La coalició proposarà que es garantisca que els treballadors no es veuen afectats per la ‘mala salut’ dels edificis 

El senador territorial i portaveu de Compromís, Carles Mulet, ha proposat als ministeris implicats en la matèria realitzar auditories en tots els edificis començant pels públics, perquè els treballadors no es vegen afectats per nous casos de lipoatròfia semicircular, com els detectats recentment a l’edifici Lamela de Pegaso City, llogat per ENAIRE, propietària del 51% d’AENA.

Aquestes afeccions al cos humà es detecten per una atròfia del teixit adipós situat en el teixit subcutani, que ha estat descrita en diferents localitzacions com les cuixes o l’avantbraç i estan vinculades a les condicions de treball, dels edificis, humitat, mobiliari, electricitat estàtica i camps electromagnètics. “Si bé els primers casos es coneixen des de 1974 i en el nostre país va ser molt comentat el cas de Barcelona el 2007, no és correcte que a dia de hui, encara se seguisquen trobant casos com el de l’edifici Pegaso, on els afectats han estat 30 d’un total de 580“, ha assenyalat Mulet.

La coalició ha lamentat l’exasperant lentitud amb què va actuar aquest organisme, tot i els centenars de signatures de treballadors que reclamaven mesures urgents. “Veiem que cal abordar de ple aquest problema amb auditories, en comptes de confiar en mútues o que treballadors reconeguen que pateixen aquestos símptomes. Per això són necessàries més campanyes de promoció, identificació i prevenció de la lipoatròfia semicircular que és, el que sembla, ha fallat en aquest cas. No és possible que els treballadors es vegen afectats per la mala salut dels edificis“, ha agregat.

En la resposta s’assegura que, la Direcció de ENAIRE del Ministeri de Foment, “ha aplicat totes les mesures necessàries recomanades i continua amb els treballs planificats per al trasllat dels treballadors de l’edifici afectat una nova ubicació en un edifici al Parc Empresarial les Mercedes“.

Compromís realitzarà noves preguntes referides a aquesta malaltia, a les mesures preventives i proposarà campanyes informatives i auditories per detectar edificis malalts.

ciudad pegaso ciudad pegaso r

Compromís reclama auditorías en edificios para acabar con casos de lipoatrofia semicircular como los recientes en ENAIRE

La coalición propondrá que se garantice que los trabajadores no se ven afectados por la ‘mala salud’ de los edificios

Madrid, 28 de enero de 2018

El senador territorial y portavoz de Compromís, Carles Mulet, ha propuesto a los ministerios implicados en la materia realizar auditorías en todos los edificios empezando por los públicos, para que los trabajadores no se vean afectados por nuevos casos de lipoatrofia semicircular, como los detectados recientemente en el edificio Lamela de Pegaso City, alquilado por ENAIRE, propietaria del 51% de AENA.

Estas afecciones al cuerpo humano se detectan por una atrofia del tejido adiposo situado en el tejido subcutáneo, que ha sido descrita en diferentes localizaciones como los muslos o el antebrazo y están vinculadas a las condiciones de trabajo, de los edificios, humedad, mobiliario, electricidad estática y campos electromagnéticos. “Si bien los primeros casos se conocen desde 1974 y en nuestro país fue muy comentado el caso de Barcelona en 2007, no es correcto que a día de hoy, todavía se sigan encontrando casos como el del edificio Pegaso, donde los afectados han sido 30 de un total de 580”, ha señalado Mulet.

La coalición ha lamentado la exasperante lentitud con la que actuó este organismo, a pesar de los cientos de firmas de trabajadores que reclamaban medidas urgentes. “Vemos que es necesario abordar de lleno este problema con auditorías en vez de confiar en mutuas o que trabajadores reconozcan que sufren estos síntomas, por eso son necesarias más campañas de promoción, identificación y prevención de la lipoatrofia semicircular que es, lo que parece, ha fallado en este caso. No es posible que los trabajadores se vean afectados por la mala salud de los edificios”, ha agregado.

En la respuesta se asegura que, la Dirección de ENAIRE del Ministerio de Fomento, “ha aplicado todas las medidas necesarias recomendadas y continúa con los trabajos planificados para el traslado de los trabajadores del edificio afectado a una nueva ubicación en un edificio en el Parque Empresarial Las Mercedes”.

Compromís realizará nuevas preguntas referidas a esta dolencia, a las medidas preventivas y propondrá campañas informativas y auditorías para detectar edificios enfermos.