después de marear la perdiz durante meses y en periodo electoral con que no habrían nuevos peajes”.

El senador valencianista ha lamentado que “el tiempo y los anuncios nos estén dando la razón en nuestros temores, lo que ya denunciamos en el período del ministro De la Serna en Fomento y se confirma ahora con el famoso ‘no hay nada gratis’de José Luís Ábalos”. Para la coalición, “senadores y diputados socialistas deberían preguntar a sus superiores si tenemos razón, antes de criticar lo que decimos, ya que Ábalos ha confirmado lo que auguramos desde hace años y es que no van a dejar de cobrar a los usuarios”.

El anuncio de peajes simbólicos llega tras el rescate de las fracasadas autopistas radiales con dinero de todos y de la construcción de numerosa infraestructura gratuita por todo el Estado “pero entonces nadie en el PP ni en el PSOE planteaba peajes blandos ni se cuestionaba el negocio de Abertisen la AP7 tras las sucesivas prórrogas”. “Es ahora”, denuncia Mulet “cuando el sistema se desmorona y, en vez de equipararnos con el resto de autonomías compensando el agravio que hemos tenido por medio siglo de peajes, nos plantean nuevos peajes por circular con seguridad, eso sí, simbólicos”.

Para el senador “es indigno el maltrato que los valencianos tienen frente a otras autonomías. Seguimos siendo, parece ser, una tierra abonada para robar, recaudar y maltratar. El concepto de que ahora van a recaudarnos de nuevo por utilizar las carreteras para reducir el peaje en autopistas donde todavía exista es obsceno. Lo que faltaba”, ha reprochado. Finalmente Mulet ha denunciado que justifiquen como simbólico cualquier pago más “ya sean 6 euros o 0,60”.