Mulet adverteix que Martínez està incorrent en practiques il·legals que poden tindre repercussions judicials

Madrid, 20 de setembre de 2017

El portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, ha fet públic avui l’acord de la Mesa del Senat, que ha estat remés pel president de la Cambra Alta, Pio Garcia Escudero, al Mulet i a l’alcalde de Peníscola, acceptant l’empara  del parlamentari  i comunicant a l’ajuntament de la ciutat en el mar que està obligat a aportar a Compromís tota una sèrie de documentació que s’ha negat fins ara a donar en temps i forma.

Garcia Escudero recorda que l’alcalde no pot exigir en cap moment al senador que motive el per a què vol eixa documentació, i que en cap cas s’està produint una invasió competencial, i per això exigeix que aporte la documentació.

Mulet havia vingut exigint per via parlamentària i l’emparar de l’article 20.2 del Senat i en base a la Constitució, una sèrie de factures i documents de l’ajuntament, en un cas que podria comportar una actuació presumptament delictiva. L’alcalde, el lloc de donar la documentació va respondre amb un escrit exigit la motivació d’aquesta petició, vulnerant tota la normativa esmentada.

Ara, Andrés Martínez ja no té cap excusa per continuar amb la negativa, i Mulet ha advertit que davant les reiteracions de peticions documental, l’advertiment de la quarta autoritat de l’Estat a l’alcalde, en cas de no aporta la documentació en un temps prudencial, es procedirà a actuar per possible prevaricació i desobediència a l’autoritat ( articles 556 i altres del Codi Penal).

Per a Mulet “ estem davant d’un fet greu, d’una alcalde que oculta documentació pública, i ens demana que justifiquem el per a què ho volem, quan ho sap perfectament; per evidenciar un possible comportament delictiu. Si no tinguera res a ocultar, ja haguera aportat la documentació”.

peniscola 2 peniscola

El presidente del Senado deja en ridículo al alcalde de Peñíscola y le advierte que está cometiendo ilegalidades

Mulet advierte que Martínez está incurriendo practicas ilegales que pueden tener repercusiones judiciales

Madrid, a 20 de septiembre de 2017

El portavoz de Compromis en  el Senado, Carles Mulet, ha hecho público hoy el acuerdo de Mesa del Senado, que ha sido remitido por el presidente de la Cámara alta, Pio Garcia Escudero, a Mulet y al alcalde de Peñíscola, aceptando el amparo del parlamentario y comunicando en el ayuntamiento de la ciudad en el mar que está obligado a aportar a Compromis toda una serie de documentación que se ha negado hasta ahora a dar en tiempo y forma.

Garcia Escudero recuerda que el alcalde no puede exigir en ningún momento al senador que motivo el para qué quiere esa documentación, y que en ningún caso se está produciendo una invasión competencial, y por eso exige que aporto la documentación.

Mulet había venido exigiendo por vía parlamentaria y la amparo del artículo 20.2 del Senado y en base a la Constitución, una serie de facturas y documentos del ayuntamiento, en un caso que podría comportar una actuación presuntamente delictiva. El alcalde, el lugar de dar la documentación respondió con un escrito exigido la motivación de esta petición, vulnerando toda la normativa mencionada.

Ahora, Andrés Martínez ya no tiene ninguna excusa para continuar con la negativa, y Mulet ha advertido que ante las reiteraciones de peticiones documental, la advertencia de la cuarta autoridad del Estado al alcalde, en caso de no aporta la documentación en un tiempo prudencial, se procederá a actuar por posible prevaricación y desobediencia a la autoridad ( artículos 556 y otros del Código Penal).

Para Mulet “estamos ante un hecho grave, de una alcalde que oculta documentación pública, y nos pide que justificamos el para que lo queremos, cuando lo sabe perfectamente; para evidenciar un posible comportamiento delictivo. Si no tuviera nada a ocultar, ya hubiera aportado la documentación”.