Compromís lamenta que tot i la suposada voluntat oficial de transició energètica “no hi haja un interès real per noves fonts d’energia

Madrid 15 de febrer de 2019

El Govern segueix sense abordar el futur de la central nuclear de Cofrents ni del magatzem temporal individualitzat (ATI). Així ha quedat reflectit en dues respostes del Govern a preguntes de la coalició sobre les previsions de vida per a la central nuclear i el magatzem, en què ha quedat clar “el poc interès real en un canvi del model energètic al nostre país“.

Així el Govern eludeix concretar si es planteja el tancament d’aquesta central que tants incidents ha tingut al llarg de la seua vida i condicionat el futur d’aquesta comarca valenciana d’interior, fins al punt que admet que “té encara per fer deures tan urgents com el Pla General de Residus Radioactius i el Pla Integrat d’Energia i Clima“, ha assenyalat el senador Jordi Navarrete.

Per als senadors de Compromís “si tots aquests processos es demoren serà necessari redimensionar el magatzem per al combustible i residus radioactius emprats abans de 2020 i és previsible que així decidisca fer-ho l’empresa operadora d’aquesta nuclear, quelcom molt controvertit i qüestionat pels grups ecologistes, que alerten del perill de realitzar aquesta construcció“, ha afegit Jordi Navarrete, representant de la coalició a la Comissió de Transició Energètica del Senat.

La coalició ha denunciat els problemes de seguretat i funcionament de la planta que els governs de PP van minimitzar i la “benevolència” amb aquesta classe d’empreses “ja que ni es sancionen incidències molt preocupants ni s’informa com haurien de fer-ho, tot i l’envellida planta“. Cofrents va començar les seues operacions el 1985 i pretén renovar el permís d’explotació properament. La concessió finalitza l’any 2021 i la seua vida útil caduca a l’any 2024. La creació d’un Magatzem Temporal Individualitzat (ATI) al costat de la nuclear podria prolongar uns anys més la vida de la nuclear, que ha registrat 12 incidents en un any.

Els senadors valencians de Compromís van sol·licitar a l’abril passat la compareixença del Secretari d’Estat d’Energia, Daniel Navia Simóni del president del Consell de Seguretat Nuclear, Fernando Martí, a la Comissió d’Energia, Turisme i Agenda Digital per abordar l’acumulació d’incidents radioactius a la central de Cofrents, compareixença que no s’ha produït encara.

[PDF PREGUNTA 1] : http://senat.compromis.net/files/2019/02/15022019-cofrents.pdf
[PDF RESPUESTA 1] : http://senat.compromis.net/files/2019/02/15022019-cofrents-r.pdf
[PDF PREGUNTA 2] : http://senat.compromis.net/files/2019/02/15022019-ati-cofrents.pdf​​​​​​​
[PDF RESPUESTA 2] : http://senat.compromis.net/files/2019/02/15022019-at-cofrents-r.pdf

El Gobierno ‘no se moja’ sobre el futuro de la nuclear de Cofrents ni del almacén de residuos

Compromís lamenta que a pesar de la supuesta voluntad oficial de transición energética “no exista un interés real por nuevas fuentes de energía”

Madrid, 15 de febrero de 2019

El Gobierno sigue sin abordar el futuro de la central nuclear de Cofrentes ni del almacén temporal individualizado (ATI). Así ha quedado reflejado en dos respuestas del Gobierno a preguntas de la coalición sobre las previsiones de vida para la central nuclear y el almacén, en la que ha quedado claro “el poco interés real en un cambio del modelo energético en nuestro país”.

Así el Gobiernoelude concretar si se plantea el cierre de esta central que tantos incidentes ha tenido a lo largo de su vida y condicionado el futuro de esta comarcavalenciana de interior, hasta el punto que admite que “tiene todavía por hacer deberes tan urgentes como el Plan General de Residuos Radioactivos y el Plan Integrado de Energía y Clima”, ha señalado el senador Jordi Navarrete.

Para los senadores de Compromís “si todos estos procesos se demoran será necesario redimensionar el almacén para el combustible y residuos radioactivos empleados antes de 2020 y es previsible que así decida hacerlo la empresa operadora de esta nuclear, algo muy controvertido y cuestionado por los grupos ecologistas, que alertan del peligro de realizar esta construcción”, ha indicado Navarrete, representante de la coalición en la Comisión de Transición Energética del Senado.

La coalición ha denunciado los problemas de seguridad y funcionamiento de la planta que los gobiernos de PP minimizaron y la “benevolencia” con esta clase de firmas “ya que ni se sancionan incidencias muy preocupantes ni se informa como debieran, a pesar de la envejecida planta”. Cofrents comenzó sus operaciones en 1985 y pretende renovar el permiso de explotación próximamente. La concesión finaliza en el año 2021 y su vida útil caduca en el año 2024. La creación de un Almacén Temporal Individualizado (ATI) junto a la nuclear podría prolongar unos años más la vida de la nuclear, que ha registrado 12 incidentes en un año.

Los senadores valencianos de Compromís solicitaron en abril pasado la comparecencia del Secretario de Estado de Energía, Daniel Navia Simón y del presidente del Consejo de Seguridad Nuclear, Fernando Martí, en la Comisión de Energía, Turismo y Agenda Digital para abordar la acumulación de incidentes radioactivos en la central de Cofrents, algo que no se ha producido todavía.

15022019 cofrents 15022019 ati cofrents 15022019 at cofrents r 15022019 cofrents r