Mulet: “Si hagueren tingut algun gest amb nosaltres, Ander Gil hauria eixit elegit a la primera, però han preferit no acceptar ni una coma”

Madrid, 12 de juliol de 2021
Compromís ha votat hui en blanc en l’elecció del nou president, Ander Gil, en substitució de Pilar Llop, a qui ha desitjat tots els èxits al capdavant del Ministeri de Justícia. El senador, Carles Mulet, ha explicat que “la coalició va reclamar per al seu vot favorable una sèrie de gestos que no han volgut acceptar. Demanàvem respecte pel nostre grup, que deixen de vetar lleis sense arguments, de bloquejar la tramitació de comissions d’investigació (com la de Castor, del GAL o la Monarquia), facilitar la incorporació de mocions en comissions o la realització d’un seguiment del compliment de les mocions aprovades en la cambra. Quan el PSOE no ha volgut acceptar ni parcialment ni una d’aquestes peticions, ha deixat clar que no volia el nostre vot”, ha afegit el senador valencià.

El PSOE ha actuat durant esta legislatura com si tinguera la majoria absoluta, sense respectar als seus socis que van fer possible el canvi de govern. “No ha respectat ni els acords signats per a la investidura. Ens hem sentit contínuament menystinguts, mai han acceptat esmenes nostres a les lleis que vénen del Congrés, han actuat amb arrogància i prepotència”, ha conclòs Mulet.

La negativa del PSOE a aceptar ni una de las peticiones de Compromís obliga a retrasar la elección del presidente

Mulet: “Si hubiesen tenido algún gesto con nosotros, Ander Gil hubiese salido elegido a la primera, pero han preferido no aceptar ni una coma” 

Madrid, 12 de julio de 2021
Compromís ha votado hoy en blanco en la elección del nuevo presidente, Ander Gil, en sustitución de Pilar Llop, a quien ha deseado todos los éxitos al frente del Ministerio de Justicia. El senador, Carles Mulet, ha explicado que “la coalición reclamó para su voto favorable una serie de gestos que no han querido aceptar. Pedíamos respeto por nuestro grupo, que dejen de vetar leyes sin argumentos, de bloquear la tramitación de comisiones de investigación (como la de Castor, del GAL o la Monarquía), facilitar la incorporación de mociones en comisiones o la realización de un seguimiento del cumplimiento de las mociones aprobadas en la cámara. Cuando el PSOE no ha querido aceptar ni parcialmente ni una de estas peticiones, ha dejado claro que no quería nuestro voto”, ha añadido el senador valenciano.

El PSOE ha actuado durante esta legislatura como si tuviese la mayoría absoluta, sin respetar a sus socios que hicieron posible el cambio de gobierno. “No ha respetado ni los acuerdos firmados para la investidura. Nos hemos sentido continuamente ninguneados, nunca han aceptado enmiendas nuestras a las leyes que vienen del Congreso, han actuado con arrogancia y prepotencia”, ha concluido Mulet.