El senador tilda de populismo y demagogia las rebajas fiscales, porque se vuelven en contra de las clases trabajadoras. Sánchez responde a Compromís: “sabemos que está pendiente la reforma del sistema de financiación, pero no hemos tenido tiempo

Madrid, 19 de octubre de 2022 

El portavoz de Compromís, Carles Mulet, ha manifestado hoy su malestar, por el hecho que el presidente del Gobierno, Pedro Sánchez, en su intervención durante el debate de política fiscal justificara en la falta de tiempo el incumplimiento del acuerdo de gobernabilidad entre PSOE y Compromís, por el que se comprometían en un corto período de plazo a dotar a los valencianos de un sistema de financiación justo. “Son excusas de mal pagador”, ha indicado Mulet. 

Sánchez le admitió no haber tenido tiempo después de 32 meses. “Es verdad, tenemos pendiente el sistema de financiación autonómica, ese es un compromiso, lo se. Pero no me negará que nos hemos enfrentado a múltiples crisis. No me negará que hemos estado ocupados. Son 10 planes ya los que se engloban en la estrategia de respuesta a la guerra y los dos años previos de gestión de la pandemia”, le señaló el jefe del Ejecutivo.

En este sentido el portavoz de Compromís ha exigido hoy “que encuentre tiempo para hacer un plan para los valencianos, pues nosotros también hemos sufrido la crisis y sufrimos un sistema expoliador y colonial que nos ha obligado a hacer frente a la Covid con una infrafinanciación y que nos endeuda a cada día, perjudicando nuestra calidad de vida y la de los servicios públicos. Esa excusa no nos vale. No podemos aguantar más. La legislatura se acaba y está incumpliendo con nosotros. Tenemos un problema real y ya no nos genera confianza su palabra”, ha indicado Mulet.

Por otro lado, el senador ha lamentado que en este contexto, y arrastrado por el mantra de la derecha de la rebaja de impuestos, “el presidente valenciano con deslealtad comprara su entrada para las rebajas, algo que perjudica todavía más nuestra economía y los servicios públicos y políticas de protección social que necesitan las clases medias y bajas para hacer frente a la crisis”. En este sentido el presidente del Gobierno admitió -aunque evitando referencias al presidente valenciano- el problema de las rebajas generalizadas de impuestos y la competencia interautonómica “algo que solo beneficia a Madrid, que debemos evitar pues no es la mejor manera de hacer patria y de hacer comunidad la de enfrentar a los territorios, pues es contraproducente”, dijo.

DEBAT POLÍTICA FISCALÇ

Mulet demana a Sánchez un Pla Fiscal per als valencians: “no podem aguantar més”

El senador titlla de populisme i demagògia les rebaixes fiscals, perquè es giren en contra de les classes treballadores. Sánchez respon a Compromís: “sabem que està pendent la reforma del sistema de finançament, però no hem tingut temps

Madrid, 19 d’octubre de 2022 

El portaveu de Compromís, Carles Mulet, ha manifestat avui el seu malestar, pel fet que el president del Govern, Pedro Sánchez, en la seua intervenció durant el debat de política fiscal justificara en la falta de temps l’incompliment de l’acord de governabilitat entre PSOE i Compromís, pel qual es comprometien en un curt període de termini a dotar als valencians d’un sistema de finançament just. “Són excuses de mal pagador”, ha indicat Mulet. 

Sánchez li va admetre no haver tingut temps després de 32 mesos. “És veritat, tenim pendent el sistema de finançament autonòmic, aquest és un compromís, ho se. Però no em negarà que ens hem enfrontat a múltiples crisis. No em negarà que hem estat ocupats. Són 10 plans ja els que s’engloben en l’estratègia de resposta a la guerra i els dos anys previs de gestió de la pandèmia”, li va assenyalar el cap de l’Executiu.

En aquest sentit el portaveu de Compromís ha exigit hui “que trobe temps per a fer un pla per als valencians, perquè nosaltres també hem patit la crisi i patim un sistema expoliador i colonial que ens ha obligat a fer front a la Covid amb un infrafinançament i que ens endeuta a cada dia, perjudicant la nostra qualitat de vida i la dels serveis públics. Aquesta excusa no ens val. No podem aguantar més. La legislatura s’acaba i està incomplint amb nosaltres. Tenim un problema real i ja no ens genera confiança la seua paraula”, ha indicat Mulet.

D’altra banda, el senador ha lamentat que en aquest context, i arrossegat pel mantra de la dreta de la rebaixa d’impostos, “el president valencià amb deslleialtat comprara la seua entrada per a les rebaixes, el que perjudica encara més la nostra economia i els serveis públics i polítiques de protecció social que necessiten les classes mitjanes i baixes per a fer front a la crisi”. En aquest sentit el president del Govern va admetre -encara que evitant referències al president valencià- el problema de les rebaixes generalitzades d’impostos i la competència interautonómica “una cosa que només beneficia a Madrid, ho hem d’evitar perquè no és la millor manera de fer pàtria i de fer comunitat la d’enfrontar als territoris, perquè és contraproduent”, va dir.