Mitjançant un comunicat, el senador de Compromís ha informat que han demanat explicacions al Govern per facilitar-los informació contradictòria i incorrecta amb el militar de “la Manada”

Madrid, 29 d’octubre de 2018

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha demanat explicacions al Govern mitjançant pregunta parlamentària per les informacions contradictòries i errònies que el Govern li va facilitar a una pregunta parlamentària que el senador va registrar el 11 de juliol en relació al ja ex militar i membre de “la Manada “. Així, ha criticat l’actitud i la manca de rigor del Govern de Sánchez en les respostes al control parlamentari.

El Govern va respondre amb data 26 d’octubre al senador que “l’esmentat soldat es troba en situació de servei actiu, si bé s’ha acordat la prohibició de sol·licitar i obtenir destinació, de manera que no està exercint cap funció“, mentre el dia 25 del mateix mes el Butlletí Oficial del Ministeri de Defensa publicava la seua expulsió de l’Exèrcit i la seua pèrdua de condició de militar.

Mulet ha afirmat que “és preocupant la manca de rigor que té el Govern al sotmetre’s al control parlamentari. La resposta que ens dóna el Govern està datada després de la publicació del seu cessament de l’estament militar, el que mostra una greu contradicció. No entenem com el Govern ens dóna a posteriori una resposta totalment incorrecta i que es contradiu amb les publicacions del Butlletí Oficial de Defensa“.

2910208 militar manada 29102018 militar manada r

Compromís pide explicaciones al Gobierno por las informaciones contradictorias y erróneas que le facilitó del militar de “la Manada”

Mediante un comunicado, el senador de Compromís ha informado que han pedido explicaciones al Gobierno por facilitarles información contradictoria e incorrecta con el militar de “la Manada”

Madrid, 29 de octubre de 2018

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha pedido explicaciones al Gobierno mediante pregunta parlamentaria por las informaciones contradictorias y erróneas que el Gobierno le facilitó a una pregunta parlamentaria que el senador registró el 11 de julio en relación al ya ex militar y miembro de “la Manada”. Así, ha afeado la actitud y la falta de rigor del Gobierno de Sánchez en las respuestas al control parlamentario.

El Gobierno respondió con fecha 26 de octubre al senador que “el citado soldado se encuentra en situación de servicio activo, si bien se ha acordado la prohibición de solicitar y obtener destino, por lo que no está desempeñando función alguna”, mientras el día 25 del mismo mes el Boletín Oficial del Ministerio de Defensa publicaba su expulsión del Ejército y su pérdida de condición de Militar.

Mulet ha afirmado que “es preocupante la falta de rigor que tiene el Gobierno al someterse al control parlamentario. La respuesta que nos da el Gobierno está fechada después de la publicación de su cese del estamento militar, lo que muestra una grave contradicción. No entendemos cómo el Gobierno nos da a posteriori una respuesta totalmente incorrecta y que se contradice con las publicaciones del Boletín Oficial de Defensa”.