El senador Navarrete recull el guant llançat pel ministre de Foment i espera que concreten la cita sol·licitada pels senadors des de fa setmanes

Els senadors de Compromís no defugen a estudiar i analitzar la inclusió d’extensió de rodalies en els pressupostos generals de l’Estat per a 2017 i així recullen el guant llançat en el Ple d’aquesta setmana pel ministre de Foment, Íñigo de la Serna, al senador per Castelló, Jordi Navarrete, que va reclamar la creació d’un nucli de rodalies a Castelló per fer arribar aquest servei fins al Maestrat i Tortosa i la seua inclusió entre les Obligacions de servei Públic (OSP).

Navarrete va recordar, però, que Compromís fa mesos que espera contestació a la petició d’una cita per a una reunió per abordar amb el ministre els problemes en matèria d’infraestructures ferroviàries que afecten el País Valencià. “Així i valorem que entenga que som una formació útil per atendre les demandes dels valencians i per a la marxa de l’Estat, molt més que els representants valencians del PP que s’estan demostrant poc útils i ens plantejara davant el Ple crear una partida -que va xifrar en 45 milions d’euros- per atendre la petició de crear un nucli de Rodalies a Castelló i estudiar el suport de Compromís als comptes“, ha assenyalat Navarrete “pel que esperem ens concreten la seua voluntat de forma oficial en els pròxims dies“.

Per Navarrete “que el ministre xifrara per primera vegada en 45 milions el cost de remodelació d’estacions i el parc material mòbil i es mostrara ahir disposat a posar-ho sobre la taula ja és un èxit per a aquells usuaris que portem anys demanant el servei“. D’una banda des de Compromís es constata “com han callat i oblidat el tema que l’utilitzaven políticament i com podem ser d’útils per als veïns els vam plantejar propostes constructives en benefici de la societat, la cohesió, la mobilitat i els interessos econòmics, com es està demostrant “, ha recordat el senador castellonenc.

Els senadors de la coalició van indicar també que “la proposta fa olor a simple propaganda” i que d’acceptar-se hauria d’incloure resposta a altres demandes i necessitats que té desgraciadament tant les comarques de Castelló com la resta del territori valencià. “Volem que siguen justos amb nosaltres i que ens donen el compromís que compliran la seua paraula, un calendari i que acabe l’oblit històric cap a aquesta terra“.

Els senadors de Compromís esperen concreció amb la proposta, que estudiaria l’executiva nacional de la formació i que s’aborden i posen sobre la taula les urgents necessitats en infraestructures que requereix un infrafinançat País Valencià.

Compromís-Senat dispuesto a estudiar la incorporación de Cercanías al Maestrat y otras necesidades en los PGE 2017 

El senador Navarrete recoge el guante lanzado por el ministro de Fomento y espera que concreten la cita solicitada por los senadores desde hace semanas

Madrid, 23 de febrero de 2017

Los senadores de Compromís no rehúyen a estudiar y analizar la inclusión de extensión de cercanías en los Presupuestos Generales del Estado para 2017 y así recogen el guante lanzado en el Pleno de esta semana por el ministro de Fomento, Íñigo de la Serna, al senador por Castelló, Jordi Navarrete, que reclamó la creación de un núcleo de cercanías en Castelló para hacer llegar este servicio hasta el Maestrat y Tortosa y su inclusión entre las Obligaciones de Servicio Público (OSP).

 

Navarrete recordó, no obstante, que Compromís lleva meses esperando contestación a la petición de una cita para una reunión para abordar con el ministro los problemas en materia de infraestructuras ferroviarias que afectan al País Valenciano. “Aún así valoramos que entienda que somos una formación útil para atender las demandas de los valencianos y para la marcha del Estado, mucho más que los representantes valencianos del PP que se están demostrando poco útiles y nos planteara ante el Pleno crear una partida -que cifró en 45 millones de euros- para atender la petición de crear un núcleo de Cercanías en Castelló y estudiar el apoyo de Compromís a las cuentas”, ha señalado Navarrete “por lo que esperamos nos concreten su voluntad de forma oficial en los próximos días”.

Para Navarrete “que el ministro cifrara por primera vez en 45 millones el coste de remodelación de estaciones y el parque material móvil y se mostrara ayer dispuesto a ponerlo sobre la mesa ya es un éxito para aquellos usuarios que llevamos años demandando el servicio”. Por un lado desde Compromís se constata “cómo han callado y olvidado el tema quienes lo utilizaban políticamente y cómo podemos ser de útiles para los vecinos quienes planteamos propuestas constructivas en beneficio de la sociedad, la cohesión, la movilidad y los intereses económicos, como se está demostrando”, ha recordado el senador castellonense.

Los senadores de la coalición indicaron también que “la propuesta huele a mera propaganda” y que de aceptarse debería incluir respuesta a otras demandas y necesidades que tiene desgraciadamente tanto las comarcas de Castelló como el resto del territorio valenciano. “Queremos que sean justos con nosotros y que nos den el compromiso de que cumplirán su palabra, un calendario y que acabe el olvido histórico hacia esta tierra”.

Los senadores de Compromís esperan concreción con la propuesta, que estudiaría la ejecutiva nacional de la formación y que se aborden y pongan sobre la mesa las urgentes necesidades en infraestructuras que requiere un infrafinanciado País Valenciano.