Carles Mulet: “El PP de les concertines i els cops de pilota de goma tan sols ha estimat abordar la crisi migratòria quan li ha interessat i de forma indecent al Senat”

Madrid, 25 d’agost de 2018

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha titllat d'”indecent” la manipulació que el PP pretén del Senat en convocar per a la setmana que ve una junta de portaveus i de la diputació permanent de la cambra per reclamar la compareixença del president del Govern per la crisi migratòria “quan mai han atès les peticions en aquest sentit dels grups del Senat i quan tal convocatòria hauria de realizar-se al Congrés, que té ja previstes convocatòries anteriors al Ple de setembre del Senat i amb una atenció mediàtica molt superior“.

Segons ha remarcat Mulet “a Compromís estem a favor d’abordar la crisi de la immigració, problema que no sorgeix de manera espontània amb l’arribada del PSOE al Govern“, ja que el PP té una gran responsabilitat en aquest assumpte, tot i que “segueix actuant de manera irresponsable, evidenciant que no busquen solucionar res, sinó utilitzar injustament de nou el Senat“.

Que el PP de les concertines, dels cops de pilota de goma als immigrants i del caos en els indignes Centres d’Internament d’Estrangers“, assenyala Mulet “decidisca ara parlar d’immigració quan li convé i al Senat i no al Congrés demostra que únicament busca brega i no consensos i propostes“. El senador territorial valencià ha posat com a exemple “la forma d’actuar de l’actual executiu valencià amb la solidaritat i l’acollida de refugiats, la vicepresidenta Mónica Oltra va donar els primers passos amb l’Aquarius o la proposta de flotillaque va ser rebutjada per l’executiu de Rajoy“.

El representant de Compromís ha emmarcat la “deriva del PP” en els “lamentables i tristos moviments dels grups i cops de colze per resituar-se en l’espai de la dreta i extrema-per veure qui és més xenòfob i feixista“.

El portaveu de la Coalició al Senat recorda que “en cap moment han estat ateses les peticions llançades des de la Generalitat Valenciana davant crisi similars. La urgència del PP és aquesta, molt secundària i per desgastar el Govern, ignorar a les comunitats autònomes que tenen competències en temes de menors i poden aportar solucions i mesures i utilitzar la immigració des d’una falta de respecte absoluta als drets de les persones, la lleialtat institucional i sense aportar més solucions que la de voler desgastar el President i convertir el Senat en el seu propi búnquer“.

Compromís ve urgente abordar la crisis migratoria pero cuestiona un Pleno extraordinario en el Senado

Carles Mulet: “El PP de las concertinas y los pelotazos de goma tan solo ha estimado abordar la crisis migratoria cuando le ha interesado y de forma indecente en el Senado”

Madrid, 25 de agosto de 2018

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha tildado de “indecente” la manipulación que el PP pretende del Senado al convocar para la próxima semana una junta de portavoces y de la diputación permanente de la cámara para reclamar la comparecencia del presidente del Gobierno por la crisis migratoria “cuando jamás han atendido las peticiones en este sentido de los grupos del Senado y cuando tal convocatoria debería realizarse en el Congreso, que tiene ya previstas convocatorias anteriores al Pleno de septiembre del Senado y con una atención mediática muy superior”.

Según ha remarcado Mulet “en Compromís estamos a favor de abordar la crisis de la inmigración, problema que no surge de forma espontánea con la llegada del PSOE al Gobierno”, ya que el PP tiene una gran responsabilidad en este asunto, aunque “sigue actuando de forma irresponsable, evidenciando que no buscan solucionar nada, sino utilizar torticeramente de nuevo el Senado”.

Que el PP de las concertinas, de los pelotazos de goma a los inmigrantes y del caos en los indignos Centros de Internamiento de Extranjeros”, señala Mulet “decida ahora hablar de inmigración cuando le conviene y en el Senado y no en el Congreso demuestra que únicamente busca bronca y no consensos y propuestas”. El senador territorial valenciano ha puesto como ejemplo “la forma de actuar del actual ejecutivo valenciano con la solidaridad y la acogida de refugiados, cuya vicepresidenta Mónica Oltra dio los primeros pasos con el Aquarius o la propuesta de flotilla que fue rechazada por el ejecutivo de Rajoy”.

El representante de Compromís ha enmarcado la “deriva del PP” en los “lamentables y tristes movimientos de los grupos y codazos por resituarse en el espacio de la derecha y extremaderecha para ver quien es más xenófobo y fascista”.

El portavoz de la Coalición en el Senado recuerda que “en ningún momento han sido atendidas las peticiones lanzadas desde la Generalitat Valenciana ante crisis similares. La urgencia del PP es esa, muy secundaria y para desgastar al Gobierno, ignorar a las comunidades autónomas que tienen competencias en temas de menores y pueden aportar soluciones y medidas y utilizar la inmigración desde una falta de respeto absoluta a los derechos de las personas, la lealtad institucional y sin aportar más soluciones que la de querer desgastar al Presidente y convertir el Senado en su propio búnker”.