Compromís va realizar, l’anterior legislatura, diverses peticions de compareixença, documentació i fins i tot va instar a deixar sense efecte els convenis rubricats al seu dia amb els ajuntaments de la Plana. Acuamed no rep els afectats

El senador territorial de Compromís, Carles Mulet, ha denunciat “la falta d’amor propi per part de l’Estat espanyol i Acuamed cap a les plantes dessalinitzadores i la situació que afecta els ajuntaments suposadament usuaris, que no podran pagar aigua dessalada en les actuals condicions de preus per metre cúbic”. Després de dos governs de diferent signe polític -PSOE i PP- i greus escàndols en la gestió de l’empresa Acuamed, hui investigats per l’Oficina Europea de Lluita contra el Frau (OLAF), “no han fet res per trobar una solució a tan nefasta gestió, ni tan sols dialogar i segueixen sense rebre a les autoritats dels municipis que ho demanem”, ha retret.

El Programa Agua, buscava pal·liar el dèficit hídric dels municipis en el context d’una bombolla econòmica mitjançant costoses dessaladores que havien d’entrar en funcionament el 2009. “La realitat és que porten set anys aturades. Des de Compromís ja vam advertir de les conseqüències de no posar-les en funcionament i seguir mantenint el cap sota l’ala davant els problemes, el conegut com a mètode Rajoy. Ara s’ha posat data de caducitat a l’expedient i, si no funcionen en poc més de mig any, Espanya hauria de tornar a la Unió Europea els diners que va rebre per a aquestes infraestructures. A més del descrèdit que suposa cap a la nostra credibilitat exterior i voluntat de desenvolupament, deixa clar com de mal gestors han estat els diferents governs”, ha abundat.

La coalició ha defensat que davant els canvis en la realitat i la impossibilitat que regants i ajuntaments paguen una aigua deu vegades més cara que la dels actuals pous, quedaren sense efecte els convenis signats per anteriors ajuntaments. “Plantegen un impossible i és que els agricultors -inmersos en una crisi conjuntural al país valencià- paguen deu vegades més per l’aigua. Un nou greuge per a un territori mal finançat i espoliat amb el qual no s’està tenint cap diàleg que vaja més enllà d’actituds mamporreres i amenaçadores com les de Montoro, que busca recaptar per sobre de les nostres possibilitats i drets, en ocasions hipotecats per la mala gestió dels populars”, ha conclòs.

Els senadors de la coalició, Carles Mulet i Jordi Navarrete, sol·licitaran de nou la compareixença del ministre de Medi Ambient tan prompte es configure el Govern i reiterar noves preguntes i les no contestades en l’anterior legislatura, de forma imminent.


Mulet : “Ya advertimos de las consecuencias del método Rajoy con las desaladoras y somos de nuevo la risa de Europa”

Compromís realizó la anterior legislatura varias peticiones de comparecencia, documentación e incluso instó a dejar sin efecto los convenios rubricados en su día con los ayuntamientos de la Plana. Acuamed no recibe a los afectados

Madrid, 16 agosto de 2016

El senador territorial de Compromís, Carles Mulet, ha denunciado “la falta de amor propio por parte del Estado español y Acuamed hacia las plantas desalinizadoras y la situación que afecta a los ayuntamientos supuestamente usuarios que no podrán pagar agua desalada en las actuales condiciones de precios por metro cúbico”. Tras dos gobiernos de distinto signo político –PSOE y PP- y graves escándalos en la gestión de la empresa Acuamed hoy investigados por la Oficina Europea de Lucha contra el Fraude (OLAF), “nada han hecho por encontrar una solución a tan nefasta gestión, ni tan solo dialogar y siguen sin recibir a las autoridades de los municipios que lo solicitamos”, ha reprochado.

El Programa Agua, buscaba paliar el déficit hídrico de los municipios en el contexto de una burbuja económica mediante costosas desaladoras que debían entrar en funcionamiento en 2009. “La realidad es que llevan siete años paradas. Desde Compromís ya advertimos de las consecuencias de no ponerlas en funcionamiento y seguir manteniendo la cabeza bajo el ala ante los problemas, el conocido como método Rajoy. Ahora se ha puesto fecha de caducidad al expediente y si no funcionan en poco más de medio año, España debería devolver a la Unión Europea el dinero que recibió para esas infraestructuras. Además del descrédito que supone hacia nuestra credibilidad exterior y voluntad de desarrollo, deja claro lo mal gestores que han sido los distintos Gobiernos”, ha abundado.

La coalición ha defendido que ante los cambios en la realidad y la imposibilidad que regantes y ayuntamientos paguen un agua diez veces más cara que la de los actuales pozos, quedaran sin efecto los convenios firmados por anteriores ayuntamientos. “Plantean un imposible y es que los agricultores –inmersos en una crisis coyuntural en el país valenciano- paguen diez veces más por el agua. Un nuevo agravio para un territorio mal financiado y espoliado con el que no se está teniendo ningún diálogo que vaya más allá de actitudes mamporreras y amenazantes como las de Montoro, que busca recaudar por encima de nuestras posibilidades y derechos, en ocasiones hipotecados por la mala gestión de los populares”, ha concluido.

Los senadores de la coalición, Carles Mulet y Jordi Navarrete, solicitarán de nuevo la comparecencia del ministro de Medio Ambiente tan pronto se configure el Gobierno y reiterarán nuevas preguntas y las no contestadas en la anterior legislatura de forma inminente.