El Govern contesta a la coalició que la participació en el Fons de Reestructuració Ordenada Bancària (FROB) no modifica la naturalesa dels bancs rescatats i que no entra en qüestionaments ètics dels seus negocis

Madrid, 2 de gener de 2019

El senador territorial i portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, ha manifestat avui que “tant el Govern com el FROB haurien de valorar si són lícits i socialment responsables alguns negocis que, amb diners públics, s’estan sostenint en bancs intervinguts, com són el finançament de la fabricació i venda d’armes”.

El Govern en la seua resposta eludeix contestar la formació valenciana si coneix la llista de bancs que fan negoci amb el comerç d’armes o si pensen legislar per limitar el crèdit que puguin disposar. “Així mateix també esquiven declarar si coneixen aquesta mena d’activitats, indicant que realitzen un seguiment dels principals assumptes estratègics de l’entitat i que no intervenen en la gestió de la societat, quan ho haurien de fer, a més de obligar-les a ser socialment responsables en tant en quant s’han beneficiat d’un suport de la comunitat que han de retornar aportant un plus al seu esforç realitzat i en el seu benefici”, ha assenyalat Mulet.

Per a la coalició “no tot val per maximitzar el retorn de les ajudes i tant Banc d’Espanya com FROB haurien interessar-se sobre aquests tèrbols assumptes que causen milers de morts i, especialment, si darrere d’ells hi ha diners públics en el seu rescat. Diners de tots, fins i tot de les persones que han estat passant pitjor aquesta crisi i que els bancs destinen a fer negocis amb armes que maten a persones en comptes d’invertir en projectes socials”.

En una altra resposta el Govern indica que dels prop de 65.000 milions d’euros injectats en ajudes financeres al procés de reestructuració, tan sols se n’han recuperat prop de 5.150 milions d’euros, dels quals, el FROB ha recuperat 4.477.000 i el Fons de garantia de Dipòsits d’Entitats de Crèdit (FGDEC), 673 milions. El senador ha exigit al Govern que “a més d’una major celeritat en la recuperació d’aquests ajuts, es condicione i aprofundisca en l’ètica d’aquests negocis que s’estan sostenint”.

02012019banco armamento r 02012019banco armamemto 02012019bancos r 02012019bancos

Carles Mulet: “El Gobierno y el FROB deberían valorar si es lícito que bancos rescatados negocien con el comercio de armas”

El Gobierno contesta a la coalición que la participación en el Fondo de Reestructuración Ordenada Bancaria (FROB) no modifica la naturaleza de los bancos rescatados y que no entra en cuestionamientos éticos de sus negocios

Madrid, 2 de enero de 2019
El senador territorial y portavoz de Compromís en el Senado, Carles Mulet, ha manifestado hoy que “tanto el Gobierno como el FROB deberían valorar si son lícitos y socialmente responsables algunos negocios que, con dinero público, se están sosteniendo en bancos intervenidos, como son la financiación de la fabricación y venta de armas”.

El Gobierno en su respuesta elude contestar a la formación valenciana si conoce la lista de bancos que hacen negocio con el comercio de armas o si piensan legislar para limitar el crédito que puedan disponer. “Asimismo también esquivan declarar si conocen esta clase de actividades, indicando que realizan un seguimiento de los principales asuntos estratégicos de la entidad y que no intervienen en la gestión de la sociedad, cuando deberían hacerlo, además de obligarlas a ser socialmente responsables en tanto en cuanto se han beneficiado de un apoyo de la comunidad que deben retornar aportando un plus a su esfuerzo realizado y en su beneficio”, ha señalado Mulet.

Para la coalición “no todo vale para maximizar el retorno de las ayudas y tanto Banco de España como FROB deberían interesarse sobre estos turbios asuntos que causan miles de muertos y, especialmente, si detrás de ellos hay dinero público en su rescate. Dinero de todos, incluso de las personas que han estado pasando peor esta crisis y que los bancos destinan a hacer negocios con armas que matan a personas en vez de invertir en proyectos sociales”.

En otra respuesta el Gobierno indica que de los cerca de 65.000 millones de euros inyectados en ayudas financieras al proceso de reestructuración, tan solo se han recuperado cerca de 5.150 millones de euros, de los cuales, el FROB ha recuperado 4.477 millones y el Fondo de Garantía de Depósitos de Entidades de Crédito (FGDEC), 673 millones. El senador ha exigido al Gobierno que “además de una mayor celeridad en la recuperación de estas ayudas, se condicione y profundice en la ética de estos negocios que se están sosteniendo”.