La coalició insisteix que València tinga el mateix tracte que van tindre les exposicions de Sevilla i Saragossa o les olimpíades de Barcelona

Madrid, 30 d’agost de 2018

El Senat ha registrat, després de l’aturada de l’estiu, la moció dels senadors de Compromís, Carles MuletJordi Navarrete, que reclama que l’Estat assumisca el deute del Consorci València 2007, igual que es va fer en altres esdeveniments similars com van ser les exposicions de Sevilla i Saragossa o les olimpíades de Barcelona.

És peremptori liquidar el deute total que arrossega aquest organisme, que ha heretat decisions no sempre ben meditades, el que se suma a la infrafinançament que pateix l’autonomia i el maltractament inversor de les últimes dècades a la capital valenciana pel que fa a infraestructures, que només han deixat deutes com a conseqüència de la megalomania dels que van precedir en la gestió als actuals governs local, autonòmic i estatal, amb les seues factures sense pagar“, ha retret el portaveu de Compromís al Senat i del grup Mixt, Carles Mulet.

Els senadors de la coalició han remarcat que tal deute de 454,09 milions d’euros suposa “un llast” i “un greuge” amb aquestes altres autonomies. “Mentre unes van veure liquidat el seu deute, a d’altres se’ns incrementa el deute reconegut cada dia que passa i, si hi va haver una solució per a elles, ha de haver-la també a Brussel·les per a nosaltres, ja que aquesta llosa és difícilment assumible per als valencians“.

Mulet ha retret els problemes amb què s’està trobant l’autonomia amb les contrapartides del Govern a canvi del vot favorable del representant autonòmic i votar a favor dels objectius de dèficit proposats pel Ministeri d’Hisenda en el Consell de Política Fiscal i financera (CPFF) de la setmana passada. “Si tota l’ajuda per a la nostra autonomia seran problemes per un tema local de València, que poc beneficien el conjunt de l’autonomia, seguirem igual, ja que ens van vendre això com una pluja de milions que no serà tal. S’ha de complir amb el País Valencià i ser lleial amb els nostres ciutadans, sense pasteleos, perquè invertir ací i assumir aquest deute és una situació de justícia i no de mercadeig o de negociacions pel que, si no és possible per problemes de competència que l’Estat assumisca el deute, que les contrapartides arriben per la via pressupostària, tal com ens mereixem“, ha conclòs Mulet.

26072018 Consorci 2007 reg_120228

Compromís reclama en el Senado que el Estado asuma los 454 millones de la deuda del Consorcio Valencia 2007 

La coalición insiste en que València tenga el mismo trato que tuvieron las exposiciones de Sevilla y Zaragoza o las olimpiadas de Barcelona

Madrid, 30 de agosto de 2018

El Senado ha devuelto registrada, tras el parón del verano, la moción de los senadores de Compromís, Carles Mulet y Jordi Navarrete, que reclama que el Estado asuma la deuda del Consorcio Valencia 2007, al igual que se hizo en otros eventos similares como fueron las exposiciones de Sevilla y Zaragoza o las olimpiadas de Barcelona.

Es perentorio liquidar la deuda total que arrastra este organismo, que ha heredado decisiones no siempre bien meditadas, lo que se suma a la infrafinanciación que sufre la autonomía y el maltrato inversor de las últimas décadas en la capital valenciana en cuanto a infraestructuras, que sólo han dejado deudas como consecuencia de la megalomanía de quienes precedieron en la gestión a los actuales gobiernos local, autonómico y estatal, con sus facturas sin pagar”, ha reprochado el portavoz de Compromís en el Senado y del grupo Mixto, Carles Mulet.

Los senadores de la coalición han remarcado que tal deuda de 454,09 millones supone “un lastre” y “un agravio” con estas otras autonomías. “Mientras unas vieron liquidada su deuda, a otros se nos incrementa la deuda reconocida cada día que pasa y, si hubo una solución para ellas, debe haberla también en Bruselas para nosotros, ya que esta losa es difícilmente asumible para los valencianos”.

Mulet ha reprochado los problemas con los que se está encontrando la autonomía con las contrapartidas del Gobierno a cambiodel voto favorable del representante autonómico a cambio de votar a favor de los objetivos de déficit propuestos por el Ministerio de Hacienda en el Consejo de Política Fiscal y Financiera (CPFF) de la semana pasada.“Si toda la ayuda para nuestra autonomía van a ser problemas por un tema local de València, que poco benefician al conjunto de la autonomía, seguiremos igual, ya que nos vendieron esto como una lluvia de millones que no va a ser tal. Se debe cumplir con el País Valenciano y ser leal con nuestros ciudadanos, sin pasteleos, porque invertir aquí y asumir esta deuda es una situación de justicia y no de mercadeo o de negociaciones, por lo que si no es posible por problemas de competencia que el Estado asuma la deuda, que las contrapartidas lleguen por la vía presupuestaria, tal y como nos merecemos”, ha concluido Mulet.