El sector dóna feina a mà d’obra en zones d’interior i rurals valencianes i suposa una activitat rellevant i d’interès

Castelló de la Plana, 11 juliol 2016

Els senadors de Compromís, Carles Mulet i Jordi Navarrete, han anunciat que presentaran una proposta perquè milloren les ajudes mínimis al sector cunícola valencià i que el Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient complemente les ajudes que les autonomies, com la valenciana, puguen establir. Són diferents les empreses ramaderes dedicades a aquesta activitat pecuària i es troben repartides per totes les comarques valencianes i suposen una alternativa laboral i productiva que no ha de ser ignorada en aquests moments.

El Govern central continua sense donar una resposta al problema de manca de rendibilitat que pateix el sector cunícola valencià. Fins al moment, segons denuncien les organitzacions agràries, tan sols han accedit a reduir el mòdul fiscal per part del Ministeri d’Hisenda per als cunicultors i el Ministeri d’Agricultura, únicament els concedeix préstecs subvencionats, cosa que només suposa a hores d’ara un major endeutament per a les malmeses butxaques dels ramaders“, ha assenyalat el senador Carles Mulet.

És imprescindible instrumentar línies de suport, com les ajudes “de minimis” als productors cunicultors professionals del País Valencià del sector amb dificultats econòmiques a fi d’evitar la desaparició definitiva d’una activitat econòmica bàsica, “perquè les zones rurals del nostre territori seguisquen vives i els consumidors puguen seguir comptant amb carn de conill de qualitat, produïda en aquesta terra amb les majors garanties de qualitat i seguretat“.

El preu que perceben els cunicultors valencians en l’actualitat és d’aproximadament 1,30 euros / kg conill viu, quantitat que segons referència el propi Ministeri d’Agricultura se situa 0,50 euros per sota del preu de cost.

En aquest sentit aquests senadors pregunten,

– Per quins motius no s’han pogut augmentar els ajuts de mínimis al sector cunícola valencià?

– Davant la greu situació que pateix el sector cunícola valencià on, si no es prenen mesures urgents, podrien desaparèixer un nombre important d’explotacions ramaderes, ¿quines accions s’han realitzat per abordar aquesta crisi?

– Davant la crisi que apressa el sector, ¿s’han plantejat complementar les ajudes de minimis amb la mateixa quantia que puguen dotar les comunitats autònomes?


Compromís pedirá al Ministerio que complemente las ayudas valencianas al sector cunícola

El sector emplea mano de obra en zonas de interior y rurales valencianas y supone una actividad relevante y de interés

Castelló de la Plana, 11 de julio de 2016

Los senadores de Compromís, Carles Mulet y Jordi Navarrete, han anunciado que presentarán una propuesta para que mejoren las ayudas mínimis al sector cunícola valenciano y que el Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente complemente las ayudas que las autonomías, como la valenciana puedan establecer. Son distintas las empresas ganaderas dedicadas a esta actividad pecuaria y se hallan repartidas por todas las comarcas valencianas y suponen una alternativa laboral y productiva que no debe ser ignorada en estos momentos.

El Gobierno central sigue sin dar una respuesta al problema de falta de rentabilidad que sufren el sector cunícola valenciano. Hasta el momento, según denuncian las organizaciones agrarias, tan solo han accedido a reducir el módulo fiscal por parte del Ministerio de Hacienda para los cunicultores y el Ministerio de Agricultura, únicamente les concede préstamos subvencionados, algo que sólo supone a estas alturas un mayor endeudamiento para los maltrechos bolsillos de los ganaderos”, ha señalado el senador Carles Mulet.

Es imprescindible instrumentar líneas de apoyo, como las ayudas “de mínimis” a los productores cunicultores profesionales del País Valenciano del sector con dificultades económicas con objeto de evitar la desaparición definitiva de una actividad económica básica, “para que las zonas rurales de nuestro territorio sigan vivas y los consumidores puedan seguir contando con carne de conejo de calidad, producida en esta tierra con las mayores garantías de calidad y seguridad”.

El precio que perciben los cunicultores valencianos en la actualidad es de aproximadamente 1,30 euros/kg conejo vivo, cantidad que según referencia el propio Ministerio de Agricultura se sitúa 0,50 euros por debajo del precio de coste.

En este sentido estos senadores preguntan,

  • ¿Por qué motivos no se han podido aumentar las ayudas de mínimis al sector cunícola valenciano?
  • Ante la grave situación que sufre el sector cunícola valenciano donde, si no se toman medidas urgentes, podrían desaparecer un número importante de explotaciones ganaderas, ¿qué acciones se han realizado para abordar esta crisis?
  • Ante la crisis que acucia al sector, ¿se han planteado complementar las ayudas de mínimis con la misma cuantía que puedan dotar las comunidades autónomas?