Mulet es desplaça a Bellreguard  atenent la invitació d’Àlex Ruiz, que ha treballat per a aconseguir una reversió “que no supose un llast per al Consistori

Bellreguard, 1 d’abril de 2023

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha anunciat hui a Bellreguard que traslladarà al Senat diferents preguntes per a conèixer com pensa actuar l’Executiu davant la necessitat de reduir la perillositat, trànsit i contaminació que pateixen els veïns de diferents municipis de la Safor  pels quals discorre la N-332. “En municipis com el que estem, la contaminació acústica és 32 vegades superior al que recomana l’Organización Mundial de la Salut (OMS). No existeix una solució i, malgrat la gratuïtat del peatge de l’AP7, seguim mantenint un trànsit molt intens i superior a l’hauria de ser una travessia urbana”, ha indicat Àlex Ruiz, portaveu de Compromís .

Mulet ha anunciat que preguntarà com va el Govern a garantir una cessió del vial amb garanties. “Des de Compromís de Bellreguard ens han traslladat la seua preocupació per un acord plenari que accepta la cessió del vial a canvi d’un accés nord mentre no s’estan executant alternatives que mitiguen l’intens trànsit i contaminació existent”, ha indicat el senador valencianista. “Bellreguard no té els mitjans necessaris per a fer el manteniment d’una vía d’aquestes característiques una vegada passe a ser urbana. Urgeix, previa a la cessió, la construcció de la  rotonda en el nord de la població i una actuació integral en la travesía, deixant-la acceptable abans d’acceptar qualsevol cessió”, ha indicat Ruiz, que ha qualificat de “error” l’acord PP i PSOE amb el vot en contra de Compromís, perquè pot ser “nociu” per als veïns i les arques públiques, com ja ha ocorregut en ajuntaments que es van veure privats de la inversió de 180.000 euros per quilòmetre per a donar condició d’urbà als vials cedits i que van ser eliminats pels governs de Zapatero i Rajoy i que han assumit aquests vials. “Suposen un llast com ens estan dient els nostres companys en altres localitats, perquè són carreteres en les quals les cases estan deteriorades, han patit impactes i accidents, l’asfalt supera el nivell de les voreres i habitatges i la contaminació i degradació és evident i més per a un municipi de 4.700 habitants com Bellreguard”, ha afegit Ruiz.

No ens podem donar per satisfets amb una rotonda mentre no hi haja alternatives i es mantinga aquest trànsit comarcal rodat entre Gandia i Oliva i que patim Bellreguard, Palmera i l’Alqueria, ja que el transport públic comarcal és inexistent”, ha conclòs el portaveu de Compromís.

Estació a Bellreguard 

D’altra banda, el també candidat de Compromís a l’alcaldia ha indicat que “de no preveure’s, la construcció del tren de la Costa supondría una barrera més a la mobilitat si no comptem amb una estació en Bellreguard”. 

Compromís traslada al Senado el tráfico, peligrosidad y ruido existente en la N-332 que es 32 veces superior a lo recomendado por la OMS

Mulet se desplaza a Bellreguard atendiendo la invitación de Àlex Ruiz, que ha trabajado para conseguir una reversión “que no suponga un lastre para el Consistorio

Bellreguard, 1 de abril de 2023

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha anunciado hoy en Bellreguard que trasladará al Senado distintas preguntas para conocer cómo piensa actuar el Ejecutivo ante la necesidad de reducir la peligrosidad, tráfico y contaminaciónque sufren los vecinos de distintos municipios de la Safor por los que discurre la N-332. “En municipios como el que estamos, la contaminación acústica es 32 veces superior a lo que recomienda la Organización Mundial de la Salud (OMS). No existe una solución y, a pesar de la gratuidad del peaje de la AP7, seguimos manteniendo un tráfico muy intenso y superior a lo debería ser una travesía urbana”, ha indicado Àlex Ruiz, portavoz de Compromís.

Mulet ha anunciado que va a preguntar cómo va el Gobierno a garantizar una cesión del vial con garantías. “Desde Compromís de Bellreguard nos han trasladado su preocupación por un acuerdo plenario que acepta la cesión del vial a cambio de un acceso norte mientras no se están ejecutando alternativas que mitiguen el intenso tráfico y contaminación existente”, ha indicado el senador valencianista. “Bellreguard no tiene los medios necesarios para hacer el mantenimiento de una vía de estas características una vez pase a ser urbana. Urge, previa a la cesión, la construcción de la rotonda en el norte de la población y una actuación integral en la travesía, dejándola aceptable antes de aceptar cualquier cesión”, ha indicado Ruiz, que ha calificado de “error” el acuerdo PP y PSOE con el voto en contra de Compromís, porque puede ser “nocivo” para los vecinos y las arcas públicas, como ya ha ocurrido en ayuntamientos que se vieron privados de la inversión de 180.000 euros por kilómetro para dar condición de urbano a los viales cedidos y que fueron eliminados por los gobiernos de Zapatero y Rajoy y que han asumido estos viales. “Suponen un lastre como nos están diciendo nuestros compañeros en otras localidades, pues son carreteras en las que las casas están deterioradas, han sufrido impactos y accidentes, el asfalto supera el nivel de las aceras y viviendas y la contaminación y degradación es evidente y más para un municipio de 4.700 habitantes como Bellreguard”, ha añadido Ruiz.

No nos podemos dar por satisfechos con una rotonda mientras no haya alternativas y se mantenga este tráfico comarcal rodado entre Gandía y Oliva y que sufrimos Bellreguard, Palmera y l’Alqueria, ya que el transporte público comarcal es inexistente”, ha concluido el portavoz de Compromís.

Estacion en Bellreguard

Por otro lado, el también candidato de Compromís a la alcaldía ha indicado que “de no preverse, la construcción del tren de la Costa supondría una barrera más a la movilidad si no contamos con una estación en Bellreguard”.