cuavots2016Fotografia: cua ambaixada espanyola en Londres, ahir.

 

Diversos valencians qüestionen el procediment per poder exercir el seu dret a vot, al quedar tot condicionat a la diligència en el treball que facen les delegacions provincials del Cens. Compromís reclama avanços en el vot electrònic

25 maig 2016

Compromís ha rebut diverses comunicacions de valencians residents a l’estranger en territori europeu que temen que el seu vot no puga acabar essent vàlid i efectiu en les properes eleccions generals previstes per al 26 de juny i que, de nou, es troben amb problemes com ja va ocórrer a les anteriors votacions, on més de 40.000 persones es van quedar sense poder votar.

El senador territorial de Compromís, Carles Mulet, ha indicat que “ens expliquen en primera veu les enormes cues per exercir el seu dret a vot a les ambaixades i consulats. Descarreguen els documents de a web i amb el passaport i una foto actual fan la sol·licitud per inscriure’s al cens i poder votar”. Segons segueixen relatant “la persona que els atén els diu que la seua responsabilitat acaba ahí: que arriben els documents i pugues votar depèn de la delegació provincial de l’Oficina del Cens Electoral on figuren inscrits”.

Aquestes respostes, “de les que no dubtem, són sinceres”, deixen clar que “passen massa coses estranyes a les oficines del Cens Electoral i que la seua voluntat no és donar una millor imatge i agilitat, sinó tot el contrari, el que desanima els potencials interessats en votar”. Des de la implementació del vot pregat, el 2011, la participació electoral ha caigut gairebé 27 punts percentuals. “No és de rebut”, explica Mulet, “que gent que dins els terminis demana inscriure’s al cens i les paperetes per votar per correu o a l’oficina consular no puga fer-ho o tinga durant més d’un mes el dubte de si podrà exercir el seu dret i si li arribaran les paperetes”, lamenta.

 

Per a Mulet “aquesta rigidesa administrativa en la resposta a les peticions dels ciutadans deixa una molt mala imatge de com funciona el nostre país i del poc respecte cap a unes persones que, en la majoria dels casos es troben fora no per voluntat, sinó per necessitat i que voldrien –en molts casos- estar donant una resposta democràtica a les polítiques que els han dut a haver de deixar les seues cases, amics i entorn buscant un treball”. En plena era de les noves tecnologies “i en les que un producte que has adquirit a Anglaterra costa una setmana en arribar, posa en entredit l’escassa voluntat de l’Estat per posar paperetes de forma ràpida i gratuïta a disposició de la gent que es troba lluny de casa, especialment quan es tracta majoritàriament de gent jove, capaç de votar electrònicament si se’ls ofereix aquesta possibilitat, el que faria augmentar el seu interès en les eleccions del seu país”, ha conclòs.

 

 

Compromís denuncia las escasas garantías de los residentes en el extranjero para votar en las próximas elecciones

 

Varios valencianos cuestionan el procedimiento para poder ejercer su derecho a voto, al quedar condicionado a la diligencia en el trabajo que hagan las delegaciones provinciales del Censo. Compromís reclama avances en el voto electrónico

 

25 de mayo 2016

Compromís ha recibido varias comunicaciones de valencianos residentes en el extranjero en territorio europeo que temen que su voto no pueda acabar siendo válido y efectivo en las próximas elecciones generales previstas para el 26 de junio y que, de nuevo, se encuentren con problemas como ya ocurrió en las anteriores votaciones, donde más de 40.000 personas se quedaron sin poder votar.

 

El senador territorial de Compromís, Carles Mulet, indicó que “nos cuentan en primera persona las enormes colas para ejercer su derecho a voto en las embajadas y consulados. Descargan los documentos de la web y con el pasaporte y una foto actual hacen la solicitud para inscribirse en el censo y poder votar“. Según siguen relatando “la persona que les atiende les dice que su responsabilidad termina ahí: que lleguen los documentos y puedan votar depende de la delegación provincial de la Oficina del Censo Electoral donde figuran inscritos“.

 

Estas respuestas, “de las que no dudamos, son sinceras“, dejan claro que “pasan demasiadas cosas extrañas en las oficinas del Censo Electoral y que su voluntat no es dar una mejor imagen y agilidad, sino todo lo contrario, lo que desanima los potenciales interesados en votar“. Desde la implementación del voto rogado, en 2011, la participación electoral ha caído casi 27 puntos porcentuales. “No es de recibo“, explica Mulet, “que gente que dentro de los plazos pide inscribirse en el censo y las papeletas para votar por correo o en la oficina consular no pueda hacerlo o tenga durante más de un mes la duda de si podrá ejercer su derecho y si le llegarán las papeletas“, lamenta.

 

Para Mulet “esta rigidez administrativa en la respuesta a las peticiones de los ciudadanos deja una muy mala imagen de cómo funciona nuestro país y del poco respeto hacia unas personas que, en la mayoría de los casos se encuentran fuera no por voluntad, sino por necesidad y que querrían -en muchos casos- estar dando una respuesta democrática a las políticas que los han llevado a tener que dejar sus casas, amigos y entorno en búsqueda de trabajo“.

 

En plena era de las nuevas tecnologías “y en las que un producto que has adquirido en Inglaterra cuesta una semana en llegar, pone en entredicho la escasa voluntad del Estado para poner papeletas de forma rápida y gratuita a disposición de la gente que se encuentra lejos de casa, especialmente cuando se trata mayoritariamente de gente joven, capaz de votar electrónicamente si se les ofrece esta posibilidad, lo que haría aumentar su interés en las elecciones de su país“, ha concluido.