Los senadores de la coalición recuerdan a Pedro Sánchez que la derogación de la Ley Mordaza se encontraba entre sus principales objetivos en la entrada a la Moncloa

Madrid, 6 agosto de 2018

Pedro Sánchez, antes de su entrada al Gobierno del Estado español, diseñó una hoja de ruta con los pilares principales sobre los que se sustentaría su política, entre ellos se encontraba la derogación de la Ley Mordaza.

La Ley Mordaza es el nombre común por el que se conoce a la Ley Orgánica de Seguridad Ciudadana que entró en vigor en 2015. El anteproyecto de la citada Ley se presentó en noviembre de 2013 y contempla entre las infracciones: incumplir normas de celebración de reuniones y manifestaciones, grabar o fotografiar a policías, los actos de obstrucción que pretendan impedir cualquier autoridad, empleado público o corporación oficial, entre otras. “La Ley Mordaza es un atentado contra los derechos y libertades de todas las personas que habitan algún punto del Estado español. Derechos y libertades con los que después se llenan la boca” ha afirmado el senador, Carles Mulet.

“Solo hace falta ver el cambio en los derechos de protesta o de libertad de expresión en información para comprobar su carácter represivo, retrocedimos 40 años de nuevo con esta ley” ha aseverado el senador, Jordi Navarrete. La aprobación y entrada en vigor de la ley contó con el rechazo de toda la oposición, incluido el PSOE.

El PSOE, antes la moción de censura al Gobierno del PP mostró la voluntad de derogar la Ley Mordaza. En cambio, al llevar un mes al frente del ejecutivo del Estado español sus intenciones parecen haber cambiado, ya no habrá una derogación, sino una reforma de algunos de los artículos de la mencionada Ley.

Ante esto Compromís en el Senado ha registrado una batería de preguntas para que el Gobierno del Estado español aclare, finalmente, cuales son sus intenciones en la presente legislatura con la Ley Mordaza. “Primero blanco, después negro, y al final nadie sabe qué va a pasar con la ley mordaza en los dos años que va a estar Pedro Sánchez al frente del Gobierno. Queremos respuestas y acciones” ha replicado el representante valenciano.

Entre las preguntas que ha registrado la coalición valencianista, se pregunta al Gobierno si piensa derogar o reformar la ley; así mismo, en caso de reformarla qué artículos contempla en esa reforma. “Si no la reforma y la deroga, queremos saber si va a volver a la Ley de Corcuera o se va a crear una ley adaptada al siglo XXI, la ley anterior tampoco es una joya, no olvidemos que acababa con la inviolabilidad del domicilio” ha concluido Mulet.

Compromís pregunta al Govern si segueix mantenint en peu la voluntat de derogar la Llei Mordassa

Els senadors de la coalició recorden Pedro Sánchez que la derogació de la Llei Mordassa es trobava entre els seus principals objectius en l’entrada a la Moncloa

Madrid, 6 agost 2018

Pedro Sánchez, abans de la seua entrada al Govern de l’Estat espanyol, va dissenyar un full de ruta amb els pilars principals sobre els quals es sustentaria la seua política, entre ells es trobava la derogació de la Llei Mordassa.

La Llei Mordassa és el nom comú pel qual es coneix a la Llei Orgànica de Seguretat Ciutadana que va entrar en vigor el 2015. L’avantprojecte de la Llei esmentada es va presentar el novembre de 2013 i contempla entre les infraccions: incomplir normes de celebració de reunions i manifestacions, gravar o fotografiar policies, els actes d’obstrucció que pretengueren impedir qualsevol autoritat, empleat públic o corporació oficial, entre d’altres. “La Llei Mordassa és un atemptat contra els drets i llibertats de totes les persones que habiten algun punt de l’Estat espanyol. Drets i llibertats amb els que després s’omplen la boca” ha afirmat el senador, Carles Mulet.

“Només cal veure el canvi en els drets de protesta o de llibertat d’expressió i en informació per a comprovar el seu caràcter repressiu, vam retrocedir 40 anys de nou amb aquesta llei” ha asseverat el senador, Jordi Navarrete. L’aprovació i entrada en vigor de la llei va comptar amb el rebuig de tota l’oposició, inclòs el PSOE.

El PSOE, abans la moció de censura al Govern del PP va mostrar la voluntat de derogar la Llei Mordassa. En canvi, en portar un mes al capdavant de l’executiu de l’Estat espanyol les seues intencions semblàven haver canviat, ja no hi haurà una derogació, sinó una reforma d’alguns dels articles de l’esmentada Llei.

Davant d’això Compromís al Senat ha registrat una bateria de preguntes perquè el Govern de l’Estat espanyol aclarisca, finalment, quines són les seues intencions en la present legislatura amb la Llei Mordassa. “Primer blanc, després negre, i al final ningú sap què passarà amb la llei mordassa en els dos anys que va a estar Pedro Sánchez al capdavant del Govern. Volem respostes i accions” ha replicat el representant valencià.

Entre les preguntes que ha registrat la coalició valencianista, es pregunta al Govern si pensa derogar o reformar la llei; així mateix, en cas de reformar, quins articles contempla en aquesta reforma. “Si no la reforma i la deroga, volem saber si tornarà a la Llei de Corcuera o es crearà una llei adaptada al segle XXI, la llei anterior tampoc és una joia, no oblidem que acabava amb la inviolabilitat del domicili” ha conclòs Mulet.