No admeten el tràmit dels cinc vetos de Compromís a les mesures del Consell de Ministres. Carles Mulet li enumera al president desenes de motius que “trenquen Espanya

Madrid, 27 d’octubre de 2017

La coalició Compromís ha denunciat aquest matí “les ganes del PP d’aplicar el 155“, eludint el debat de desenes de vetos dels grups de l’oposició i admetent tan sols les de Coalició Canària i el PSOE. Carles Mulet, portaveu de Compromís, ha enumerat el president Mariano Rajoy, alguns dels motius pels quals es trenca Espanya.

Mulet ha titllat d'”irresponsables” al Govern del PP en un moment tan transcendental en el qual és tot imprevisible i es constata el fracàs del sistema territorial i l’esgotament de la via de convivència oberta el 1978, que ha desembocat en la proclamació solemne de independència i del procés constituent. Per a Mulet “les conseqüències i mesures seran molt greus, però convé repassar que Espanya es trenca amb el ‘a per ells’, amb els Pressupostos Generals de l’Estat, amb l’infrafinançament a territoris, buidant les pensions, amb constants recursos d’inconstitucionalitat a les lleis autonòmiques, amb les pilotades, amb la corrupció política que encarna el PP i amb el rescat dels bancs“.

El PP “no està legitimat per parlar de complir la Llei, quan les incompleixen cada dia i com el Fiscal diu es finançaven amb empreses que delinquien, subornaven i desfalcaven sistemàticament les arques públiques“, ha indicat.

Compromís ha denunciat la greu censura per part de la Mesa en no admetre els vetos davant unes mesures “aberrants i il·legals que sosté una formació que sembla anar de perdonavides pel món i que prefereix per la via repressiva mantenir l’actual status quo amb una part del territori manifestament incòmoda amb la seua situació i amb tot el que ha passat” i ha reclamat una vegada més “diàleg, reformes, un referèndum pactat o on tots es troben a gust“.

 

Compromís afea al PP sus ganas de aplicar el 155

No admiten el trámite de los cinco vetos de Compromís a las medidas del Consejo de Ministros. Carles Mulet le enumera al Presidente decenas de motivos que “rompen España”

Madrid, 27 de octubre de 2017 

La coalición Compromís ha denunciado esta mañana “las ganas del PP de aplicar el 155”, eludiendo el debate de decenas de vetos de los grupos de la oposición y admitiendo tan solo las de Coalición Canaria y el PSOE. Carles Mulet, portavoz de Compromís, ha enumerado al presidente Mariano Rajoy, algunos de los motivos por los que se rompe España.

Mulet ha tildado de “irresponsables” al Gobierno del PP en un momento tan transcendental en el que es todo imprevisible y se constata el fracaso del sistema territorial y el agotamiento de la vía de convivencia abierta en 1978, que ha desembocado en la proclamación solemne de independencia y del proceso constituyente. Para Mulet “las consecuencias y medidas van a ser muy graves, pero conviene repasar que España se rompe con el a por ellos, con los Presupuestos Generales del Estado, con la infrafinanciación a territorios, vaciando las pensiones, con constantes recursos de inconstitucionalidad a las leyes autonómicas, con los pelotazos, con la corrupción política que encarna el PP y con el rescate de los bancos”.

El PP “no está legitimado para hablar de cumplir la Ley, cuando las incumplen a diario y como el Fiscal dice se financiaban con empresas que delinquían, sobornaban y desfalcaban sistemáticamente las arcas públicas”, ha indicado.

Compromís ha denunciado la grave censura por parte de la Mesa al no admitir los vetos ante unas medidas “aberrantes e ilegales que sostiene una formación que parece ir de matón por el mundo y que prefiere por la vía represiva mantener el actual status quo con una parte del territorio manifiestamente incómoda con su situación y con todo lo que ha sucedido” y ha reclamado una vez más “diálogo, reformas, un referéndum pactado o donde todos se encuentren a gusto”.