La coalició recorda que és “una icona de la corrupció al nostre país

El senador territorial de Compromís, Carles Mulet, ha presentat una bateria de preguntes després de conèixer que la Comissió Nacional Espanyola de Cooperació amb la UNESCO manté a Cristina de Borbó com a presidenta honorària d’aquesta institució. En el seu escrit el senador argumenta que “la ciutadana Cristina de Borbó i Grècia, continua sent la presidenta d’honor de la ComissióEspanyola de la UNESCO, segons la pròpia web de l’organització des de juny de 2015, data en la qual ja estava investigada per blanqueig i delicte fiscal per la seva presumpta implicació en el cas Nóos, pel que s’enfronta fins a vuit anys de presó“.

Mulet ha agregat que “tot i respectant la presumpció d’innocència de la qual gaudim tots els ciutadans, s’ha convertit en una de les icones de la corrupció a Espanya“.

Les preguntes fan referència a les funcions d’aquesta Comissió Espanyola de la UNESCO, per les funcions del president d’honor, pel cost per a l’erari públic tant de la Comissió Espanyola de la UNESCO com del càrrec de presidenta honorària i sobre la necessitat o conveniència de mantenir en el càrrec a aquesta persona. D’altra banda interpel·la al Govern sobre la capacitat per part de l’administració central per revocar o demanar el cessament i demana conèixer la data en què va decidir l’executiu nomenar, proposar o autoritzar aquest nomenament, vigent en 2015 segons la web http://www.unesco.org/nac/geoportal.php?country=ES&language=S ).


Compromís pregunta por el mantenimiento de Cristina de Borbón como presidenta de honor de la Comisión Española de la Unesco

La coalición recuerda que es “un icono de la corrupción en nuestro país”

Madrid, 26 de octubre de 2016

El senador territorial de Compromís, Carles Mulet, ha presentado una batería de preguntas tras conocer que la Comisión Nacional Española de Cooperación con la UNESCO mantiene a Cristina de Borbón como presidenta honoraria de esta institución. En su escrito el senador argumenta que “la ciudadana Cristina de Borbón y Grecia, continua siendo la presidenta de honor de la Comisión Española de la Unesco, según la propia web de la organización desde junio de 2015, fecha en la cual ya estaba investigada por blanqueo y delito fiscal por su presunta implicación en el caso Nóos, por lo que se enfrenta hasta ocho años de cárcel”.

Mulet ha agregado que “aun respetando la presunción de inocencia de la cual gozamos todos los ciudadanos, se ha convertido en uno de los iconos de la corrupción en España”.

Las preguntas hacen referencia a las funciones de esta Comisión Española de la Unesco, por las funciones del presidente de honor, por el coste para el erario público tanto de la Comisión Española de la Unesco como del cargo de presidenta honoraria y sobre la necesidad o conveniencia de mantener en el cargo a esta persona. Por otro lado interpela al Gobierno sobre la capacidad por parte de la administración central para revocar o pedir el cese y pide conocer la fecha en la que decidió el ejecutivo nombrar, proponer o autorizar este nombramiento, vigente en 2015 según la web http://www.unesco.org/nac/geoportal.php?country=ES&language=S )